Liv Løland

Autorisasjon (1985)

Liv Løland er en av 73 fastleger i Sandnes

Siste vurderinger av Liv Løland

Grundig og dyktig

Liv er akkurat slik en fastlege skal være. Grundig, dyktig og med høy integritet. En lege skal ikke jatte med, men spørre undersøkende spørsmål. Det gjør hun.

Trygg lege

Har hatt Liv som fastlege hele livet - Opplever at hun tar meg på alvor, og fremstår som en trygg og erfaringstik lege.

Trygg og grundig

Jeg har lest mange av vurderingene her inne, og kan kjenne igjen at det ofte er forsinkelser og litt hast under konsultasjonen. Min erfaring er at det er "verdt å vente på". Jeg har flere ganger blitt positivt overrasket over hvor lyttende og respektfull Liv Løland kan være, når jeg har trengt det som mest. Jeg opplever henne også som veldig grundig. Jeg føler meg ivaretatt av henne og stoler på henne i de undersøkelsene og avgjørelsene hun tar. Jeg tror jo også at vi som pasienter kan få et bedre besøk hos en hvilken som helst lege, hvis vi kommer med både tålmodighet og ydmykhet.

Kvass og ufin

Jeg føler meg ikke sett og forstått av Liv. Hun prater i et sett og er lite effektiv. Virker som hun har et stort behov for å snakke mest mulig. Derfor er hun også aaaaltid forsinket. Jeg opplever at hun drar egne konklusjoner uten å tvile.
Hun er kvass og direkte på en ufin måte og jeg føler jeg må være veeeeldig ydmyk i møte med henne for å unngå at hun «hisser» seg opp. Jeg ønsker ikke å gå til henne mer dessverre.

Liker Liv!

Jeg kjenner igjen mye av det som skrives om Liv her. Men at hun er en dårlig lege er jeg ikke enig i!
Det er ofte lang ventetid, ja. Men dette skyldes jo at hun bruker lang tid med oss. Hun er veldig nøye med det hun gjør, og jeg tror at det er viktig for henne og gjøre seg forstått. Derfor tar det tid. Jeg opplever også at hun ofte sier «nå har vi brukt mye tid» osv.. Men det kan jeg leve med. Jeg skulle nok ønske at hun brukte litt mer av tiden til å lytte å vise forståelse, men det er nok ikke dette hun er best på. Faglig er hun utmerket!

Alt i alt så er jeg veldig fornøyd med måten Liv har tatt i mot både meg og barna mine i mange år.
Føler meg veldig trygg med henne som lege.