Terje Egil Kleiven

Autorisasjon (1992)

Terje Egil Kleiven er en av 12 fastleger i Vindafjord

Siste vurderinger av Terje Egil Kleiven

Føler meg viktig.

Med Kleiven som fastlege føler jeg at jeg blir tatt vare på. Har hatt gallestein og store problemer rundt operasjon og diverse. Han har tatt meg seriøst og stått på for å få ting til å skje fort. Han tar seg alltid god tid og lytter til alt jeg har å si. Han interesserer seg i meg som person og snakker med meg. Han er en travel mann med mye på agendaen, men ringer alltid opp om man spør om det.

Fantastisk!

Kleiven tar seg tid til å høre på meg, og har fungert som både lege og psykolog for meg når jeg har trengt det. Han er opptatt av å finne ut av og behandle sykdommen, i stedet for å bare medisinere bort symptomene.

Enkelte ganger er det litt ventetid, men det er fordi han faktisk tar den tiden han trenger med hver pasient. Hos andre leger har jeg følt at jeg har måttet skynde meg inn og ut, mens hos Kleiven merker man ikke noe til det.

Jeg kjører fra Haugesund til Skjold ene og alene for å gå til Kleiven.

Hobbypsykolog

Kleiven jobber på et legesenter der de har nytt og moderne utstyr, men det føler jeg ikke er nok når man skal velge fastlege. Jeg hadde Kleiven en del måneder før jeg ikke klarte å ha ham lenger. Jeg slet psykisk, og gikk for å spør om råd. Jeg ønsket å bli henvist til en psykiater eller psykolog for utredning, men han puttet i meg på medisiner og satte opp samtaletimer sammen med ham fremover. Hver gang jeg kom dit følte jeg han satt å lekte hobbypsykolog, og jeg følte virkelig ikke at jeg fikk den behandlingen og hjelpen jeg trengte i og med at han (så vidt jeg vet) ikke har spesialisert seg innen psykiske lidelser. Det kan være at han er veldig god på somatiske sykdommer, men sliter noen psykisk vil jeg anbefale dem å gå til noen andre.

Flink lege med mange jern i ilden

Me er vel stort sett fornøgde med legen vår i Skjold, sjølv om me kan ha ulike syn på bruk av forskjellige legemiddel. Mange synest kanskje at han har klokkartru på enkelte legemiddel som det råder ein viss skepsis til, spesielt til barn.

Beste lege

Alltid veldig behjelpelig, forståelsesfull, og veldig hyggelig og det er lett og stole på han og åpne seg for han.