Eirik Viste

Byhaugen Legesenter

Randabergveien 45 4025 Stavanger
Eirik Viste er en av 106 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Eirik Viste

En super lege, men ikke for meg.

Jeg begynte å gå til Her Viste da jeg opplevet noen ungdomsproblemer. I starten var han meget "lege aktig" og ga meg mye god informasjon. Etter hvert følte jeg at han prøvde å fremstå profesjonell, men dette ble for mye for meg. Jeg følte det ble flaut å spørre ham om forskjellige spørsmål og turte ikke å si "nei" til løsningsforslagene hans, selv om jeg syntes ikke at forslagene var noe for meg.

Vis det var noen han ikke hadde svar på, var han UTROLIG flink til å finne ut av dem og gi meg MEGET gode svar og forklaringer, men jeg fikk aldri vite sånn ca. når jeg kunne vente svar. Noen dager eller mnd? Noen av spørsmålene han skulle gi tilbakemelding på gikk noen mnd og når jeg ikke viste hvor lenge jeg måtte vente, så satt jeg å grublet dag etter dag, i mnd. fremover. Dette påvirket selvfølgelig privatlivet mitt.

Det som ble hovedproblemet var vell egentlig, dialogen vi hadde. Jeg følte jeg ble et objekt som skulle fikses.

Arrogant type

Fortalte meg som ikke hadde vært hos lege på 10 år at det ikke var noen statestikk på at folk som gikk mye til lege var friskere enn resten av befolkningen. Skrev opp kriterier for å oppsøke lege på pulten sin og forklarte meg dette. Følte ikke det var en lege jeg ville oppsøke igjen og byttet fastlege etterpå. Han gjorde det han det han skulle men arrogansen og måten han snakket til meg på passet ikke meg. Nedlatende og arrogant.

Kan gjøre bedre

Når jeg startet å gå til Viste i 2011-2012, så tok han meg seriøst og jeg fikk masse hjelp når jeg trengte det. Men i løpet av det siste året har deg raknet veldig og jeg får ikke kommet til legen omtrent, han hjelper meg ikke med noe omtrent lenger. Så jeg er ikke særlig fornøyd med denne legen lenger.

Lydhør, handlekraftig

For første gang føler jeg at jeg har en lege som ser hvem jeg er. Jeg liker ikke å klage og syte og har en tendens til å tøye strikken til jeg er på bristepunktet før jeg ber om hjelp. Han fanger meg da opp og gir meg behandling jeg trenger uten å føle jeg er dum.

Eirik ruler.

God, rolig og ydmyk lege. Er ikke redd for å si fra om det er noe han er usikker på (og dermed kanskje må lese litt på nett), og bruker gjerne god tid på å forklare årsak og grunner.

Har hatt flere fastleger, men håper jeg aldri trenger bytte ut Eirik.