Mohammed Hamad Mukhtar

Autorisasjon (2018)

Symra Legesenter AS Telefonnummer22 28 03 1122 28 03 ...
Cecilie Thoresens vei 17 1153 Oslo
Mohammed Hamad Mukhtar er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Mohammed Hamad Mukhtar

Totalt uinteressert

Han ønsker ikke å være til stede under timen. Ser ned på deg uavhengig av hvilken grunn du er der for. Styr unna. Han burde ikke jobbe med mennesker.

Beste fastlegen jeg har hatt

Mukhtar er lett den beste fastlegen jeg noen gang har hatt. Han var den første jeg følte tok meg skikkelig på alvor og som var skikkelig nøye og fulgte meg opp med stor interesse. Jeg hadde både blodtrykk, diabetes og vekt som var skikkelig ute å kjøre og han har hjulpet meg veldig med alle tre. Han er nå også fastlege for begge mine eldre foreldre. Som med så og si alle andre fastleger i Norge er tilgjengelighet ikke optimal, men jeg vil si han har vært mer tilgjengelig enn noen annen lege jeg har hatt. Han svarer også alltid på meldinger og er alltid rask med reseptfornyelser.

Useriøs, slurvete og lite sympatisk.

Jeg vil sterkt advare mot å søke hjelp hos legen hvis du har behov for pålitelig og ansvarlig medisinsk støtte. Jeg opplevde en ekstremt skuffende og uprofesjonell opplevelse med denne legen som resulterte i betydelige utfordringer for meg.

Jeg oppsøkte legen for å få nødvendig sykemelding, men dessverre mislyktes han fullstendig i å levere det som ble lovet. Gjentatte ganger ble avtalte telefonkonsultasjoner ignorert eller glemt av legen. Til tross for gjentatte henvendelser til legesenteret for å rette opp i situasjonen, forble situasjonen uendret. Dette førte til at jeg måtte leve på oppsparte midler i nesten tre måneder uten den nødvendige støtten jeg hadde håpet på.

Det toppet seg da jeg trengte en legeerklæring til NAV, en oppgave som skulle vært enkel, men som ble utført med mer enn en måneds forsinkelse. Heldigvis hadde jeg en effektiv veileder hos NAV som kunne rydde opp i det rotet denne legen hadde forårsaket.

Samlet sett kan jeg ikke understreke sterkt nok hvor uformell, slurvete og useriøs legen var i sin tilnærming til pasientomsorgen. Å mangle så fundamental støtte fra en medisinsk profesjonell er frustrerende og belastende. Mitt råd er å unngå å søke hjelp hos denne legen hvis du ønsker pålitelig og ansvarlig medisinsk støtte.

I tillegg til de allerede nevnte alvorlige hendelsene, ønsker jeg å understreke en ytterligere bekymringsfull opplevelse med legen. Under en konsultasjon oppfordret legen meg til å si opp min nåværende jobb, med begrunnelse i noe han mente. Denne anmodningen kom uten noen adekvat medisinsk begrunnelse eller støtte.

Etter å ha diskutert dette med NAV, reagerte de med sjokk og forundring, og mente at en slik anbefaling var helt absurd og uansvarlig. Deres reaksjon var klar: å si opp jobben var unødvendig og ikke i tråd med min situasjon eller helsetilstand. Det var klart at legens råd var feilinformert og kunne ha hatt betydelige negative konsekvenser for min økonomiske og helsetilstand.

Dette er en ytterligere illustrasjon av den uansvarlige og uprofesjonelle tilnærmingen legen har vist i pasientbehandlingen. Å gi slike råd uten en solid medisinsk bakgrunn er ikke bare uakseptabelt, men det kan også være skadelig for pasientens liv og levebrød.

Det er viktig å trekke frem slike alvorlige råd eller anbefalinger som ikke er forankret i en adekvat medisinsk vurdering. Å si opp jobben kan ha stor innvirkning på en persons liv, spesielt hvis det ikke er nødvendig eller riktig råd ut fra en medisinsk vurdering.

En forferdelig opplevelse

Før Mukhtar hadde jeg bare hatt to fastleger gjennom et 40 år langt liv. Jeg var kjempefornøyd med begge, og vi hadde gjensidig respekt for hverandre. Jeg mistet den første fordi han byttet jobb og den andre fordi han måtte halvere pasientlisten sin. Jeg gikk kun til den tredje (Mukhtar) i noen måneder, fordi det opplevdes som et mareritt. Han hverken lyttet eller tok meg på alvor, men mistenkeliggjorde meg. Hvis du ikke er fornøyd fra start hos Mukhtar bør du få byttet fastlege så fort som overhodet mulig. Etter min erfaring vil ikke situasjonen bedre seg, den blir bare verre. Selv har jeg nå heldigvis fått byttet til min fjerde fastlege, som jeg er like fornøyd med som mine to første

Ikke interessert

Forsinkelse hver gang jeg er hos han, et par ganger måtte jeg vente nesten en hel time. Til slutt når jeg ble henta inn, spør han meg hva som har skjedd, når jeg begynner å fortelle han hva som plager meg og stille spørsmål, svarer legen overfladisk og sier «Du, nå må vi faktisk avslutte, jeg må ta inn neste pasient». Utenom denne gangen, har han heller ikke vist interesse for problemet mitt, han er aldri forberedt til timen. Gjør skrivefeil på dokumenter som terminbekreftelse ol. Slurvete. Ikke profesjonell kommunikasjon. Viser ikke verken interesse eller empati.