Eirik Røthing Simonsen

Tilleggskompetanse

Sjømannslege

1 person

Ventetid

Antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Haugesund Medisinske Allmennleger
Helsehuset - Sørhauggt. 111 5527 Haugesund
Eirik Røthing Simonsen er en av 32 fastleger i Haugesund

Siste vurderinger av Eirik Røthing Simonsen

Har aldri opplevd en lege som har stått på mer for meg som pasient. Har hatt meg seriøst og tatt seg god tid til meg. God på å lytte og er behagelig å snakke med. Ingen problemer med å få time når det trengs og det er sjeldent forsinkelser.

Lege i tidsklemma

Kommer inn 25 min.for sent.Etter 10 min.blir jeg bryskt avvist om at jeg er på overtid og forsinker de andre.
Pris over 300kr.

Ikke helt fornøyd.

Legen er forsåvidt flink og har mye kunnskap, men jeg opplevde ikke at jeg følte meg veldig godt ivaretatt de årene jeg hadde denne legen. I hovedsak manglende oppfølging av depresjon og antidepressiva man fortsatt står på etter over 4 år. Som sagt flink lege, men savnet oppfølging og gikk ofte derifra uten at jeg følte at jeg hadde fått den hjelpen jeg trengte. Følte også at resepsjonsdamene kunne høres litt irriterte ut noen ganger, Men somregel veldig hyggelige!

Forståelsesfull og flink lege!

Eirik er en veldig dyktig og flink fastlege, han tar deg på alvor og er veldig behagelig. Han er oppdatert og er flink til å henvise deg videre til spesialister. Eirik forklarer i enkle ord, som gjør at ungdom forstå det han prater om. Er også veldig flink til å lytte, og det aller beste er at en får raskt time ved behov.

Eneste er at han kunne vært en smule flinkere til å undersøke nærmere symptomer som har oppstått.

Uengasjert!

Han er uinteressert, uengasjert, undersøker aldri, kommer ikke med egne forslag hva symtomet du har skyldest. Rask til å se i felleskatalogen og hvis han går med på å ta en blodprøve og den ikke slår ut, så finnes ikke problemet! Hvis man har symtomet over tid sender han deg til en spesialist uten faglig begrunnelse. Det virker som han kjeder seg selv om symtomet er alvorlig for pasienten og det er vanskelig å ha en produktiv dialog med ham!

Tar ikke legejobben på alvor

Etter å ha møtt denne legen på legevakten, så lurer jeg på om han skulle hatt et kurs i medfølelse og empati.
Han bryr seg ikke om hvordan pasienten har det og er meget provoserende og arrogant i sin oppførsel.
Det viktigste for han er å "ha rett".
Hvis jeg skulle komme med noe kontruktiv kritikk, så måtte det være at han måtte lære seg å lytte til sine pasienter og være litt mer ydmyk.

Faglig og teoretisk dyktig

En faglig oppdatert lege. Skulle lært mer om kommunikasjon, og gi mer åpning for mulighet for samtale når livet røyner på,eller henvise videre dersom han kommer til kort i samtale /kommunikasjon?
Likevel er du ikke opptatt å snakke/dialog - glimrende teoretisk oppdatert lege.

Dyktig og rolig lege

Veldig dyktig fastlege. Rolig og behagelig, ærlig og forståelsesfull, dyktig og tar deg på alvor. Veldig fornøyd med legebehandlingen.

Er derimot veldig misfornøyd med noen av de ansatte som tar i mot henvendelser på legekontoret. Sur, nedlatende, belærende tone når en ringer for å få time er det siste man trenger når man venter til det ytterste med å gå til legen. En må ofte kjempe seg igjennom og virke syk nok for å få time eller få sjekket muligheten for å få snakke med lege. Det skulle gjerne vært en egen vurderingsplass for legekontoret. Er som sagt veldig fornøyd med fastlegen, bare synd han har noen som tar imot telefonen for han som over hodet ikke er serviceinnstilte.

Dyktig ung lege

Eirik er en dyktig, rolig og ung lege som tar deg på alvor og lytter før han uttaler seg. Han henviser kjapt og tar mange undersøkelser. Han forklarer i enkle ord. Han kunne trengt noe mer "humor" når man er hos han med barn, men vil tro at det kommer seg over tiden.

Angrer veldig på at jeg byttet han vekk, pga at jeg ønsket fastlege i kommunen jeg bodde i. Har etter det hatt 3 leger som ikke er i nærheten av så dyktig som Eirik.

Synest Eirik ikkje tar deg på alvår

Synst ikkje eirik er noe flink til å ta tak i ting, sender deg ikkje videre. Får noe medesiner men ingen undersøkelse. Føler han er stressende og ikkje har tid til deg når du kommer inn. Føler meg uvell når eg er inne hos han.
Er av den oppfatning at han vill at du skal gå, fordi han alerede er 20-30 min bak sjema.
Ung lege, trenger erfaring.

Lite medfølelse og situasjonforståelse

Simonsen har dårlig forståelse for hvordan stressende arbeidssituasjoner påvirker helsen, og samspillet mellom psyke og fysikk.

Flink med barn

Han er fastlege for min sønn på fem år. Sønnen har vært endel hos leger, og syns det har vært skummelt, men hos Røthing Simonsen ble han godt tatt imot og satt igjen med gode minner. Ingen voldsom leking eller sånt fra legen, men henvendte seg til barnet, var rolig og gjorde ham avslappet.

FANTASTISK!

Har hatt ham som fastlege i 1 år. Er meget fornøyd. En lege med veldig gode kommunikasjonsevner, empati og medmenneskelighet. Jeg var ganske skeptisk i utgangspunktet til å ha en så ung lege. Men det at han tar folk på alvor, tar alle nødvendige undersøkelser, og er ikke redd å henvise pasienter til spesialisten om det er nødvendig, - gjør ham den beste fastlegen jeg har hatt i mitt liv. Anbefaler på det sterkeste.

ung og kompetent - og serviceinnstilt i tillegg

Moderne lege som ta pasienten på alvor. Han er pasientens "medspiller". Veldig serviceinnstilt og til å stole på.
Han kan til og med si at "det kan jeg ikke alt om" - eller " det må jeg sjekke"! Voksent!

Helt ok..

Ikke en veldig flink lege. Her må man ha en viss oversikt selv for og få igang behandling. Ung, og uerfaren er mitt intrykk.

Kjempegod lege

Han er en veldig kompetent lege. Tar pasienten seriøst, og yter god service. Behagelig type, med en lun og god humor.