Ranja Cecilie Aarnes-Eidshaug

Autorisasjon (2013)

Ranja Cecilie Aarnes-Eidshaug er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Ranja Cecilie Aarnes-Eidshaug

Frekk, og skynder seg altfor mye

Legen er veldig frekk, og hører ikke etter. Hun prøver å bli ferdig på kortest tid mulig, og tenker mer på tiden enn pasientens behov. Veldig utålmodig også. Ikke velg henne som deres fastlege!

Hyggelig og lyttende

Fink og hyggelig lege, som tar seg tid til å høre på pasienten, og følger raskt opp med henvisning til spesialisthelsetjenesten dersom det er nødvendig.

Det eneste som trekker ned er lang ventetid på ledig time.

Mangler empati for pasienten og grov i språket

Min erfaring med fastlegen har vært preget av en opplevd mangel på empati, spesielt i tilfeller knyttet til psykiske og mentale helseutfordringer. Jeg har lagt merke til at konsultasjonene preges av et fokus på effektivitet, som går på bekostning av grundig diagnostikk og pasientomsorg.

Det er åpenbart at fastlegen har et ønske om å håndtere pasienter innenfor korte tidsrammer, og dette har resultert i en opplevelse av manglende individuell tilnærming. Pasientens behov synes å bli sterkt oversett til fordel for å imøtekomme tidlige avslutninger av konsultasjonene.

Samlet sett vil jeg gi tilbakemelding om at min opplevelse som pasient ikke har vært noe tilfredsstillende. Jeg oppfordrer til en nøye vurdering av pasientbehandlingen og kommunikasjonen med henblikk på å forbedre kvaliteten på omsorgen som tilbys.

Empatisk, trygg og dyktig lege

Veldig flink lege! Støttende, lyttende og tar meg på alvor. Hun tar seg god tid og er flink til å skape tillit. Jeg opplever at hun ønsker å gjøre det som skal til for å hjelpe, og hun er god til å følge opp. Litt lang ventetid på timer, ellers veldig fornøyd!

Kunnskapsrik, klar og empatisk

Hun forklarer ting forståelig, tar seg tid til deg og er empatisk. Åpenbart flink. Jeg føler meg trygg og ivaretatt.