Lasse Haugen Askland

Autorisasjon (2011)

Lasse Haugen Askland er en av 84 fastleger i Asker

Siste vurderinger av Lasse Haugen Askland

Hyggelig, dyktig og interessert.

Har bare gode og effektive tilbakemeldinger å gi. Ordner det som skal eller rekvirerer videre. Kan absolutt anbefales!

Tillitvekkende

Jeg flyttet til Asker og trengte ny fastlege. Er veldig fornøyd med valget. Han hører meg og ser meg. Han begrunner sine valg. Jeg får være med i prosessen.

En lege med manglende erfaring?

Det er mulig at denne legen isolert sett behersker faget sitt godt. Jeg opplevde eksempelvis at han klarte å identifisere en somatisk sykdomstilstand raskt, samt behandle denne effektivt. Jeg opplevde at jeg likevel ikke klarte å utvikle den nødvendige tillit til Haugen Askland. For meg virket det som om mine egne ressurser i arbeidet med å fremme helse dels virket uinteressant, dels truende på legen. Han fremsto forenklende, konvensjonell og tidvis svært paternalistisk i sine løsningsforslag. For personer med med komplekse problemstillinger, feks knyttet til nedbrytende og helseskadelige forhold på arbeidsplassen, har nok ikke Haugen Askland nyanserikdom, ydmykhet og empati i tilstrekkelig grad. Jeg finner grunner til å tro at det kan dreie seg om manglende erfaring/livserfaring. Jeg håper uansett det er slik det forholder seg.

Dårlig kunnskap

Jeg har flere ganger vært på konsultasjon hos han og foklart alle mine symptomer. Dette fant jeg ut var pga b12 mangel hos en annen lege, mens Lasse først sa "jeg aner ikke hva som feiler deg" og skrev resept på antidepressiver.. ?

Meget imøtekommende lege

Grundig og flink lege som lytter og tar seg tid til å sette seg inn i pasientens situasjon. Kort ventetid for å få time.