Gunhild Felde

Tlf: 55 36 48 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Gunhild Felde er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Gunhild Felde

Fastlegen min er fantastisk

Jeg flyttet til en annen bydel for mange år siden. Jeg er så fornøyd med min fastlege at jeg valgte å fortsatte hos henne etter at jeg flyttet til Bergen Vest. Hun er veldig flink,og det er ikke problemer dersom jeg trenger en hastetime eller rask time hos henne. Har hatt henne som min fastlege i mange år og er veldig fornøyd med oppfølgingen /behandlingene hun gir .

Lang ventetid.

Lang ventetid med mindre det gjelder akutt sykdom. Må vente 1-3 uker for å få time, for så sitte på venteværelse i 20-40 min for å komme inn til legen (uavhengig av om det er på morningen eller formiddagen).

Får ofte følelsen av å ikke bli hørt, da legen stiller urelevante spørsmål samtidig som jeg prøver å få fram problemet på en korrekt måte.

Alltid forsinket

Ikke lett å få time innen rimelig tid her. Kommer i 50% av besøkene til en vikar. Gunhild er flink og mitt inntrykk er at hun tar seg god tid til meg. For god tid generelt? Hun er ALLTID forsinket. Jeg kommer alltid tidsnok til avtalt time, og ikke en eneste gang har jeg kommet til når timen skulle startet.

Jeg er stort sett fornøyd, og det er en kunst å balansere effektivitet, kvalitet og empati.

En god støtte

Jeg har vært pasient hos Felde siden 2004. De første årene var det stort sett vikarer jeg møtte på, men det er vel slikt en må regne med når en velger en fastlege i etableringsfasen.
De siste årene har hun alltid vært der når jeg trenger henne. Enkelt å få kontakt og rask time. Som regel får jeg time samme dag, om det er noe som haster. Hun er også usedvanlig flink å følge opp. Jeg er veldig fornøyd med min fastlege :)

Aldri tilstedet

Hun er aldri tilstedet. Hun har flinke vikarer, som er i møtekommende, noe en ikke kan si om Felde selv de få gangene hun er på kontoret. En får følelsen av at du kaster bort tiden hennes når du er inne på kontroll hos henne.

Uinteressert i pasienten

Hun virker ofte uinteressert i det du har å si og som om hun vil ha deg ut av kontoret fortest mulig. Hun er også "kald" og er lite tillitvekkende. Hun kunne gjerne også forklart litt bedre.

Ble værende kun på listen pga dyktige vikarer

Sjeldent på jobb. Lite tillitsvekkende, har skilt på døren som sier " har du to ting må du bestille ny time" - Legger lite grunnlag for godt lege-pasient forhold. Har hatt dyktige vikarer, derfor ble jeg værende på pasientlisten lenge. Har en ekspansiv pasientliste som hun altså i liten grad betjener selv. Provoserende at listen blir tolket som popularitet i media når legen driver abortmotstand. Abortmotstanden i seg selv var nok til at jeg endelig byttet lege.

ikke tilfreds

Går sjeldent til lege. Likevel, over mange år har jeg kun truffet min fastlege 1 (2?) ganger. Har vært hos hennes vikarer som jeg har vært fornøyd med, noen av dem veldig fornøyd. Husker henne som kjølig, "ovenfra og ned" og ikke spesielt tillitsfull. Skal også sies at jeg går sjeldent til lege, og de få gangene jeg har hatt legetime har jeg som sagt i hovedsak bare truffet vikarer, slik at vi aldri har kunnet få et nært pasient- / legeforhold. Men legen skal ikke skille mellom "gode kunder" og mindre gode kunder.

Slik en god lege skal være

Vennlig, dyktig og usedvalig behagelig lege. Beste legen jeg har hatt.

Ikke psientvennlig

Legen tar mobiltelefon flere ganger mens du må sitte og vente. Legen gir veldig lite oppmerksomhet til pasienten. Hun er ikke på jobb hver dag og dermed lang venteliste.

Empatisk

Hun har et rolig,behagelig vesen. Gir seg tid,lytter til det du har å si.Har hatt henne som fastlege i mange år og føler meg trygg på hennes vurderinger av min helse.Kan absolutt anbefales.

Imøtekommende

Hyggelig og imøtekommende lege, som tar deg på alvor. Har hatt henne i noen år,. og hun kan absolutt anbefales.

Beste legen jeg har hatt!

Vennlig, og hører etter! Føler at jeg blir tatt godt vare på, ting blir forklart skikkelig og jeg føler at jeg er i trygge hender! Anbefales:)