Dag Olav Berntsen

Autorisasjon (2012)

Eger Legene AS Telefonnummer51 54 48 0051 54 48 ...
Lindøyveien 8 4373 Egersund
Dag Olav Berntsen er en av 9 fastleger i Eigersund

Siste vurderinger av Dag Olav Berntsen

God lege, MEN...

Dag Olav har jeg opplevd som en god lege. Han lytter til det jeg sier, og finner gode og konkrete løsninger. Det er flott med en lege som "er på ballen" og gjør grep uten å måtte komme frem og tilbake til legekontoret. Hos Dag blir du sett.
Men, kontoret er helt katastrofe. Det er umulig å komme til på telefonen i den korte tiden de har åpen telefonlinjen. Meldinger sendt på Helsenorge.no blir aldri besvart, og når man kommer til skranken så blir man ignorert så lenge sekretærene skulle synes det er passende. Ikke så mye som et nikk eller blikk.
Jeg har også opplevd at resepter ikke blir sendt til apotek selv om det ble sagt at den var klar.
Det verste er uansett at det er umulig å komme til i telefonen, man kan undres hvordan man i det hele tatt skal få bestilt time/få oppfølging når telefonen konsekvent overses.
I ett tilfelle gikk jeg fra nr 9 i køen, til nr 1 (40 min), og når det var min tur så ble det lagt på. Da kjørte jeg til kontoret mens jeg holdt linjen på mobilen, og der satt de - helt ledige, ingen i telefonen. Det ble stille og de rødmet når jeg sa ifra om hva som var tilfelle og at de bør respektere folk sin tid . Det sier vel sitt.

Bra mann!

Dyktig og kunnskapsrik lege som er lett å snakke med. Anbefales! Han er dessuten flink med skalpelle!

Utrolig kunnskapsrik lege som ivaretar sine pasienter

Altså - hva skal man si.
Har vært hos endel leger ,og må si at Dr Berntsen er en av de beste som jeg har vært hos!
Har vært inn og ut på utredninger både på sykehus og hos spesialister de siste årene-men aldri følt meg så ivaretatt som hos Dr Berntsen.
Han finner nye løsninger og er veldig kunnskapsrik både på fysiske og psykiske plager.
For noen år siden utviklet jeg en form for `legeangst` da jeg hadde en fastlege som ikke lyttet til meg og bare avfeide mine bekymringer for min helsesituasjon.
Dr Berntsen er god på å lytte og ´se` helhetsbilde av helsesituasjonen man befinner seg i.

Min helsesituasjon er såpass utfordrende at jeg kunne ikke hatt hvemsomhelst til fastlege.
Så derfor er jeg veldig fornøyd med å endelig få en oppegående lege ivaretar meg som pasient.
Det kan være ventetid på venteværelse , men det er fordi han tar seg god tid til sine pasienter.
Når jeg har legetime må jeg kjøre i over 1 time for jeg bor i en annen kommune.Kunne sikkert funnet en nærmere - men etter og ha blitt følgt opp av Berntsen kunne det ikke ramlet meg inn å skifte fastlege.

Trygg, kunnskapsrik

Dag har vert min fastlege i en god stund nå.
Veldig fornøyd med timene jeg og mine har opplevd til nå.
Føler meg sett og hørt av Dag på timene og oppfølging.
Han er like god til å prate som å lytte.
Håper han blir værende på legekontoret i mange år videre.
Beste legen jeg noen gang har hatt.

Trivelig lege men en katastrofe av et legesenter

Dag er kjempe koselig og er lett å snakke med. Viser stor interesse for deg som pasient og gjør alt i sin makt for å hjelpe deg som pasient.
Desverre så er det andre områder som er helt katastrofe på dette senteret. Du kommer ikke igjennom på tlf normaltvis og føler deg ofte til bry for damene i skranken.
Du ringer inn eller snakker med de om f.eks dokumenter som de må videresende og ender opp med å purre på dette 2 ganger i uka i 3 uker for at de skal få dette gjort. Resepter er vanskeligere for de å få ordnet enn andre legekontorer. Når du har time hos Dag så blir sånt ordnet av han på sekundet. ( så usikker om det er de bak skranken som glemmer seg ut og ikke følger opp saken eller legen som ikke følger opp på beskjeder fra dem.) Men uholdbart for folk flest når det er ting du trenger.
Men humøret pleier å være bra igjen etter å fått vært inne hos Dag. God lege etter min mening, men hele kontoret trenger nok en struktur endring