Richard Solvang

Legesenteret Sør

2005

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Legesenteret Sør
Legesenteret Sør Austmannavegen 11 5537 Haugesund
Tlf: 52 73 73 66 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Richard Solvang er en av 32 fastleger i Haugesund

Siste vurderinger av Richard Solvang

Veldig fornøyd

Han er imøtekommende, seriøs, tar seg tid til deg, henviser videre om det er nødvendig og gjør en veldig god jobb.

Seriøs

Meget dyktig lege som lytter godt. Tar meg seriøst.
Liker at han ikke holder på med noe "utenom snakk" men kommer til poenget med en gang.

Meget dyktig og flink lege

Grundig og forståelsesfull lege som tar pasienten på alvor. Har vært til uvurderlig hjelp for meg og min familie.

huff!

Han hører ikke etter, jeg gruer meg for hver gang jeg skal ha time hos han, han viste forståelse først, men når sykdommen utviklet seg til det værre, så har han bare vist en negativ holdning til dette, akoratt så jeg føler at jeg sitter og lyver om smertene mine, jeg tør ikke en gang og si ifra at smertene har forverret seg, for er redd for og få problemer for det, for da må jeg jo kanskje opp i dosen som jeg har gått på i 2 år nå, å det er jo ikke aktuelt, ifølge han, skikkelig ubehagelig, spesialister har undersøkt meg, å funnet ut hva som er galt, men selv da, vill han ikke høre etter, å så lenge det ikke er han som kommer på og skrive ut smertestillende eller sende meg videre, er det utrolig vanskelig og få han til og gjør akoaratt disse tingene, jeg skal bytte fast lege om ikke så lenge, og det gleder jeg meg til!

Hyggelig og dyktig lege.

Dr. Solvang er ikke min fastlege, men jeg har vært hos han ved et par anledninger der min lege ikke har vært tilgjengelig. Jeg har vært veldig fornøyd hver gang, føler at denne legen tar meg seriøst og tar seg god tid.
Hyggelig og dyktig lege som er lett å snakke med.

Kan være grei og imøtekommende....

De fleste ganger litt sur og mutt, da har jeg hatt følelsen av at jeg ikke er blitt hørt.
Har også fått følelse av at han "virker" som han er innterresert i å sette seg inn i sykdomsproblemet, men så gjør han ikke det! Når jeg har fått konstantert en sykdom på sykehuset, ja da er det utredet! Sånn er det bare og jeg får følelsen av at han blir lite interressert I å finne ut mer effektiv behandling.

Bytter...

En god lege når en virkelig trenger lege

En lyttende lege, som henviser fort videre. Etter en lang behandlingsperiode har tilgjengeligheten vært veldig god. Kort ventetid og gode samtaler når det har vært nødvendig. Bruker sms ved timebestilling og det fungerer helt topp. Stort sett godt humør.

Legen har gode og dårlige dager og.

Dr. Ricahrd Solvang er ein god lege som ein får veldig fort tillit til og som lytter, har øyenkontakt og stiller gjerne som pratepartner, tek seg tid til deg og spør alltid når ein kommer inn kva han kan hjelpe deg med. Ein får alltid snakke ferdigt. Han undersøker nøye og har nye løsninger kvar gang eg kommer og gjer seg ikkje når symtomene er der fortsatt. Han vil pasientene skal ha det bra. Han er ikkje alltid enig i tidligere stillte diagnoser og jobber for å dempe symtomene på smertene eller sjukdommen. Er det noe han er usikker på henviser han videre. Han burde kanskje vert litt flinkere til å holde jevnligt kontakt med sjukehuset/ andre spesialister dersom pasienten er inni systemet der. Fort at han lar pasienten bringe informasjon til sjukehuset i stendenfor han og meina at pasienten sjølv må ta kontakt med sjukehuset. Stortsett godt humør dersom du treffer han på dei riktige dagene, han kan vere sur og grinete enkelte ganger og da varierer det ein del kor god jobb han gjør. Han er dyktig og flink med barn og barnesjukdommer.

Den beste legen jeg har hatt

Interessert, imøtekommende og lyttende.
Ser på meg når jeg snakker - og ikke på "Skjermen".
I noen år med mye sykdom - har jeg alltid fått time på dagen eller dagen etter ved
akutte tilfeller.
Bryr seg om pasientene.
Er til å stole på.

Negativ holdning og kommunikasjon

En lege skal ikke bare ha de rette faglige kvalifikasjonene.Like viktig er evnen til å kommunisere og holdningen vedkommende viser i møte med pasienten.Fant ikke denne evnen til å møte pasienten hos denne legen, og løsningen ble å bytte fastlege.

Vel verdt prisen for årets lege

Rolig og tålmodig, med tid til å lytte og forstå hva som er problemet. Gir seg ikke før alt er utprøvd og er ikke redd for å ta kontakt med "bedrevitende" på områder som ikke er hans spesialfelt.
Stiller om nødvendig som "pratepartner" - er observant og tilgjengelig.
Veldig fornøyd og bytter ikke.

Virker faglig veldig flink!

Dr Solvang fremstår som en faglig dyktig lege, som ved tvil henviser videre eller konsulterer kollegaer. Han tar ikke nødvendigvis tidligere stilte diagnoser for "god fisk" - noe som i mitt tilfelle var veldig bra!

Han kan til tider virke litt fraværende i samtalesituasjoner, og derfor blir man sittende igjen med følelsen av at han ikke riktig har forstått hva problemet er, eller i hvor stor grad dette føles tyngende/skremmende. Han hører - men lytter ikke...

Ellers er jeg veldig fornøyd, og mener jeg har en fastlege som er til å stole på og som vil pasientens beste.