Kari Tau Strand Oanes

Sverdrupsgate 23 4007 Stavanger
Kari Tau Strand Oanes er en av 110 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Kari Tau Strand Oanes

Lite medmenneskelig og stresset

Fikk time hos Kari da fastlegen min ikke hadde ledig tid. Virket som om hun hadde det veldig travelt, tok en kjapp prøve av meg og ba meg vente til sykdommen hadde gitt seg. Hun stod i døren med døren på gløtt under halve timen og virker ikke interessert i å lytte, bare få meg raskest mulig ut.

Ingen interesse i deg som pasient

Fungerer fint om du ikke trenger hjelp til noe mer enn allergi tabletter og p-piller, har det meget travelt med å få deg ut av kontoret igjen, er en dårlig lytter, avbryter deg gjerne og ser mest på pc skjermen under konsultasjonen.

Må ha med huskelapp for å huske å spørre om alt, har en irritert tone om du ikke føyer deg etter henne og har ingen medmennesklighet.

Følte meg svært lite ivaretatts om pasient hos henne. Anbefaler ikke denne fastlegen.

Stresset lege?

Hatt legen i 7 år, dårlig oppfølging, og føler jeg ikke blir tatt på alvor utover en psykisk diagnose i 2014, skal ha timen fort unnagjort, som om jeg var et dyr på samlebånd. Får ikke svar på mangler/lave verdier ved blodprøving, da dette angivelig går under arbeid for legen. Legesenteret er vanskelige å nå på telefon.

Føler meg ikke tatt på alvor

Hun er veldig kjapp, føler hun vil ha meg ut av kontoret sitt med engang jeg har satt meg i stolen. Føler ikke at hun hører på hva jeg har å si. De gangene jeg har vært der har jeg virkelig ikke følt at hun har gjort en innsats med å komme til en løsning på problemene mine. Hun bagatelliserer plagene jeg forteller om og jeg går hver gang ut derfra med en følelse av å ikke bli hørt.

En svært dyktig lege, grundig og hjelpsom

Jeg byttet til Kari etter at jeg gikk til Legevakten en gang jeg var akutt syk, og da var henne som tok seg av meg. Jeg fikk et svært godt førsteinntrykk, og da jeg så at hun hadde ledig plass, ble hun min fastlege. Jeg har gått til henne ca 1 gang pr. måned i ca halvannet år, og hun har sendt meg til spesialist dersom hun mente det var behov for det. Det eneste jeg har å kritisere, er at det har hendt at jeg har hatt følelsen av at hun har det litt for travelt, og konsultasjonene går litt vel raskt.Man merker at hun har fullt opp av pasienter, det har hendt at ventetiden har vært litt lang - men når dette har hendt, tilbyr alltid Legesenteret en annen lege som kan ta Deg imot på kort varsel. Jeg anbefaler Kari på det varmeste.