Teodor Kristoffer Tønnesen

Autorisasjon (2017)

Teodor Kristoffer Tønnesen er en av 58 fastleger i Sarpsborg

Siste vurderinger av Teodor Kristoffer Tønnesen

Kald og lite forståelsesfull

Føles kald og veldig lite forståelsesfull. Snakker til deg på en måte som er veldig arrogant. Anbefaler ikke denne legen.

Elendig med barn

Har ingen eller lite kunnskap om barn. Ungen hadde panikkanfall inne hos legen og han gjorde ingenting for å berolige. Snakket ikke til barnet i det heletatt. Ungen var livredd. Presterte å foreslå at jeg burde mentalt forberede en knapt ettåring på legebesøket neste gang. Klarte verken og bekrefte eller avkrefte om ungen hadde vannkopper. Fullstendig bortkastet tid. Kommer aldri til å ta med ungen dit igjen.

Trygg og flink fastlege.

Imøtekommende, lyttende og gir god oppfølging. Gir raskt svar på prøver når de er klare.
Henviser når det er behov for det.

Typisk Symptom-behandler

Sikkert en god lege for noen. Opplever han er overfladisk, måler blodtrykk og er hissig på medisiner med én gang. Har sine fastelåste holdninger, at skjermen har svaret og bare ‘rette medisin’ så er det ut og neste pasient. At mennesker har fått blodtrykksmedisiner i evigheter uten effekt, er ikke noe man må nevne.
At mat og helse henger sammen var som en rød klut for ham og han nevnte, at jeg ikke hørte etter når han kom med det gamle oppgulp fra universitetet, man må lære å huske som student - selvom verden og forskning ser helt annerledes ut idag.
Det er en påkjenning å blir overstyrt på en slik arrogant måte fremfor en god dialog.
‘Jeg vet hva som er best for deg’ holdning kler ikke en lege særlig godt - når det viser seg at alle hans diagnoser var stortset feil. Hadde ikke noe av det hos en annen lege kort tid etter. Ydmykhet og å kunne lytte og forstå hva pasienten har på hjertet, vil hjelpe å bli en dyktig lege vil jeg tro.

Føler meg forstått og tatt på alvor

Hyggelig, rolig og nøye i arbeidet. Tar pasienten på alvor og lytter. Beste legen jeg har hatt. Føler at jeg endelig får hjelp på en seriøs måte. Anbefales!