Hans Kristian Bakke

Legehuset Varden

1989

Siste vurderinger av Hans Kristian Bakke

Den beste legen vi har hatt

Vi har hatt Hans Kristian Bakke som fastlege for familien på 5 i ti år, og har opplevd flere ganger at han raskt og presist kommer frem til hva som er i veien, etter at andre leger har gitt feil diagnoser. Vi har aldri opplevd at han har tatt feil, og etter vårt inntrykk er han den "perfekte" fastlege.

Fantastisk!

Dr. Bakke er definitivt den beste fastlegen jeg har hatt! Han lytter til pasientene sine og får meg til å forstå at leger ikke er så skumle egentlig. Har ikke fortalt noe om min legeskrekk til noen av legene jeg har hatt, men dr. Bakke virker utrolig god i å lese kroppsspråk og vite med en gang hvor stor personlig sone den personen har når pasienten blir hentet på venterommet.
Dr. Bakke er også meget høflig av seg, og avslutter hver time med "er det ellers noe?" Går alltid ut fra kontoret hans med en følelse på at jeg blir bra, og at jeg kan komme tilbake, uten å være en byrde for folkene rundt meg.

Ha vært veldig fornøyd med å ha Bakke som fastlege

Har hatt Bakke som fastlege i mange år og har vært veldig fornøyd og trygg på å bli fulgt opp. Har etterhvert blitt henvist til de ulike vikarene som har vært inne for Bakke og vært greit fulgt opp. Siste vikar var ung, utrygg og lite emptisk og hjelpsom. Etter veldig mange år hos Legesenteret på Varden valgte jeg å skifte fastlege.

Ikke tilgjengelig

Hadde Bakke som fastlege tidligere. Han var alltid sykemeldt og ikke tilgjengelig. Forsøkte å bestille time tre uker frem i tid utenfor ferietiden. Fikk tilbud om time 5 uker frem i tid hos Bakkes vikar. Skiftet da fastlege.

Høflig og hyggelig

Høflig og hyggelig lege, som jeg har hatt i syv år. Har "avvente og se" strategi basert på erfaring som virker fornuftig, men henviser også når nødvendig. Lett kommunikasjon og avslutter nesten alltid med "Er det ellers noe?" - den viktigste setningen for at mange føler seg ivaretatt. Forøvrig moderne og pene lokaler og hyggelige ansatte.

Serdeles kompetent

Dr Bakke har fulgt min familie i mange år nå. Han er absolutt blant de faglig beste på sitt felt. Anbefales på det varmeste. I tillegg er legekontoret som helhet svært velorganisert og alle innehar god kompetanse på sine felt.

Føler meg trygg

Både jeg og jentene har Bakke som fastlege, og jeg føler meg alltid trygg når vi går til han uansett hva det er. Vi føler alltid vi er velkommen, og kan prate om hva som helst.
Jeg har i tillegg en kronisk sykdom, og med en gang Bakke føler det er noe han ikke kan svare på i forhold til min sykdom, ringer han legen min på Haukeland.
Dette gjør at jeg alltid føler meg trygg på at han vil meg og jentene mine sitt beste.

Faglig og sosialt kompetent

Han er faglig sterk og lytter til deg som pasient. Både ungene og jeg har utelukkende gode opplevelser og han kan således anbefales for både liten og stor :) I tillegg er legesekretærene flinke og blide. Legesenteret er ikke lenger vårt nærmeste, men vi har på tross av økt avstand valgt å beholde samme fastlege.