Sverre Ove Rise

Skogstøstraen 37 4029 Stavanger
Sverre Ove Rise er en av 110 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Sverre Ove Rise

Veltalende og god lege

Sverre har vært en fantastisk lege for meg. I dag er alle opptatt av effektivitet og raske møter. Sverre på den andre siden, tar seg god tid til å lytte og ha dialog med sine pasienter. Det er dette som gjør Sverre til en bedre lege enn de fleste der ute!

Han er flink til å kartlegge sykdom og er forsiktig med å ikke gi ut mer medisiner enn nødvendig. Andre leger gir deg gjerne noe selvom du egentlig ikke trenger det men det gjør ikke Sverre, og det er noe jeg setter stor pris på.

Det går kanskje litt tid til du kommer inn av og til, men det er absolutt verdt ventetiden.

Grundig og avslappet

Jeg opplever at Sverre Ove tar seg god tid til å lytte til meg som pasient og videre forklare meg det som evt. er uklart. Jeg har selv ikke opplevd noe problemer med ventetid, jeg byttet fastlege akkurat på grunn av dette, men da var det snakk om en ventetid på 3 timer. Å vente opp mot en halvtime anser ikke jeg som lang ventetid. For meg er det en pris jeg er villig til å betale i bytte mot en fastlege som ikke på noen måte virker hastet til å få meg ut av kontoret sitt. En flott fastlege!

Ventetid er en bagatell når en skal vurdere lege!

I vårt helsevesen har leger en stilling og makt som er uten sidestykke. Sverre Ove Rise forvalter dette ansvaret på sin måte, for noen er han en god lege, mens for andre er han ikke førstevalget.

Slik er det, en lege kan ikke gjøre alle til lags og som kommentaren under, bør ikke ventetidene tillegges så mye vekt når en skal vurdere Rise som sin lege. Han tar seg god tid når en har kommet inn, liker å fortelle historier om seg og sitt eget liv, men savner litt handlekraft og at ting blir gjort for pasienten.

Henvisninger og legeerklæring er svært innholdsrike og Rise gjør seg flid med å utforme disse på en måte som gjør at de blir lest og tatt på alvor av mottaker.

Hvorvidt Rise er legen for deg, avhenger veldig av din problematikk.

Kongen

Alle klage på vente tid!
Ja, eg har venta lenge hos han Rise. Når eg komme inn te han itte den lange ventetiå så blir eg hørt, fortalt, beskreve med tegninger osv. Eg vil heller venta litt enn å bli hasta ut dørene for at ny pasient vente! Å ikkje minst har han forbedre seg.
Hvis dokk ikkje e fornøyd så e det et lite tastetrykk på nette så har du ny fastlege, så te de så klage : slutt med den negative holdningen og heller gjør någe med det hvis det e så gale.

For meg har Sverre vert ein ekstremt god lege!

Mvh

Meget Fornøyd

flink men utrolig lang ventetid

Fornøyd med legen etter mange år hos ham. Men syyykt lang ventetid. Nesten uansett når på dagen du har time så må du vente +÷1 time

Kan ikke finne bedre!

Etter flere år som pasient til denne herlige legen kan jeg meddele at han fortjener all den rosen han kan få. Jeg har hatt flere fastleger gjennom livet, men Sverre er den beste.

Ventetiden er sjelden lenger enn 20 min. Etter besøket hos Sverre drar jeg alltid hjem i et godt humør.

En lyttende Doktor.

En meget dyktig lege som tar pasientene på alvor og tar seg nødvendig tid å lytte. Tar raske beslutninger og sender deg videre i systemet når dette er nødvendig uten masse om og men.

Ventetider av en annen verden.

Helt grei lege, men ventetider jeg aldri har opplevd makan til. Regn med minst en time, pluss selve besøket hos legen om du skal hit. Slik er det kanskje hos andre leger også, men jeg irriterer meg over at pasienten ikke respekteres og at legen ikke engang kan beklage når en har sittet der i en time!

Sikkert en ok lege, men svært nedlatende

Jeg ble aldri hørt og legen gjentok de samme historier om og om igjen, men snakket til meg som om jeg var mindre oppegående. En sykeliggjøring jeg ikke kunne forstå og etter hvert møte gikk jeg litt mer demoralisert enn før jeg kom dit. Det var svært ubehagelig og møtet med denne legen fikk dramatiske negative konsekvenser for mitt liv. Helt sikkert en god lege dersom en kun skal sjekke fysiske plager, noe karakterene her tilsier, men har du behov behandling for mentale problemer, må du virkelig ikke finne på å gå til denne mannen! Ingen forståelse for at mennesker kan slite psykisk.

Flott lege, flink til å prate

Legen er en flink og faglig dyktig lege. Litt for god til å prate slik at man blir alltid ventede alt for lenge på venterommet.
Har jeg time feks kl 11 forventer jeg kl 11 + -. Ikke 12:30.
Blir så irritert når man ikke respekterer tiden til sine pasienter.
Men dette er nok dessverre ett utbredt problem over alt.
Bortsett fra det er legen en meget dyktig lege som tar alle på alvor. Familien bruker han så vi alle er fornøyd med hans dyktighet.
Toppkarakter om ventetiden blir mindre.

Dessverre trekkes to stjerner grunnet alltid ventet minst 45 min. til 1,5 timer hver eneste gang jeg eller min familie har vært der.

Byens beste lege!

Hele familien føler seg svært godt ivaretatt. Han er flink til å lytte og forklarer tydelig hva som er galt og hva vi skal gjøre. God oppfølging og man føler at han strekker seg det lille steget ekstra

De beste skussmål til vår kjære lege

Tillitsvekkende og faglig dyktig. Jeg og mine føler oss godt ivaretatt.

Veldig fornøyd

Rise er en lyttende lege som tar deg på alvor.Han er dyktig,flink å forklare.
Han har hjulpet meg ved akutt sykdom uten å nøle.Føler at han bryr seg.
Han er flink med barn.Han undersøker,tar forskjellige tester av og til og skriver ikke bare ut medisin. Meget godt fornøyd med familiens lege.

verdens beste

En god familie lege. Dyktig og faglig. Tar alt og alle seriøst.
Egentlig en lege av rang.

Dyktig og flink

Fantastisk lege for hele familien.Oppdatert og pedagogisk.Har gitt meg mye kunnskap om egen sykdom.Anbefaler ham til alle mine venner.

Hyggelig og grei

Lang ventetid halvtime og lenger ikke uvanlig på Byfjorden legesenter