Eirik Viste

Byhaugen Legesenter
Randabergveien 45 4025 Stavanger
Eirik Viste er en av 110 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Eirik Viste

Beste legen jeg har vært borti

Ser at det er mange som mener veldig mye om denne legen og Byhaugen legesenter.
Jeg har gått her siden de startet, og hatt flere ulike fastleger. Både på dette legesenteret og andre. Jeg og barna går ikke mye til legen, men får alltid hjelp når vi trenger det.

Eirik er god til å lytte, skriver ned punktvis det vi forklarer, og arbeider systematisk for å løse problemet. Han kontakter ekspertise hvis han vil ha hjelp til saker han som almennlege ikke har like høy kompetanse på.

Flere ganger har han tatt utfyllende tester, uten at vi har krevd det, bare for å utelukke andre sykdommer.

Han er også opptatt av å ikke starte behandling med medisiner hvis man kan bli frisk uten. Likevel har vi fått med oss medisiner hvis vi skal ut og reise og det er vanskelig å få fatt i medisiner. Dette syns jeg er en veldig bra holdning.

Dette er helt feil lege å velge hvis du vil ha en lege som ukritisk deler ut piller til deg og kaster sykemelding etter deg så snart du snart du føler deg litt skrant.
Han behandler deg realt og stiller også krav til deg som pasient.

(Og sekretærene gjør en kjempejobb! De er alltid imøtekommende og hyggelige. Vi har sluppet flere legekonsultasjoner etter gode råd fra dem. Eneste minuset er at det her, som på mange andre legekontor, kan være vanskelig å komme gjennom på telefon. SMS tjenesten har jeg ikke prøvd)

Åpen og imøtekommende

Åpen, imøtekommende, samt kunnskapsrik og evnen til å lytte.

Er veldig fornøyd med både min fastlege og de andre som jobber ved legesenteret.

Den beste legen jeg kjenner

Vi merker at han alltid gjør det beste han kan. Tar seg tid til pasienter og han er ærlig ! :)

Den dårligste legen jeg noensinne har hatt!

Han er en lege man ikke kan stole på. Jeg fikk ikke den hjelpen jeg trengte fra han. Han er dårlig til og lytte. Han sier noe til meg som pasient og noe annet til det offentlige.
jeg som pasient følte meg ikke tatt nok på alvor.
ANBEFALES IKKE!

En super lege, men ikke for meg.

Jeg begynte å gå til Her Viste da jeg opplevet noen ungdomsproblemer. I starten var han meget "lege aktig" og ga meg mye god informasjon. Etter hvert følte jeg at han prøvde å fremstå profesjonell, men dette ble for mye for meg. Jeg følte det ble flaut å spørre ham om forskjellige spørsmål og turte ikke å si "nei" til løsningsforslagene hans, selv om jeg syntes ikke at forslagene var noe for meg.

Vis det var noen han ikke hadde svar på, var han UTROLIG flink til å finne ut av dem og gi meg MEGET gode svar og forklaringer, men jeg fikk aldri vite sånn ca. når jeg kunne vente svar. Noen dager eller mnd? Noen av spørsmålene han skulle gi tilbakemelding på gikk noen mnd og når jeg ikke viste hvor lenge jeg måtte vente, så satt jeg å grublet dag etter dag, i mnd. fremover. Dette påvirket selvfølgelig privatlivet mitt.

Det som ble hovedproblemet var vell egentlig, dialogen vi hadde. Jeg følte jeg ble et objekt som skulle fikses.

Arrogant type

Fortalte meg som ikke hadde vært hos lege på 10 år at det ikke var noen statestikk på at folk som gikk mye til lege var friskere enn resten av befolkningen. Skrev opp kriterier for å oppsøke lege på pulten sin og forklarte meg dette. Følte ikke det var en lege jeg ville oppsøke igjen og byttet fastlege etterpå. Han gjorde det han det han skulle men arrogansen og måten han snakket til meg på passet ikke meg. Nedlatende og arrogant.

