Kari Tau Strand Oanes

Stavanger Medisinske Senter
Sverdrupsgate 23 4007 Stavanger
Kari Tau Strand Oanes er en av 110 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Kari Tau Strand Oanes

Ingen interesse i deg som pasient

Fungerer fint om du ikke trenger hjelp til noe mer enn allergi tabletter og p-piller, har det meget travelt med å få deg ut av kontoret igjen, er en dårlig lytter, avbryter deg gjerne og ser mest på pc skjermen under konsultasjonen.

Må ha med huskelapp for å huske å spørre om alt, har en irritert tone om du ikke føyer deg etter henne og har ingen medmennesklighet.

Følte meg svært lite ivaretatts om pasient hos henne. Anbefaler ikke denne fastlegen.

Stresset lege?

Hatt legen i 7 år, dårlig oppfølging, og føler jeg ikke blir tatt på alvor utover en psykisk diagnose i 2014, skal ha timen fort unnagjort, som om jeg var et dyr på samlebånd. Får ikke svar på mangler/lave verdier ved blodprøving, da dette angivelig går under arbeid for legen. Legesenteret er vanskelige å nå på telefon.

Føler meg ikke tatt på alvor

Hun er veldig kjapp, føler hun vil ha meg ut av kontoret sitt med engang jeg har satt meg i stolen. Føler ikke at hun hører på hva jeg har å si. De gangene jeg har vært der har jeg virkelig ikke følt at hun har gjort en innsats med å komme til en løsning på problemene mine. Hun bagatelliserer plagene jeg forteller om og jeg går hver gang ut derfra med en følelse av å ikke bli hørt.

En svært dyktig lege, grundig og hjelpsom

Jeg byttet til Kari etter at jeg gikk til Legevakten en gang jeg var akutt syk, og da var henne som tok seg av meg. Jeg fikk et svært godt førsteinntrykk, og da jeg så at hun hadde ledig plass, ble hun min fastlege. Jeg har gått til henne ca 1 gang pr. måned i ca halvannet år, og hun har sendt meg til spesialist dersom hun mente det var behov for det. Det eneste jeg har å kritisere, er at det har hendt at jeg har hatt følelsen av at hun har det litt for travelt, og konsultasjonene går litt vel raskt.Man merker at hun har fullt opp av pasienter, det har hendt at ventetiden har vært litt lang - men når dette har hendt, tilbyr alltid Legesenteret en annen lege som kan ta Deg imot på kort varsel. Jeg anbefaler Kari på det varmeste.

Profesjonell og imøtekommende

Kari har vært min fastlege i mange år. Hun er (nesten) alltid på tiden. Er det forsinkelser er det ikke snakk om mange minuttene. Hun er profesjonell, imøtekommende og støttende. Hun kommer med gode råd, og vil gjerne hjelpe. Da jeg var der for å snakke om psykiske utfordringer i forbindelse med infertilitet (barnløshet) tok hun seg god tid til å snakke med meg om hva som var vanskelig og når det er vanskeligst, i tillegg kom hun med oppmuntringer og lovord framover. Da jeg kom med utfordringen første gang var hun rask med å bestille time hos infertilitetsekspert med en gang.

Hun ønsket at jeg tok kontakt med henne igjen om jeg ønsket å snakke med henne.

Veldig bra lege

Jeg hadde en sak som hastet og fikk time samme dag. Fine nye kontorer/venteværelse og hyggelig personale som tok prøver. Legen gir et godt inntrykk og lytter til pasienten. Gode kunnskaper. Hun hadde en klar plan for oppfølging av saken. Helt topp!

Lite kommunikasjon og manglende oppfølging

Legen viser lite interesse for pasienten utover det enkelte medisinske tilfellet. Her viser hun imidlertid diskresjon. Ønsker du en mer utfyllende og meningsfull kommunikasjon om ditt tilfelle, eller om andre medisinske spørsmål, vil du imidlertid bli skuffet. Du får liten tid inne på legekontoret, og må forberede deg godt for å få sagt alt du ønsker, før legen gjennom non-verbal kommunikasjon viser at din tilmålte tid er over. Legen fremstår opptatt av å se på PC-skjermen, mer enn på pasienten. Da blir det vanskelig å få kommunisert alt en skulle ha sagt. Er også usikker på om det en formidler blir hørt, da det gis lite tilbakemeldinger. Har opplevd manglende kommunikasjon også på det praktiske området, hva gjelder henvisninger, informasjon om bytte av lokaler og direkte tilgang til legen pr.telefon.

