Erling Iveland

Nygårdsvegen 6 5515 Haugesund
Tlf: 52 70 18 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Erling Iveland er en av 32 fastleger i Haugesund

Siste vurderinger av Erling Iveland

Bra Lege ingenting å utsette på han ,!

Proffersonell holdning ,god til å feilsøke ,Dyktig til å finne de rette svarene.har et positivt vesen,er hyggelig og grei ,har ikke annet å si enn at jeg er meget god fornøyd med denne legen.kan trygt anbefales

Omsorgsfull

Tar seg tid til å sette seg inn I min situasjon. Gir råd og veiledning. Har fokus på tiltak for å bedre min helse.

Veldig godt fornøyd

Får god hjelp og han bruker god tid på å lytte. Følger opp, og det er lett å få time. Veldig godt fornøyd.

Styr unna!

Svært lite samarbeidsvillig og vanskelig å ha med å gjøre. Jeg har ikke hatt noen positive erfaringer med denne legen.

Veldig flink!

Tok meg veldig seriøst, sendte meg videre for en liten flekk. Viste seg og være en sjelden hudsykdom.

Legen jeg hadde før gav meg bare en krem. Veldig takknemlig for at jeg skiftet til Iveland!

Er veldig fornøyd med denne legen

Han tar seg tid til å høre på pasienten, forklare og svare på eventuelle spørsmål. Tillitsskapende, forståelsesfull, kunnskapsrik og vennlig.

"fremmed" fastlege

Bør ha mere øyekontakt, virker litt "rotet" med hensyn til rapporter og epikriser fra sykehus.

Ønsker virkelig mer åpenhet

Lite forståelse

Ikke så forståelsesfull ved kroniske plager. Dersom han gåt "tom" for råd, er han ikke så interessert i å finne andre alternativer. Det positive er at det er lett å få time, får stort sett time på dagen. Bare så synd at du føler du må være din egen lege når du er der, og selv komme med ønsker for behandlingen.

Ikke godt nok!

Føler at en ikke blir tatt helt på alvor, liten forsåelse for bekkenplager og generelle "graviditetsplager".
Vanskelig for å bli sendt videre til spesialist.
Det kan noen ganger virke som om han tenker mer på hva han skal gjøre etter arbeidstid, enn hvordan han skal løse pasientens plager.
Han kan bli flinkere til å sette seg inn i pasientens situasjon.

heilt grei lege

Både positivt å negativ til han. Ikkje altid han høyrer på ein kjem faktisk ann på kva dag HAN har. Med mykje hodeverk var han veldig forståelig å hjelpsom. Villd finne ut av det. Med bekkenløsing og svangerskapsplaga. Ikkje så forståelig til tide.
Ikkje altid like flink med barn. Kjem ann på dagen hans. Får oftast time på dagen. Føler aldri at han Stressari med å bli ferdig
Vil helst bytte lege men ingen ledige.

Nedlatende

Oppfatter legen som nedlatende og til tider arrogant og han er ikke tillitskapende. Ikke spesielt flink med barn.Er sikkert faglig dyktig.

Sorry..

Ble lei av generelt dårlig service, diskusjoner, liten evne til å lytte og å forstå

Hyggelig, dyktig og lyttende

Min erfaring er en imøtekommende, hyggelig og dyktig lege, som lytter til pasienter. Virkelig en av de bedre legene her i distriktet, han er engasjert og bruker god tid når det kreves.

Lite empatisk, og ser ikke hele mennesket.

Føler han ikke ser og lytter til hva pasienten sier. Får ikke kontakt, og blir da vanskelig å snakke med. Følelsen av ikke å bli tatt på alvor og få hjelp, og forståelse for ulike problemer. Det som er bra er at en kommer raskt til å få time.

Flink lege

Jeg er svært fornøyd med Iveland. Etter at tidligere fastleger + flere spesialister ikke fant hva som var galt med ryggen min, så han over papirene, mistenkte bechtrev og sendte meg rett til MR. Mistanken ble bekreftet, og etter 8 år med plager fikk jeg rett diagnose. Har er også "flink med folk", tar seg tid og lytter. Noe som desverre fører til at han ofte ligger etter tidsplanen, og du risikerer å måtte vente for å komme inn til timen. Men alt i alt er det verdt ventingen. Beste legen jeg har hatt.

Litt trangsynt

Det er nok en OK lege, men er vanskelig å diskutere f.eks to sydommer med. Han er altfor låst i den mest alvorlige etter hans mening. Samtidig er det ikke lett å få hjelp hvis en har mye ryggproblem.