Jan Robert Johannessen

Autorisasjon (2002)

Jan Robert Johannessen er en av 130 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Jan Robert Johannessen

Veldig dårlig lege som latterliggjør og håner pasienten

50% av tilbakemeldingen man får er at man nærmest er «dum» og innbiller seg sykdom. Svært ubehagelig å være i nærheten av. Ler av og håner deg. Anbefales ikke!

Ingen god opplevelse

Har hatt videosamtale med denne legen første gang i dag. Har aldri følt meg så lite viktig i samtale med en lege. Det var snakk om å bli henvist videre, men han uttrykte tydelig at vi ikke skulle belaste den instansen det gjaldt mer enn nødvendig. Satt igjen med en følelse av at jeg innbilte meg symptomene mine pga måten han snakket til meg på. Virket ikke som han brydde seg om ubehaget jeg opplever eller det jeg hadde å si generelt. Oppsøkte dette nettstedet for å skrive en anmeldelse, noe jeg aldri har gjort før, men følte faktisk at det var nødvendig for første gang etter en samtale med lege. Nei, dersom fastlegen min er opptatt neste gang og jeg får tilbud om time med denne legen kommer jeg til å takke blankt nei. Jeg klarer også å fortelle meg selv at jeg bare skal vente og se det an.

Uprofessionel og useriøs.

Gir av inntrykk av at han ikke bryr seg om klientene sine, bryr seg ikke om å være punktlig på avtaler, drar ut ting over så mange timer som mulig, gir kun generelle råd og nekter å grave dypere inn i problemer som trenger det.

Anbefales ikke. Bytter med en gang.

Ikke alle leger liker menneskekontakt

Dr.Johannessen bør kanskje bruke sin tid på organisasjonssaker innenfor legeforeningen, framfor å møte pasienter av ulike slag.
Han oppleves som uinteressert i pasientenes opplysninger.
Jeg har byttet lege. Glad for det.

Ufølsom og bryr seg lite

Hatt denne fastlegen lenge, og angrer på å ikke ha byttet tidligere. Ser ikke på deg som pasient, og bryr seg ikke om man har smerter eller liknende. Har flere ganger fått beskjeden: "bare vent litt, så går det over", da jeg allerede har ventet en god stund før jeg gikk til legen i utgangspunktet. Får følelsen av at han lurer på hvorfor man er der i det hele tatt. Ellers er andre på klinikken utrolig flinke.