Veldig fornøyd med denne legen

Opplever å bli tatt seriøst med henvendelser.
Er ikke redd for å henvise til spesialister dersom det er noe hun ikke kan.
Kan bli litt flinkere til å vise pasienten interesse da hun er god på og multitaske forran PC. Dette for meg gjør det litt upersonlig, men hun har alltid hørt etter på hva jeg sier mens hun skriver.

Ikke veldig imponert

I en langtidssykemelding gikk jeg til denne legen. Hver gang jeg kom, som var ganske ofte, måtte jeg begynne på historien min på nytt. Hver gang endte det opp med at hun kalte meg inn til ny time, men visste likevel ikke hvorfor jeg kom neste gang. Legebesøkene ble derfor mer en runddans enn at vi kom noen vei. Savnet en lege som leste journalen min FØR jeg kom inn i rommet, og som derfor var forberedt på hva problemet gjalt.

Ambivalent

Til vanlige spørsmål som brev fra lege osv er hun kjempegrei. Aldri hatt problemer med vanlige ting jeg har måttet ta opp. Og den ene sykepleieren som jobber på senteret er en drøm, hun er så fantastisk og hjelpsom at det ble vanskelig for meg å bytte fastlege. Men da jeg ble alvorlig syk, sendte legen meg til tester og som hun selv sa ikke ville vise noe, og da jeg foreslo andre tester som er bevist å ha bedre nøyaktighet avfeide hun disse fordi det ikke var nødvendig. Dette siden hun hadde sin diagnose og ikke trengte å spesifisere dette mer. Jeg skulle bare leve med det, fikk jeg beskjed om. Noe jeg synes var litt uheldig siden jeg absolutt ikke har planer om å langtidssykemelde meg, og ønsker å fortsette i jobb.

Meget dyktig lege.

Har hatt Kari som fastlege de siste årene. og opplever henne som meget dyktig. Faglig helt på topp,omtenksom veldig imøtekommende og tar seg god tid til pasienten.

Fantastisk dyktig lege!

Oanes er faglig sterk og effektiv. Hun svarer på det jeg spør om og snakker seg ikke bort, og hun tar meg seriøst. Dersom hun er usikker på noe, sjekker hun dette opp med en gang. Noe jeg synes kan være en mangel hos flere andre leger og er generelt en god egenskap.

Dersom du har veldig behov for å bli "dullet" litt med, er nok ikke dette legen for deg. Hun er som sagt effektiv og passer for dem som vil fort inn og fort ut igjen, med skikkelige resultat.

Jeg har alltid fått hjelp til det jeg har hatt behov for!

De få gangene jeg har vært hos denne legen, så har jeg ikke hatt et godt inntrykk. Legen har virket sur og vist liten forståelse. Hun så ikke på meg når jeg snakket til henne. Satt bare foran dataen og skrev hele tiden, og ga aldri beskjed om hva hun skrev, noe som i ettertid har ført til misforståelser og feil føring i journalen. Har byttet fastlege pga dette.

Lite forståelse

Jeg gikk til henne når min lege var syk el lignende, og hun var kald, uhøflig og rett og slett sur. Grunnet mitt svangerskp, så møtte jeg henne noen ganger - og hun ble aldri bedre...Hun avbrøt meg når jeg fortalde henne ting, og gjorde at jeg følte meg dum med de plagene jeg kom med.

lege og medmenneske

Legen er nok blant de beste, faglig på topp, og har en respektfull tilnærming til helseproblemet som bidrar til tillit , sinnsro og trygghet.

Flink dame

En lege som har (tar seg) tid til pasienten. Inngir tillit og tar meg på alvor.