Sverre Ove Rise

Skogstøstraen 37 4029 Stavanger
Sverre Ove Rise er en av 110 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Sverre Ove Rise

Trygg og empatisk

Fantastisk lege for hele familien. Flink til å lytte, gi råd og henvise til spesialister hvis det er nødvendig.

Litt arrogant, litt kunnskapsløs, men konsistent i sitt virke

Sverre Ove Rise ble min lege og dette sammenfalt i tid med starten på et mareritt i vårt helsevesen. Han stod ved min side i denne perioden. Flink til å snakke og han har også videreutdanning i psykiatri, viktig å ikke glemme dette...Han har veldig hyggelige kolleger og tar seg utrolig god tid til å lege pasienten når man har kommet inn. Pasienten kunne kanskje vært tjent med kortere konsultasjoner, delvis fordi ventetiden også er noe lang og derfor blir besøket hos legen tidkrevende, men dette er trolig for de fleste et luksusproblem.

Veltalende og god lege

Sverre har vært en fantastisk lege for meg. I dag er alle opptatt av effektivitet og raske møter. Sverre på den andre siden, tar seg god tid til å lytte og ha dialog med sine pasienter. Det er dette som gjør Sverre til en bedre lege enn de fleste der ute!

Han er flink til å kartlegge sykdom og er forsiktig med å ikke gi ut mer medisiner enn nødvendig. Andre leger gir deg gjerne noe selvom du egentlig ikke trenger det men det gjør ikke Sverre, og det er noe jeg setter stor pris på.

Det går kanskje litt tid til du kommer inn av og til, men det er absolutt verdt ventetiden.

Grundig og avslappet

Jeg opplever at Sverre Ove tar seg god tid til å lytte til meg som pasient og videre forklare meg det som evt. er uklart. Jeg har selv ikke opplevd noe problemer med ventetid, jeg byttet fastlege akkurat på grunn av dette, men da var det snakk om en ventetid på 3 timer. Å vente opp mot en halvtime anser ikke jeg som lang ventetid. For meg er det en pris jeg er villig til å betale i bytte mot en fastlege som ikke på noen måte virker hastet til å få meg ut av kontoret sitt. En flott fastlege!

Ventetid er en bagatell når en skal vurdere lege!

I vårt helsevesen har leger en stilling og makt som er uten sidestykke. Sverre Ove Rise forvalter dette ansvaret på sin måte, for noen er han en god lege, mens for andre er han ikke førstevalget.

Slik er det, en lege kan ikke gjøre alle til lags og som kommentaren under, bør ikke ventetidene tillegges så mye vekt når en skal vurdere Rise som sin lege. Han tar seg god tid når en har kommet inn, liker å fortelle historier om seg og sitt eget liv, men savner litt handlekraft og at ting blir gjort for pasienten.

Henvisninger og legeerklæring er svært innholdsrike og Rise gjør seg flid med å utforme disse på en måte som gjør at de blir lest og tatt på alvor av mottaker.

Hvorvidt Rise er legen for deg, avhenger veldig av din problematikk.