Stein Roar Kringeland

• Allmennmedisin
  • Arbeidsmedisin

Autorisasjon (1992)

Bylegane Telefonnummer52 70 16 8052 70 16 ...
Breidablikkgata 149 5527 Haugesund
Stein Roar Kringeland er en av 36 fastleger i Haugesund

Siste vurderinger av Stein Roar Kringeland

Lang ventetid og dårlig kommunikasjon

- Under konsultasjonen virket det som at denne legen unngikk øyenkontakt, da han enten leste på dataskjermen eller så en annen vei. Han var opptatt med andre saker samtidig som jeg var inne til konsultasjon.

+ Legen henviste meg videre til spesialistbehandling når det trengtes, og følte derfor at jeg ble tatt på alvor.

- Ventetiden på dette kontoret har vært når jeg har vært der, 1-2 timer, før du får komme inn til legen. Når jeg først kom inn virket det som at han hadde med å komme seg videre til neste pasient.

- Kontoret til legen er veldig rotete med dokumenter og medisiner over alt og brukte "papirduker" på golvet.

Frarådes

Vår familie rakk knapt å konsultere denne fastlegen, før vi oppdaget at dette var et meget dårlig valg.

Vi opplevde ingen forståelse eller hjelp fra denne legen. Han hadde ingen øyekontakt under konsultasjonene, men så bare ned i sine papirer. Han var svært distre og glemsk, noe som skapte forvirring og uforutsigbarhet. Han spurte gjentatte ganger om de samme spørsmålene, som vi akkurat hadde svart på.

Vi opplevde at Kringeland ikke forsto konsekvensene av hvordan han opptrådte. Vi ble ikke lyttet til eller tatt på alvor i situasjoner som krevde dette, i motsetning til at små tilfeller - som f.eks. en flis i foten - blir gjort veldig mye ut av.

Vi måtte vente i unormalt lang tid på attester, legeerklæringer og andre ting.

Vi har ingen tillitt til denne legen og håper med denne tilbakemeldingen, at andre pasienter ikke blir utsatt for samme behandling.

Flink lege med lang ventetid på venterommet

Jeg er svært fornøyd med pasientbehandlingen hos Kringeland. Han er varm, empatisk og lyttende. Han tar seg god tid til pasienten og tar en alvorlig. Det er imidlertid alltid lang ventetid på venterommet, inntil 2 timer er ikke uvanlig.

Ventetid osv.

+ Flink til å sende oss til spesialister om nødvendig.
- Selve legebesøkrt:Alt for lang ventetid.Setter av for lite tid til selve pasienten, f.eks. 20 min., samtidig som han gjør flere ting på en gang:
--Bruker lengre tid ved PC-en enn på pasientbehandlingen.
--Får tlf. fra instit. og andre mens vi sitter der.
--Når han har legestudent, kan han forsvinne ut av kontoret uten å si et ord i opptil 1t. Dette har skjedd 2 ganger.
--Ofte for lang tid mellom pasientbyttene.
--Eks.: Kr. beg. 8.00. Hadde time kl. 9.30. Var ferdig kl. 12.30 (3t) da inklusiv fravær i ca 1 time mens jeg satt å ventet. Student?
Av ovennevnte årsaker får jeg dårlig samvittighet overfor de andre som venter. De vet jo ikke hvorfor det tar så lang tid. For meg er dette psykisk tøft!

Fantastisk lege!!

Jeg lå på sykehus en tid etter en opperasjon, Kringeland ringte uoppfordret noen av kveldene bare for og høre hvordan det gikk med meg og om det var noe han kunne gjøre for meg. En slik lege er det langt i mellom. En empatisk og lyttende lege som faktisk ser deg mer i øynene en på tastaturet. Kan ikke få roset han nok