Christina Elisabeth Brudvik

Autorisasjon (1989)

Fana Legekontor DA Telefonnummer55 11 71 5055 11 71 ...
Fana legekontor Høgsetebrotet 6 5244 Fana
Christina Elisabeth Brudvik er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Christina Elisabeth Brudvik

Alltid veldig forsinket, og føler meg ignorert som pasient

Både jeg og resten av familien hadde Brudvik som fastlege i veldig mange år, men hadde jeg visst hvor enkelt det var å bytte så hadde jeg gjort det mye tidligere.

Hun er nok grei som person, men som lege har jeg mest dårlige erfaringer. Jeg tror aldri jeg har måttet vente kortere enn en time når jeg møter til avtalt tid - og jeg har sett pasienter bli sendt hjem igjen og beskjed om å komme tilbake i morgen fordi det var blitt så sent. Dette har vært et *stort* problem, spesielt om man feks ber jobben om avspasering til en legetime klokken 11, og ikke er tilbake på jobb før 13-14.

Jeg hadde to gjengående problemer mine siste år hos henne; psykisk helse og sterke, kroniske leddsmerter. Jeg har alltid funnet det veldig vanskelig å snakke om psykisk helse, og når jeg etter flere år omsider turte å be om hjelp ble det ganske raskt - og gjentatte ganger - avskrevet som "reaksjonell depresjon", og ikke noe å adressere (dog har i senere tid hos ny lege fått bekreftet at dette definitivt ikke var saken). Fikk ofte inntrykk av at hun gjerne ville bli fort ferdig med timen siden hun var så langt etter skjema, og psykisk helse var ikke noe som var like viktig som fysiske symptomer.

Leddsmertene er veldig uvanlige og en stor utfordring i hverdagen som da hadde pågått i flere år, men siden hun ikke klarte å provosere smertene, og MR og blodprøver ikke viste noe fikk jeg bare resept på voltaren/voltatrol og beskjed om at det ikke var noe å se nærmere på. Kremen virket aldri, men tablettene lindret mens det stod på som værst, men resepten måtte be om fornyelse på hver gang smertene "blusset opp". En gang ble jeg sendt rett fra jobb til legen med ene kneet hovnet opp til dobbel størrelse uten noe kjent årsak og alt jeg fikk var resept på Voltarol krem, selv om jeg sa at den ikke virket (for å være rettferdig så var dette en vikar som gjorde, men det ble aldri fulgt opp av Brudvik).

Mange år med slik avvisende holdning og oppførsel fra eneste personen man har et håp om at kan hjelpe gjør vondt. Så om du er en person som kan trenge litt "ekstra" utover den årlige sykemeldingen og influensavaksinen vil jeg nok anbefale å lete litt videre.

Resepsjonen er forsåvidt noe som også kan nevnes; jeg har opplevd å være ferdig på timen min akkurat når de er gått til lunsj (da går alle samtidig, og de lukker ned hele luken), så jeg må sitte og vente i 30+ minutter før det er mulig å betale for legetimen. Om de ikke har fått en sånn betalingsterminal etter jeg byttet legekontor er dette noe de *absolutt* bør prioritere!

Ansvarsfull og trygg lege

Vi som ektepar og senere familie har hatt henne som fastlege i over 20 år og er kjempefornøyd! Hun tar seg tid, henviser ved behov, følger opp oss som pasienter både med undersøkelser,div prøver og er lyttende og ser hele mennesket. Hun er tilgjengelig og svarer raskt på e-konsultasjon, resepter mm.
Vi er heldige som har en slik fastlege :)

Trygg og kunnskapsrik

God lege, har fått masse god hjelp. Lyttende og forståelsesfull. Har hatt henne som fastlege i mangen år. Vil ikke bytte fastlege men flytter nå til en annen by.

Meget dyktig og flink.

Jeg har hatt Kristina Brudvik som lege i over 20 år, blant annet gjennom mine graviditeter. Jeg føler meg alltid trygg på hennes kompetanse, og hun lytter og tar meg på alvor som pasient. Veldig fornøyd med oppfølgingen gjennom alle disse årene. Har flyttet til andre siden av byen, men er så fornøyd at jeg har valgt å beholde tilknytningen til Brudvik.

Oppdatert på helseinformatikk, respektfull og trygg

Har alltid tid til å høre/se deg. Hun er alltid oppdatert på nye undersøkelser og div.
Hun arbeider nøye og er flink på tilbakemelding.