Liv Løland

Autorisasjon (1985)

Liv Løland er en av 72 fastleger i Sandnes

Siste vurderinger av Liv Løland

En lege som ser hele deg

Jeg har lest vurderingene, og kjenner meg absolutt ikke igjen i de som er negative. Hun har en sjelden evne til å se hele personen. Hun diskuterer åpent og tar meg som pasient med på vurdering av behandling.
Det kan bli ventetid, ja, med det er fordi hun er grundig og nødig vil avslutte før alle sider er belyst.
Hun er en varm person som tydelig bryr seg om pasienten og vedkommendes situasjon.
Faglig virker hun solid med bred kompetanse supplert med lang erfaring.
Kan anbefale henne på det sterkeste.

Skrekken

Lytter ikkje, vanskelig å snakka med.
Tok 6 mnd. å få henvisning til ny spesialist etter flytting. Trass to vurderinger frå to uavhengige spesialseter som gjekk god for «problemet.»
Føler ikkje eg blir trudd.
Står på venteliste til ein annan doktor. Må det bli ledig fort...

Positivt overrasket!

Har byttet fastlege da jeg flyttet til Sandnes, og må si at jeg ble litt skeptisk når jeg fikk se alle kommentarer her, men kan ikke klage på noe som helst. Fikk time kl. 8.20 og gikk inn kl. 8.25, helt innenfor synes jeg. Liv var hyggelig og faglig dyktig.

Avvisende og lite lydhør

Jeg byttet til Liv da jeg gikk gravid med min midterste, som nå er snart 4. På disse 4 1/2 årene har jeg vært innom dørene hos Liv mange ganger. Gjennom 2 svangerskap, og med 3 barn som har hatt behov for behandling.
Jeg ønsker å prøve å komme med konstruktive tilbakemeldinger, men kjenner det er vanskelig. Det siste året har jeg spurt om å få gå til turnuslegen hver gang jeg har hatt behov for å dra til legen, for å slippe Liv. Hun er sikkert veldig god på medisin, men evne til å se menneske, være forståelsesfull, og lytte, var for meg, nesten ikke eksisterende. Jeg har full forståelse for at en fastlege har en travel arbeidsdag, med mange pasienter, og mye press, men det bør da kunne gå ann å møte pasienter med respekt.
Nå har jeg endelig fått ny fastlege, og er overlykkelig for det!

Dyktig og kunnskapsrik lege.

Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsene av Liv Løland. For meg har hun alltid vært lyttende,forklarende og løsningsorientert. Jeg har legeskrekk, men går alltid ut fra kontoret hennes med en trygghet om at jeg får den beste hjelpen.