Mari Hjelde Lomax

Autorisasjon (2017)

Asker Legesenter AS Telefonnummer66 78 66 4066 78 66 ...
TORVVEIEN 12 C, 4.ETG 1383 Asker
Mari Hjelde Lomax er en av 84 fastleger i Asker

Siste vurderinger av Mari Hjelde Lomax

Lyttende, men (dessverre) svært "Flink skolepike"

Lomax er imøtekommende og hyggelig som person.

Hun kan imidlertid utvilsomt tilskrives karakterbeskrivelsen "Flink pike". Og dette kommer på godt og vondt.

Det er naturligvis fordelaktig med en lege som er pliktoppfyllende - men hva skjer når pasienten sliter med en diagnose som legen hverken har lært om på skolen, ei heller fått erfaring med? Hvordan kan, og bør, hun best håndtere en pasient med Long Covid?

Jeg har slitt med Long Covid i 2 år, og hatt Lomax som fastlege det siste året. Det var svært skuffende å innse at hun fra dag én hadde låst seg fast til det faktum at Long Covid er en diagnose hun ønsker å ha minimalt med å gjøre. Hvilke implikasjoner får det for meg som pasient?

Jo - hun har tilnærmet ingen forslag til hva slags tester og behandlinger jeg kan prøve ut. Ethvert forsøk fra min side hvor jeg foreslår henvisning/behandling/prøvetakning blir resolutt slått ned på "da det ikke finnes kliniske bevis". Problemet er: Det finnes vanskelig kliniske bevis for en diagnose som ikke har eksistert i mer enn 2-3 år. Men betyr det at man skal la være å utprøve etablerte (og sikre) behandlinger med minimale sideeffekter? Betyr det at man skal sette opp en ikke-empatisk vegg i møte med pasienten?

Det er sikkert mye positivt man kan si om Lomax - men hun bidro dessverre bare til at mitt sykdomsforløp fortonet seg verre. Og det er vel ikke det en lege, i kraft av å være den sykes fremste tillitsperson, skal gjøre?

God bedring, og fatt mot, til dere som føler dere i en håpløs situasjon! :-)

Great Doctor!

Mari is a wonderful doctor; she is very well-informed, professional, caring, and attentive. She gives all the time one needs, keeps you confortable, and doesn´t rush the parient. I, without a doubt, recommend her, and have already recommended Mari to family and friends.

Trygg og tillitsvekkende

Har bare gode ting å si om dr Lomax. Hun tar seg tid, ser deg, lytter og forklarer, og føler meg veldig godt ivaretatt.