Ranja Cecilie Aarnes-Eidshaug

Ingen på venteliste

Ranja Cecilie Aarnes-Eidshaug er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Ranja Cecilie Aarnes-Eidshaug

Kunnskapsrik og imøtekommende

Hyggelig og dyktig lege som hører på mine problemstillinger og leter etter løsninger. Veldig fornøyd med legen og de andre på legekontoret.

Misfornøyd

Flink lege dersom det er noe fysisk galt med deg, som kan løses med behandling. Drar dessverre raskt slutninger om at problemet er somatisk og avfeier problemet.

Ikke tatt på alvor

Har kronisk sykdom som er usynlig. Diagnose som er satt av spesialist. Hadde nye plager. Legen virket uinteressert, arrogant. Fikk indirekte vite at det jeg fortalte om symptomer ikke var noe å gå til legen for, at jeg tok av legens dyrebare tid. Og jeg var ikke velkommen tilbake, måtte ikke komme med det samme igjen. Det var en lite grundig vurdering hun gjorde. Slet psykisk i flere uker etter å ha vært hos henne. Ser andre også opplever lignende, kjenner meg igjen i det andre skriver.
Et kurs i hvordan legens oppførsel påvirker pasienten psykisk, spesielt sårbare pasientgrupper, hadde kanskje hjulpet.
Føler at min tid er blitt sløst med. Fått utsatt helsehjelp fordi jeg ikke fikk hjelp. Lite respekt for pasientenes tid. Det tar mye krefter å gå til legen når man er syk. Det utsetter prosessen med å bli frisk å bli avvist slik, noe som er lite smart samfunnsøkonomi.

Dessverre ikke fornøyd

Fikk Ranja som fastlege etter å ha mistet min forrige lege. Var vant med en lege som oppriktig virket dedikert i meg som person og som tok seg tid til å lytte. Det i seg selv var helsefremmende. Var en trygghet i å vite at hun var der hvis det skulle oppstå noe.
Opplever derimot Ranja som rake motsetningen dessverre. Hun virker å være faglig sterk og tar deg på alvor hvis hun har en god dag. Men er til tider veldig arrogant, nedlatende og spiss i fremtoningen. Hun har også en tendens til å projisere sitt eget stress på pasientene, og starter nesten alltid samtalen med å påpeke at hun har liten tid med et slikt toneleie at det gir meg følelse av å være i veien/til bry. Setter pris på en direkte fastlege som ikke pakker inn alt i vatt (og som er streng i forhold til medikamentforskrivning slik hun er), men når du kommer til fastlegen er du ofte i en veldig sårbar situasjon og en slik lege gjør det ikke bedre. Kvier meg alltid til å dra dit. Til tross av at jeg også har hatt noen greie samtaler med henne, vil jeg totalt sett ikke anbefale henne. Også pga lang ventetid og lite kapasitet til deg når du først kommer.

Uinteressert og utilgjengelig

Fremstår lite empatisk og lite interessert i helheten og sammenhenger. Velger enkleste og raskeste løsning, ikke fokus på å forsikre at det er den beste for pasienten. Korte konsultasjoner, nesten alltid på overtid og man får følelsen av at målet fra start er å avslutte raskest mulig. Ikke rom for å ta opp annet enn den ene tingen timen var bestilt for, da får man beskjed om å bestille ny time. Kynisk og «spiss» i formuleringene, innbyr ikke til tillit. Lang ventetid opptil flere mnd og vanskelig å få time, særlig et problem ifbm svangerskapsoppfølgning. Også rot med timebooking, har opplevd å bli sent hjem etter å ha møtt til avtalt tid. Velg en annen fastlege om du kan!