Centrum Fastlegegruppe AS

Tlf: 22 41 41 20 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Centrum Fastlegegruppe AS

Veldig Fornøyd

Lege: Holger Dahl Skrevet

Viser ansvar og profesjonalitet for min helse.

Ville lage et genkart over mulige trusler for min helse osv

Meget fornøyd

Lege: Olaf Hesle Skrevet

jeg er veldig fornøyd med legen.
Blir tatt godt vare på og dialog med legen er meget bra. Har hatt han som lege i over 20 år.

Lyttende og empatisk

Lege: Tina Jakobsson Skrevet

Tina har alt en dyktig fastlege bør ha og ser helheten.
Faglig dyktig, lyttende og empatisk. Ikke redd for å henvise til spesialister eller undersøkelser når det behøves. Hun er åpenbart veldig populær. Det medfører ofte at det kan være lang ventetid for å få time.

Strålende fornøyd

Lege: Peter Edison Skrevet

Peter er den beste legen jeg har hatt. Han fremstår kunnskapsrik og har ved flere anledninger gitt meg god hjelp.

Tina is a very human doctor

Lege: Tina Jakobsson Skrevet

Tina has been my primary doctor since 2011. What I appreciate the most about Tina is that she never seems stressed or short on time, listens carefully, asks relevant questions and takes the time and care to discuss every issue thoroughly. Tina's English is excellent, which is a big plus for those that don't want to be misunderstood about their health issues when trying to explain them in Norwegian.

Trygg og empatisk

Lege: Peter Edison Skrevet

Jeg har bare positive ting å si om Peter som fastlege. Han er lyttende, empatisk og trygg, men også effektiv og løsningsorientert. Han er ikke en lege som pøser på med medisiner, noe jeg synes er bra. Har hatt andre leger som har skrevet ut vanedannende piller i "hytt og pine".

Jeg har slitt en del med angst og depresjon, og jeg opplever ham som veldig forståelsesfull og støttende på det. Han spør gode spørsmål, og jeg føler at han er opptatt av at vi sammen skal komme fram til hva som er god hjelp for meg. Han tilbudte for eksempel å ha møte på legekontoret sammen med NAV, noe jeg opplevde som en stor hjelp i en tøff periode.

Er forøvrig godt fornøyd med Centrum fastlegegruppe, har hatt fastlege der i ca 10 år til sammen. Dersom min fastlege ikke er tilgjengelig og det haster, får jeg alltid time hos en av de andre legene ved senteret, gjerne samme dag.

Uten tvil den beste legen jeg har hatt !

Lege: Olaf Hesle Skrevet

Olaf er en meget flink og forståelsesfull lege !
Enkel å få tak i og svarer gjerne opp via sms eller pasientsky.

Er desverre alltid forsinket men dette har også noe med at han tar inn flere pasienter enn han burde å gjøre.
Kunne aldri tenkt meg å ha bytta lege !

En lyttende lege som bryr seg

Lege: Inger Christina Bergstrøm Bodahl Skrevet

Christina er en imøtekommende, vennlig og lyttende lege som tar pasienten på alvor. Selv om det ofte er forsinkelser er det verdt det, for det er sjelden jeg har blitt møtt på en så god måte av en lege før. Det oppleves som at hun oppriktig bryr seg og lever seg inn i situasjonen jeg er i.

Jeg syns faktisk at sekretærene på legekontoret har blitt mye bedre det siste året. Og selv om det skal litt til før de trekker på smilebåndet, er de mer imøtekommende enn før. Og de svarer saklig og fint på telefonen når jeg ringer.

Fantastisk.

Lege: Holger Dahl Skrevet

Tar deg og din helse på alvor. Faglig dyktig. Overraskende godt utstyrt lege kontor og ellers god kompetanse på helsepersonell.

Uersattelig

Har hatt Holger Dahl som fast lege helt fra 1998, m.a.o . før
fastlegeordningen så dagens lys. Kunne aldri tenke meg å benytte
noen andre. Holger er en lege med dyktig fagkunnskap og alltid med et oppmuntrede ord, alltid blid og hjelpsom. Alltid god tid under
konsultasjonene.
Beste legen i byen og Oslos hyggeligste legegruppe, da kan man
vel ikke en bedre service og medisinsk bistand.

