Mathias Nicolai Johannessen Svanevik

Autorisasjon (2018)

Mathias Nicolai Johannessen Svanevik er en av 604 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Mathias Nicolai Johannessen Svanevik

Utilgjengelig og lite reflektert

Mathias virket vennlig og hyggelig først,så håpet han kunne være en god lege,men han opplevdes som stresset og lite tilstede,og lite faglig kompetent. Så det var lite hjelp og kompetanse å hente der.

Han gjorde mye feil i behandlingen, både med måten han møter pasienter på og løser problemstillinger, men også resepter og henvisninger. Han virket som han manglet generell kunnskap og viste liten evne til å sette seg inn i pasients liv.

Opplevde at Mathias hengte seg opp i tidligere utdatere diagnose,og gjorde et stort nummer av at dette ble man aldri kvitt,og hvor ille og omfattende dette skulle være, selv om spesialisthelsetjenesten ikke forsto hvorfor han ønsket å vektlegge utdaterte diagnoser som var gjort før man var ferdig utredet.

Han var lite behjelpelig med offentlig instanser og evnet ikke å tolke informasjon han fikk
fra de.Selv når jeg sa ifra flere ganger,når han tolket
de i feil retning,tok han det likevel ikke til etterrettning.

Opplevde at han sendte henvisninger med lite relevant
informasjon. Det virket som et tilfeldig klippe og lime
prosjekt,som var flaue å lese,og han hadde en manglende evne til å komme med egne betraktninger og refleksjoner om helsen min, selv om jeg hadde vært lenge hos han. Han sendte også henvisning til privatleger uten å spørre om det først,hvor man så
det først ved innkalling.

Opplevde at han fikk et innfall,på å
stoppe smertemedisinen min,som jeg hadde stått på
i flere år,selv om jeg har intense smerter og omfattende helseplager.Han hadde ikke utarbeidet en nedtrappingsplan sammen med meg, og hadde heller ingen andre alternativer på plass for å hjelpe meg med
smertene og helseplagene mine, slik at jeg kunne få mulighet for å bli frisk på andre måter.
Han satte heller ikke opp timer for å diskutere dette,eller for å kunne gi støtte og råd underveis.

Opplevde å bli satt opp til flere tlf timer, hvor
jeg gikk hele dager og ventet, uten at han tok kontakt.

Lang ventetid og vanskelig å få svar på Helsenorge,e-post og tlf.Brukte legevakten når det var akutt.Det går å bestille time, flere måneder eller uker i forveien på nett.Dvs de gangene nettløsningen fungerer.Meldingene som skulle til legen, ble ofte besvart av resepsjonen.

Når resepsjonen først svarer,så virker de så
stresset, at de er mer opptatt av å avslutte henvendelsen,enn å gi et reflektert og fornuftig svar.
De gir tilfeldige svar, som er blottet for innsikt og tilstedeværelse.

Hyggelig lege, men sjelden til stede

Mathias er morsom, hyggelig og dyktig. Utfordringen er at han er umulig å få time hos og de som jobber i resepsjonen er uvennlige og uhøflige, hvis du er så heldig at de faktisk svarer på telefon. E-post klarer de ikke å bruke, og e-konsultasjon fungerer også dårlig. Leit å måtte bytte, skulle gjerne hatt Mathias Svanevik som fastlege, men med flere måneders ventetid går det ikke.

Utvilsomt Norges beste lege

Den flinkeste legen Oslo har å by på. Verdensklasse! Gjør grundige undersøkelser, behandler komplekse lidelser så vell som symptomene

Trygg og kunnskapsrik

Mathias er en fantastisk lege som alltid tar seg tid. Det er rom for å prate om alt og han bryr seg genuint om pasientene sine. Han kan varmt anbefales til alle aldre, og til de som har mistet troen på helsesystemet. Mathias ser deg.

effektiv og trivelig lege

Jeg opplever han som en positiv og engasjert lege, som brenner for sitt fag. Han er svært vennlig og virker lyttende til pasientens problemstilling. Han tenker helhetlig og er profesjonell, samtidig som han har humor og ikke tar seg selv for høytidelig. Effektiv lege, kan anbefales!

Med vennlig hilsen fornøyd pasient :)