Tone Røe

Autorisasjon (2015)

Tone Røe er en av 196 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Tone Røe

Uegnet som fastlege.

Har hatt denne fastlegen i noen år, men måtte bytte da jeg ikke fikk hjelp til det jeg ba om. Jeg har selvfølgelig skiftet fastlegen og kan derfor ikke anbefale denne legen. Få ikke noen hjelp og spør du om en henvisning til en undersøkelse så sier hun bare at du kan gå til Aleris og ta den der. Hun er meget hyggelig og høflig, men når det kommer til problemer så tar hun ikke grep for å hjelpe deg. Har alltid dårlig tid og går raskt mot døren for å avslutte samtalen.

Dårlig tid og lite løsningsorientert

Opplever legen til å ikke ha tid til å lytte eller reflektere over mulige løsninger på problemer. Er ofte forsinket og har også veldig dårlig tid til å lytte når man først får komme inn til timen. Har fått spørsmål fra henne flere ganger om hva jeg selv ønsker å gjøre med ulike plager jeg kommer for å få hjelp til av en lege. Føler ikke at jeg får svar på det jeg lurer på når jeg har vært til henne. Har derfor byttet fastlege. På dette legesenteret har de dessuten en boks inne på venteværelse der man skal legge fra seg urinprøver, noe jeg synes er spesielt da alle som sitter på venterommet ser at du legger det oppi. Dette oppleves ubehagelig. Føler ikke taushetsplikt blir ivaretatt med en løsning der både navn og personnummer er fullt synlig og tilgjengelig for andre å se.

Dyktig og imøtekommende

Får time raskt, forstår situasjonen, har lest timebestillingen, husker historikk tilbake i tid, foreslår en plan videre, gir henvisninger der det er nødvendig. Alt man ønsker som pasient.

Dyktig lege

Ung nok til å være oppdatert og gammel nok til å ha øitt erfaring. Opplever alltid å bli tatt på alvor og henvist videre ved behov. Absolutt å anbefale. Eneste minus er at hun ofte er forsinka.

Stresset og lite reflektert

Opplever det som at legen ikke er villig til å høre på hva jeg sier, og ikke har forståelse for noen problemstillinger.