Arild Lothe

Nytorget Legesenter

1990

Ingen på venteliste

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Nytorget Legesenter
Nytorget Legesenter Klubbgata 5 (Arkaden) 4013 Stavanger
Tlf: 51 91 70 80 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Arild Lothe er en av 110 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Arild Lothe

Meget dyktig og solid

Har hatt Arild Lothe som fastlege i over 15 år. Dyktig, saklig og lyttende. Bare bra ting å si om han. Jeg blir nesten overrasket når noen gir han svakeste rating i noen av anmeldelsene, da må man kanskje peke fingeren på seg selv kanskje? Jeg vil ihvertfall anbefale Dr Lothe som en god fastlege.

Pålitelig fastlege som er der når man trenger han

Jeg har hatt Arild i mer enn 10 år. Alltid enkelt og greitt med rutinekontrollene, helseattester, resepter og faste oppfølginger.
Er alltid blitt tatt på alvor og godt fulgt opp når det oppstår forhold som trenger videre utredning og oppfølging. Kommer tl å bruke Arild videre så lenge jeg bor fast i Stavanger. Han har aldri sviktet når det gjelder :-)

Veldig fornøyd!

Her blir du tatt på alvor og du blir hørt på! Han har vert min fastlege i over 17 år. Er og veldig fornøyd med sekretærene som gjør en kjempe jobb og god service der.

En kjempe flink lege

Dette er en lege som tar deg på alvor og følger opp eventuelle problemer. Byttet til Arild for en stund tilbake og er kjempe fornøyd!

Lite empatisk

Har gått til denne legen i noen år nå og skulle egentlig ha byttet for lenge siden. Jeg gruer meg alltid til å gå til legen og utsetter det så lenge som overhodet mulig. Når jeg først kommer dit er han overlegen, viser lite interesse når jeg fremlegger mine problemer og bagatelliserer de, noe som får meg til å føle meg utrolig liten og dum. Vil ikke anbefale denne legen videre!

Vil ikke gått til denne legen igjen

Blir ikke tatt på alvor, viser lite empati og forståelse. Er ikke villig til å undersøke videre problemer jeg tar opp. Dårlig i kontakten med barn.

Vekslende

Hatt ham i mange år, vekslende erfaring, men det står mest på meg vil jeg tro, ikke ham (en er nervøs, usikker på hvordan en skal ordlegge seg, osv.). Han er saklig (kanskje litt klinisk), men er blitt "varmere" med årene. Alltid blitt tatt seriøst, føler meg trygg når jeg går, han "bagatelliserer" litt (noe som er BRA - gir meg veldig "det er ikke verdens ende og du skal ikke dø i dag!" følelser). Sykemeldinger er han ikke "lett" med, noe som også er veldig bra, så når jeg da får sykemelding vet jeg at jeg ikke tar "feil", at det faktisk er hold i det som skjer/ har skjedd. Følger bra opp, i den grad det er mulig når en har flere pasienter med flere forskjellige tilstander.

Kan fint anbefale ham :-)

Helsesekretærene (hvertfall de to norske damene - vært der lenge - eneste jeg har hatt kommunikasjon med, da jeg har tatt blodprøver og noen ganger per telefon) er fantastiske! Får meg til å slappe av og er så hyggelige og smilende og blide, blir rett og slett glad av dem!

Dårlig lege

Denne legen dømmer deg så snart du kommer inn på kontoret hans. Han avbryter ikke, men man får en tydelig følelse at han ikke lytter og alerede har gjort seg opp en mening før man har forklart hva som er i veien.

Meget bra!

Undertegnede fulgte en somalisk venn som trenger legens hjelp i forbindelse med varig svekkelse. Legen var vennlig og imøtekommende, fokuserte på min somaliske venn og snakket ikke over holdet på ham. Han virket omsorgsfull og engasjert + faglig dyktig!

Ikke å anbefale

Tar ikke pasienten på alvor og følte nesten han lo av meg når jeg kom med mitt problem. Jeg er ikke ofte hos legen, men følte ikke jeg ble tatt på alvor og bytter lege av den grunn.

Arild Lothe er en dyktig og imøtekommende lege. Føler meg alltid tatt på alvor, lyttet til og føler at han ikke har hastverk. Dersom det er behov for akutt time pleier jeg å få det samme dag. Får alltid beskjed om å ta kontakt dersom det skulle være noe. Er utrolig glad for denne legen og kommer aldri til å bytte!