Lege: Inger Christina Bergstrøm Bodahl Skrevet

Bodahl er ei fantastisk lege. Hun er alltid forsinket, for når du er inne hos henne har hun alltid tid til å lytte.

Første gang jeg var hos henne var hun ganske ny i gamet, men jeg fikk med en gang tillit til henne, for hun gjorde det jeg ofte savner hos leger; hun sa at akkurat dette kunne hun ikke så mye om så hun skulle sjekke opp og ringe meg opp igjen når hun viste hvor hun best kunne henvise meg. Og dagen etter ringte hun meg opp og forklarte alt jeg trengte og vite, og henviste meg til riktig sted.

Bodahl er nå mange års erfaringer rikere. Men hun har aldri mistet evnen til å henvise videre når det trengs. Hun er fantastisk til å lytte, og veldig omgjengelig. Og hun vet når hun skal henvise hvor. Og er det behov for det så løfter hun likegodt opp telefonrøret og ringer rett til den aktuele legen..

Desverre har hun vært borte mye i det siste og selv når hun er tilstede kan det være lange ventetider. Men sånn er det vel med gode leger ...

På den positive siden er det alltid lett å få time hos andre på Centrum fastlegegruppe. Så skal du bare ha en rask sykmelding eller noe får du lett time på dagen hos den som har "akuttvakt".

Nei,vet du hva

Lege: Peter Edison Skrevet

Våren 2016 var jeg plaget av smerter i venstre side av brystet. Jeg er 64 år og er og har vært i full jobb i 43 år. Valgte da Edison som min fastlege siden den jeg hadde har gått av med pensjon. Flere av de jeg kjenner mente da at denne centrum .fastlegegruppen var ok og han var den eneste som var ledig for å ta flere pasienter.
Jeg gikk da til han og ville ha en undersøkelse av smerter i brystet, en undersøkelse av skjoldbrukskjertelen som jeg fikk operert halvparten av for en del år siden. Jeg kjente på det tidspunktet noe ubehag og siden legen som operert dette tidligere hadde sagt at jeg burde undersøke dette da det godt kan være at jeg måtte fjerne hele kjertelen etter noen år hvis den sluttet å produsere hormoner. Tilstanden blir også kalt struma. I tillegg hadde jeg en arvelig deformasjon av ringfingeren på venstre hånd. Deformasjonen virker på den måten at det legges talg på senene og fingeren bøyes. I mitt tilfelle 90 grader innover. Edison sendte meg til kardiologen som var en god ting. Der fant vi ut at det ikke var noe galt med hjertet , men at problemet var i en muskel i brystet. Han sendte meg også til ultralyd. Der ble jeg undersøkt og damen sa at hun skulle gi beskjed til Edison at det kan være lurt å se litt nøyere på min kjertel. Ring fingeren som plager min hele venstre arm fikk jeg beskjed av Edison "dette får du ordne opp i selv" ?????. Jeg fikk heller ingen tilbakemeldinger angående undersøkelser. Ringfingeren og venstre armen sliter jeg med enda.

Oslo beste legen

Lege: Holger Dahl Skrevet

jeg har han mange år som fastlegen min veldig flink lege han tar helse på nøye han gjore god jobb Men akkurat nå jeg vil ha en god kvinnelig fastlege derfor jeg har lyst å bytte men jeg seter en stor pris på holger og jeg holder han også som min flinkeste legen

Tina er den Norges beste legen

Lege: Tina Jakobsson Skrevet

når det gjelder helse Tina tar alvorlig lytter godt og tar god vurderinger og mye respekt for pasienten veldig nøye med behandlinger hu er den beste legen det kan jeg se

Legen er bagatelliserende og arrogant.

Lege: Holger Dahl Skrevet

Ubehjelpelig mareritt når jeg trengte medisinsk oppfølging og en grundig diagnose. Legen er bagatelliserende, arrogant og eier ikke empati. Vanskelig å kommunisere. Virket som han bare ville ha meg ut av kontoret so fort som mulig. Ventetid i venterommet er inntil en time og inne hos legen i ca. 4 - 5 minutter. Resepsjonens sekretærene er ubehjelpsomme og burde ha hatt opplæring i hvordan resepsjons ansatte kommuniserer med folk. Hver gang jeg ringte hadde jeg følelse at jeg er en stor belastning. Jeg har fåt inntrykk at jeg plager dem hvis jeg trengte noe fra dem.

