Heidi Elisabeth Benserud

Autorisasjon (1986)

Søreide Legesenter Telefonnummer55 11 65 0055 11 65 ...
Søreidtunet 1 5251 Søreidgrend
Heidi Elisabeth Benserud er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Heidi Elisabeth Benserud

Rask med diagnoser

Har hatt Heidi som fastlege hele livet. Har bare gode erfaringer derfra. Raske henvisninger og tydelig i svarene.

Måtte bytte fastlege

Har hatt Heidi som fastelege siden jeg var 6 år gammel. Nå er jeg 21 år gammel og har etter 1 år på venteliste fått med ny fastlege.
Har alltid opplevd at jeg ikke får time når jeg trenger det, er alltid ventetid på minst 30 min. Og hun har alltid sett mer på pcen enn meg, og når du først får blikkontakt føler man seg nedsett.
Har alltid forlatt kontoret hennes med en dårlig følelse, og virker som hun aldri stiller dypere spørsmål om hva som foregår med meg.
Når vi ikke snakker om det medisinske kan hun være grei, men er veldig glad jeg slipper å dra inn på det kontoret igjen.

En lege som ikke evner å lytte

For første gang i mitt voksne liv har en lege fått meg til å føle meg liten, uviktig, misforstått og mistrodd. Makan til manglende egenskaper hva gjelder empati og kommunikasjon har jeg ikke vært ute for i helsevesenet. Denne legen er ikke særlig mottakelig for å få kontakt med pasienten - hun sitter vendt mot PCen, det er knappe setninger uten øyekontakt, og i den grad det er blikkontakt så evner hun å sende blikk som gjør en utrygg og usikker. Hun utstråler arroganse. Jeg har ennå til gode å se et smil. Etter et år på venteliste for å få ny fastlege har det endelig skjedd - og for en forskjell! Jeg kjenner sinne fordi jeg føler meg så dårlig behandlet av en person som skal ta vare på meg når jeg trenger hjelp, men mest av alt blir jeg trist for at hun ikke ser ut for å være komfortabel i jobben sin. Min anbefaling er helt klart å styre unna denne legen.

Ukomfortabelt

Hun lytter ikke til pasienten. Jeg ble snakket til på en nedlatende måte, og følte meg rett og slett veldig ukomfortabel. Det virket som hun ville bli ferdig fortest mulig, og lyttet ikke til hva jeg hadde å si. Hun snakket i munnen på meg, og nesten hånte meg da jeg prøvde å forklare meg. PC-skjermen er antakeligvis mer interresant enn pasienten, fordi jeg fikk så vidt øyekontakt med henne. Det var en ukomfortabel samtale, hvor jeg satt igjen med en vond magefølelse. Jeg følte meg ikke hørt, og jeg fikk så vidt sagt noe av det jeg hadde planlagt å si. Jeg ble i tillegg deretter nesten jaget ut av kontoret ettersom det virket som hun hadde det ekstremt travelt. Skal bytte lege snarest mulig. Meget misfornøyd.

Trygg, effektiv

Vi er svært takknemlige for den raske hjelpen vi fikk både fra henne og sykepleier da min kone hadde afasi