Centrum Fastlegegruppe AS

Telefonnummer22 41 41 2022 41 41 ...
Bygdøy alle 23 0262 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Centrum Fastlegegruppe AS

Dårlig kommunikasjon og tas ikke på alvor

Lege: Sveinung Eide Skrevet

Har måtte gå til Eide flere ganger i det siste da min fastlege har lang ventetid ved dette kontoret. Blir ikke tatt på alvor og det virker ikke som han lytter til deg. Sist gang gikk jeg ut av timen nesten på gråten med beskjed om at jeg bare måtte google fysioterapi selv og finne ut av noe som funket. Har nå byttet fastlege for å komme vekk fra dette legekontoret. Ved flere anledninger opplever jeg at jeg må sitte å se på legen gjøre samme søk på NHI sine nettsider som jeg selv har gjort før jeg kom til timen. Men jeg får ingen ekstra informasjon av han som fagperson eller noen form for beroligelse rundt hva som er galt. Han tar seg ikke tid til å forklare hva som kan være årsak. Ved en anledning fikk jeg faktisk bare NHI artikkelen printet ut i hånda på vei ut døren. Har nå til slutt sett meg nødt til å bytte legekontor.

Helt feil behandling - fikk traume

Lege: Sveinung Eide Skrevet

Jeg har vært hos Sveinung Eide flere ganger og ved den siste anledningen fikk jeg så dårlig behandling at jeg har brukt lang tid på å komme meg psykisk.

Ved mitt siste besøk hos Eide hadde jeg bestilt time for å få en henvisning til gynekolog for å ta min første livmorhalsprøve. Dette er vanligvis utført av fastlege, men siden jeg har et traume fra tidligere voldtekt (som jeg informerte han om) tok jeg det som en selvfølge at jeg skulle bli henvist til spesialist. Eide sa at det ikke fungerte slik og at han var nødt til å gjøre det. Etter mye om og men, og tårer satte jeg meg i stolen og lot han utføre undersøkelsen på meg mens jeg gråt og hikstet. Jeg husker godt at jeg så vidt klarte å spre bena. Han insisterte på at det ikke gjorde vondt og at hvis jeg ikke slappet av så ville det kanskje gjøre vondt. Naturligvis gjorde det veldig vondt - slike traumer fungerer ofte slik. Jeg tror egentlig ikke det er nødvendig for meg å beskrive noe nærmere hvor utrolig upassende denne behandlingen var og at dette på ingen måte var riktig.

Ved flere tidligere besøk opplevde jeg at han hadde svært liten evne til å kommunisere slik at jeg følte meg hørt og respektert - men dette er egentlig sekundært ift mitt siste besøk. Jeg skriver denne tilbakemeldingen fordi jeg ikke vil at noen andre skal bli satt i en slik situasjon.

Jeg har ingen forventninger om å ha god kjemi med min fastlege. Det er dog forventer av min fastlege er at de skal lytte til pasienten og se sin begrensninger.

Lyttende, empatisk og dyktig lege!

Lege: Peter Edison Skrevet

Alltid fornøyd med Peter Edison. Svarer fort og grundig i pasientsky. Opplever at han tar seg god tid til å lytte. Han ser deg og ikke bare PCen. Og han gjør gode vurderinger og er reflektert rundt problemstillinger der det ikke er to streker under svaret. Hele familien går til han og det vil vi fortsette å gjøre☺️ Flott og dyktig lege!

Trygghet

Lege: Peter Edison Skrevet

Har full tillit til vurderinger av helsesituasjonen min samt rådene han gir. Føler meg trygg,
Blir tatt på alvor når jeg føler at noe er galt.

Trygg

Lege: Holger Dahl Skrevet

Stoler 110% på han Alltid åpen for å diskutere og finne gode løsninger. Lang vei for å komme til kontoret nå, men helt uaktuelt å bytte.