God lege men skorter litt på empatien

Jeg har veldig blanda følelser om Lothe som lege. Har hatt ham som fastlege helt sden fastlegeordningen ble innført og har opplevd over tid at han er mer tilstede nå enn det han var i begynnelsen. Likevel sitter jeg alltid igjen med en flau smak i munnen etter å ha vært hos ham. På en eller annen måte, selv om det ikke er noe jeg kan sette fingeren på, så får han til å føle meg som om jeg overdriver, at mine klager ikke er relle og at jeg kaster bort tiden hans. Han tar tester, han lytter, han snakker med meg, men han virker likevel så travel og uinteressert. Inntrykket mitt er at dersom jeg ikke er døende så er ikke symptomene mine interessante nok for ham. Men når det er sagt så kan jeg å ingen måte påstå at han er en dårlig lege, han bare får meg til å føle meg liten.

fastlege

utrolig bra ; ) hatt han i sikkert 15 år, har flytta te Sola men aldrig om eg komme til å skifte fastlege. Veldig godt å snakke me han , og han LYTTER ; ) einaste som e dumt e at ha alltid rope etternavn, hadde foretrekt fornavn ; )

Ikke å anbefale

Hatt denne legen i noen år. Skulle byttet for lenge siden.. Enda jeg går til lege sjelden, føler jeg at han er irritert på meg. Han har dårlig tid. Han ser i skjermen mens han snakker. Han viser ikke empati. Han følger IKKE opp. Føler han ikke helt tror på det jeg sier. Er glad når han ikke er på kontoret, og det er ofte, for da får jeg komme til en av de andre på dette legekontoret, og de er greie. Damene på laben og kontoret og også greie.

En meget god fastlege!

Vi har hatt Lothe som fastlege i lengre tid. Vi flyttet sørover og måtte dessverre skifte til ny fastlege p.g.a. lang reise. Vi har kun positive erfaringer med Lothe. Han har lyttet og tatt tak i de problemer vi har hatt og sørget for at vi kom raskt til utredning. Vi kan trygt anbefale Lothe til de som har behov for ny fastlege. Jeg kjenner ikke Lothe slik som flere kommenterer. De må ha hatt en dårlig dag!

Ikke en god lege

Er vanskelig å kommunisere med, gjør seg opp en mening om pasienten så snart man trer inn i rommet. Denne meningen kan ikke endres ved å snakke med legen. Han er streng, sta og overlegen.

En god lege

Eg har vore pasient hos dr.Lothe i nokre år.Eg har stortsett kome til når eg har hatt behov.Eg er alltid blitt vel moteken.Det er alltid ein avslappa atmosfære på kontoret.Lothe er litt streng på sjukemeldingar,men det må en vel finne seg i.Men det er som regel rom for diskusjon.Ofte er det slik av vi finn på løysningar saman.
Eg kan anbefale dr.Lothe for andre.

Veldig fornøyd med min fastlege

Denne fastlegen gir deg tid til å snakke.Snur seg ikke mot datamaskinen før alt er sagt og han har undersøkt.Som mor opplever jeg at han får god kontakt med barn.De er ikke redde når det er hos han.Han tar ikke blodprøve dersom han ikke mener det er nødvendig.Istendenfor penicillin ber han meg om å komme tilbake om det ikke blir bra.
Kommer som regel til samme dag.

rolig omtenksom lege som finner gode lösninger

Jeg er hos han så sjelden som mulig:D. Har fått skjeft utallige ganger for å komme for sent og sykdom har utviklet seg. Når jeg stiller opp hos kjenner han meg igjen og at jeg er ikke der uten grunn(ikke ute etter sykemld). Har tar meg på alvor, og finner lösninger utenom A4. Kjempe lege, og aldri kommer til å bytte

værste legen vi har vært borti

Har tilfeldigvis vært borti Arild ved et besøk på Legevakten med et spedbarn som hadde en uavklart situasjon. Han oppførte seg uhøfflig og tok oss ikke alvorlig, Ba oss vente til over helga med videre undersøkelser selv om vi hørte personen i telefonen spurte om pasienten skulle inn på sykehuset for sjekk samme kveld. Dette påførte oss ekstra stress og unødvendig venting.

Ved en annen anledning ble jeg kjeftet på fordi jeg stilte opp en mandags morning på hans legekontor, da han mente jeg ikke var syk nok! Det var siste gang jeg var hos denne mannen,

Styr unna!!!