Kan gjøre bedre

Når jeg startet å gå til Viste i 2011-2012, så tok han meg seriøst og jeg fikk masse hjelp når jeg trengte det. Men i løpet av det siste året har deg raknet veldig og jeg får ikke kommet til legen omtrent, han hjelper meg ikke med noe omtrent lenger. Så jeg er ikke særlig fornøyd med denne legen lenger.

Lydhør, handlekraftig

For første gang føler jeg at jeg har en lege som ser hvem jeg er. Jeg liker ikke å klage og syte og har en tendens til å tøye strikken til jeg er på bristepunktet før jeg ber om hjelp. Han fanger meg da opp og gir meg behandling jeg trenger uten å føle jeg er dum.

Eirik ruler.

God, rolig og ydmyk lege. Er ikke redd for å si fra om det er noe han er usikker på (og dermed kanskje må lese litt på nett), og bruker gjerne god tid på å forklare årsak og grunner.

Har hatt flere fastleger, men håper jeg aldri trenger bytte ut Eirik.

Eirik Viste .......................

................... reddet livet mitt, og det er jeg selvsagt glad for i dag. Alternativet for meg hadde vært katastrofalt om ikke han hadde tatt seg tid til å bry seg.

Lege som forklarer sammenhengen for deg

Er godt tilfreds med denne legen. Han tar seg tid til å lytte og forklarer ofte sammenhenger.

Misfornøyd

Han var ferievikar for min fastlege. Han virket hyggelig nok, men det virket så han tok problemet mitt veldig lite seriøst, Konsultasjonen var over på ca. 5 minutt.. Dette var bortkastet tid, og jeg kommer aldri til å bruke denne legen igjen.

Skuffet.

Vår mor er pasient hos Eirik, og kan ikke alltid gjør rede for seg når hun er hos ham. Legen har derfor gitt uttrykk for at han ønsker at vi pårørende skal bli med på legetimene, men vi blir møtt av en veldig arrogant lege som tror han kjenner min mor bedre enn oss som er pårørende.
Eirik lytter til hva vi har å si, men han avbryter oss ganske mange ganger på en arrogant måte iløpet av den tiden vi er der. Vi blir rett og slett ikke trodd på som nærmeste pårørende. Eirik er ikke villig til å samarbeide med oss, men han vil allikevel at vi skal være med når mor skal til legen.
Vi orker snart ikke mer av denne legen, og vi vurderer at vår mor skifter lege, for dette vil ende med en katastrofe om ikke vi blir tatt på alvor, og at Eirik kan begynne et samarbeid med oss.

En skuffelse

Jeg var veldig skuffet over hjelpen denne legen ga meg. Det så bra ut i starten, men følte han gav meg opp etterhvert. Byttet lege og ble friskere med engang! Og legekontoret gir en elendig service, både via sms, telefon og ved samtaler. Glad jeg skiftet lege og lekekontor, har det bedre idag!

Veldig dyktig lege

Jeg har hatt Eirik Viste som lege i 2 år. Jeg er veldig fornøyd med han. Han tar deg på alvor, han har tid til deg og viser at han bryr seg om hvordan du har det.
Han har også veldig flinke kolleger, noe som gjør at dersom han er borte en dag, så kommer du allikevel til en god lege. Han er også svært flink med barn.
Kan anbefales på det varmeste.

Tar seg tid til å lytte! Tar faget sitt alvorlig.

Da min forrige lege hadde permisjon fikk jeg Eirik som vikar. Fikk et meget positivt bilde av han. Byttet fastlege over til han med en gang.

Har ikke noe negativt å fortelle om han. Er han litt usikker så har han ingen problemer med å spørre andre leger / spesialister.

Anbefales!

Hyggelig, interessert og imøtekommende

En hyggelig ung mann som virker genuint interessert i deg og hvordan det går med deg. Løsningsorientert, og så vidt jeg kan bedømme faglig grundig kompetent.
Man føler seg tatt på alvor, og blir ivaretatt.