En virkelig "fastlege" ("huslege")

Lege: Peter Edison Skrevet

En usedvanlig hyggelig, flink og omtenksom lege som jeg stoler fullt ut på og har meget god kontakt med.

Personalet, resepsjon og de som tar prøver etc. er veldig hyggelige og effektive.

Ikke bruk denne legen!!

Lege: Holger Dahl Skrevet

Er du gravid, bør du i hvert fall holde deg langt unna denne legen! Under oppfølging av graviditeten, klarte ikke denne legen å følge opp noenting. Han lovet og sa han skulle fikse og ordne, men ingenting ble gjort. Dette inkl at han ikke klarte å sende inn søknaden til fødested, ikke skrevet sykemelding jeg hadde behov for, ikke søkt om rutine ultralyd på sykehuset (og svaret fra dama i eksp. var at jeg trengte jo ikke ny UL, for den tok jo legen i uke 12 og da var alt bra - tydeligvis inkl alle de tingene de IKKE kan sjekke i uke 12 - totalt inkompetent eksp.) UL måtte faktisk jordmor til slutt ringe sykehuset på mitt hjemsted, der jeg var på ferie, å ordne, da legen fremdeles i uke 25 ikke hadde klart å varsle om hverken UL eller hvor jeg skulle føde. Han klarte faktisk å ta en blodprøve av meg, t.o.m etter riktig prosedyre, men der stoppet det. Jeg fikk den aldri som lovet i posten, så måtte dra ned selv å hente den på legekontoret til slutt. Men han klarte i stedet for bl.prøvesvar, å sende meg sykemeldingen til en mannlig kreftsyk pasient. Og ja, jeg har forsøkt å hente sykemeldingen min selv også, ved å trappe opp på legesenteret, men dama i eksp. nektet å la meg snakke med legen. Hun sa han skulle skrive og sende den på slutten av dagen, så her sitter jeg 8 tlf.samtaler og 12 dager senere; har jeg fått den sykemeldingen? NEI!! Selvfølgelig har de ikke klart å gjøre jobben sin nok en gang. Standardsvar fra eksp: "jeg skal gi han beskjed". "Jeg skriver en beskjed til han". Hadde jeg ikke selv vært der nede på kontoret og sett at personen i skranken er et levende hunkjønn, så hadde jeg trodd det var en robot i andre enden av tlf!
Så, til alle dere der ute som ønsker lege, som dere sikkert skjønner; han her ville jeg ikke tatt i med ildtang!!

Ang at jeg ikke har satt noen vurd.stjerner på de neste delene her inne, skyldes det at jeg ikke kunne finne stjerner små nok eller med minustegn foran:)

Useriøs lege!

Lege: Sveinung Eide Skrevet

Vært hos Eide ved to anledninger. Begge gangene var han i dårlig humør, og jeg fikk ikke svar / hjelp med det jeg trengte eller lurte på.
Virket som han bare ville ha meg ut av kontoret fortest mulig. Sur, arrogant og lite empati skal. Glodde bare inn i skjermen og rakket ned på meg som pasient. ALDRI igjen denne legen, jeg mistet dessverre mye av min tillit til leger etter møtet med Sveinung Eide.

Dr. Dahl er helt konge

Lege: Holger Dahl Skrevet

Hadde idag min første time hos Holger Dahl. Har byttet fastlege grunnet flytting. Først var det rot i resepsjonen, jeg hadde fått beskjed om time kl12, mens i deres systemer sto det 13.15. Dermed ble det en stund med irriterende venting. Møtet med Holger var derimot alt annet enn irriterende. Dette er en helt utrolig hyggelig, forklarende og god lege.
Tok seg tid, undersøkte og forklarte på en meget enkelt og forståelig måte. Itillegg er han et veldig hyggelig vesen, og fremstår som veldig raus, trygg og god. Kommer defintivt til å beholde Holger som fastlege.

Den hyggeligste legen jeg har hatt

Lege: Tina Jakobsson Skrevet

Trolig den hyggeligste legen jeg har hatt. Tar seg god tid, lytter og tar deg på alvor og er åpen for innspill. Oppleves som profesjonell og trygg. Ringer deg personlig også på helg hvis hun har fått svar på prøver o.l. Noe lang ventetid som det ofte er hos populære leger. Er flink både på somatikk og psykiatri noe som ikke er en selvfølge.