Thuwaraha Mahendran

Autorisasjon (2015)

Siste vurderinger av Thuwaraha Mahendran

Dyktig lege

Hun er god til å lytte og viser forståelse. Bryr seg om at pasientene hun har skal ha det bra. Har hun som fastlege, og er kjempefornøyd.

Lyttende og flink

Fikk akuttime samme dag, for både meg selv og min datter, vi hadde begge en fæl halsbetennelse. Dr Thuwa tok seg god tid, undersøkte oss etter tur, hun hørte på oss og stilte relevante spørsmål.

Jeg var utrolig positivt overrasket over at hun tok blodtrykk, målte feber, målte surstoff, puls, lyttet på lungene og i tillegg ba hun datteren min vise at hun ikke var stiv i nakken (ved mistanke om hjernehinnebetennelse)

Da hun skrev ut resept på antibiotika, spurte hun om allergier, om vi hadde annen sykdom og medisinbruk.

Aldri har jeg opplevd å bli så godt tatt vare på, for en vanlig (men vond) halsbetennelse.
Under undersøkelsen var hun rolig og forklarte hva hun gjorde.

Andre leger ville kanskje lyttet på lungene, og deretter skrevet ut resept, også farvel.

Dyktig lege som tar seg tid

Gjorde seg kjent med mine problemer. Dyktig med behandling. Henviste videre ved behov. Ringte meg med svar. Koselig lege, til å stole på!

Stresset og uforberedt

Opplever legen som stresset og hun ser stadig på klokken. Det er ikke mulighet for å ta opp mer enn en ting, og du får en opplevelse av at du er til bry og nærmest blir kastet ut døren. Hun nevner også klokken/tiden stadig.
Hun tar deg skjelden alvorlig og jeg- med fler opplever henne som mindre kunnskapsrik da hun henviser til feil sted/for feil ting. Hun har gjentatte ganger også gitt feilinformasjon.
I tilegg til dette må du nærmest krangle deg til å få videre behandling/henvisning.
Man får også en følelse av at hun betviler det du sier og er litt ovenpå.
Hun virker lite forberedt da hun ikke vet hvorfor du kommer, hva som har blitt gjort tidligere eller annen kritisk informasjon som står i kjernejournal(sykdommer, allergier etc).

Legekontoret er forsåvidt ikke det beste, med lange ventetider for time. Lange ventetider når du er tilstede og lange ventetider på telefon, samt tregt svar på Helsenorge. Opplever ofte at ting som blir sagt at skal gjøres (henvisninger, resepter etc) ikke skjer og man må selv ta kontakt igjen.
Øvrige leger er i eldste laget og de fleste oppfattes som uinteressert og mindre gode menneskekjennere.
Sekretærene er meget hyggelige når du først kommer igjennom.

Lytter ikke og dårlig oppførsel

Helt skuffet med opplevelsen min. Hun var helt uinteressert i hva jeg sa og lyttet ikke. Bare opptatt av tiden sin og datamaskinen hennes. Skal bytte så fort som mulig.