Olav Gautestad

Fjellsdalen 1 5155 Bønes
Tlf: 55 12 18 18 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Olav Gautestad er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Olav Gautestad

Grei lege, dårlig service og tilgjengelighet

Lege Olav Gautestad er en flink og hyggelig lege, men må vente i to mnd for å få ordinær time! Veldig dårlig og lite hyggelig service på telefon med resepsjonen. Veldig vanskelig å komme gjennom på telefon.

En lyttende, respektfullt lege.

Han er en lege som ser deg som pasient. En som respekterer ditt utgangspunkt, og dine grenser. En som lar deg beholde ansvaret for egen helse, og som lytter til dine tanker, synspunkter og vurderinger. Han svarer informativt på spørsmål.

God lege!

Olav Gautestad er en grei lege. Jeg har ikke noe å utsette på ham. Tilgjengelighet er derimot ikke god! Må vente nærmere to måneder for å få en ordinær time. Det er for dårlig og jeg føler meg nedprioritert!

En fantastisk lege!

Olav er en person du tror du har kjent halve livet etter første møtet. Han ser hele deg og finner løsninger som virker.
Jeg fikk tildelt Olav som fastlege for noen år siden, og tenkte da at jeg skulle bytte til en lege som holder til nærmere meg. Men så trengte jeg en akuttime, fikk det på dagen, og møtte ham for første gang. Jeg gikk ut fra den timen og tenkte at jeg aldri skal bytte fastlege noen sinne!

Angrer ikke et sekund på at jeg byttet til Olav som min fastlege. En hyggelig og god lege. Lytter og svarer. Alltid i gode hender. Profesjonell lege med mye humor og kunnskap. Anbefales på det sterkeste om man vil ha god oppfølging og hjelp. Skal aldri skifte fastlege.

Flink, seriøs og en lyttende lege

Gautestad får beste karakter fra meg. Han lytter, sender deg videre om det er noe han ikke kan hjelpe med.

Epostløst legesenter - med 50%-telefonbetjening!

Jeg er godt fornøyd når jeg først når fram til legene i Fjellsdalen, men: Noen som kjenner epostadressen deres? Ikke jeg. Og - de har 7,5 timer åpningstid hvor telefonen bare er betjent i 3,5 time pr dag. Og sms-opplegget deres kan ikke brukes av oss som har reservasjon mot innholdstjenester, og oppleves som en utidig tilleggsavgift. Derfor bør egentlig Fjellsdalen legesenter tildeles en eller annen "Utilgjengelighetspris".

Det er jo også en litt spesiell følelse og stå der i ekspedisjonsluken og legge ut om sine mest intime problemer, med hele venteværelse som lytterskare 2 meter bak seg...... (Det er jo også en bygningsmessig bagatell å dele venteværelset av fra eksped.luken med en glassvegg m/ dør).

En meget god lege og ett godt medmenneske

Å komme til Gautestad er som å besøke en venn. Han er alltid vennlig og forståelsesfull, og følelsen av at han er en meget dyktig lege.

Verdens beste!

Olav er en lege som oppriktig bryr seg om sine pasienter, og hjelper med alt man trenger hjelp til. Han har alltid god tid til deg, og det er ikke vanskelig å få time når man trenger det. Et godt menneske, med skikkelig legehumor :) Alle leger burde vært som han!

En av de beste

Dette er den beste legen jeg har hatt hittil. Han er flink, snill, smilende og reelt engasjert. Man kan se at han liker det han gjør.

Jeg måtte dessverre bytte for flere år siden, ettersom det var vanskelig å få time hos ham. Det var alltid minst over en uke før man fikk time.

Verd sin vekt i gull

Er ubeskrivelig fornøyd med denne legen. Han er lun, klok, lyttende, behagelig, oppriktig engasjert i ditt ve og vel. Han er en fantastisk "psykolog" i tillegg og ser sammenhengen mellom det fysiske og det psykiske. Her føler man seg sett. Den beste legen jeg noensinne har hatt.

Anbefales varmt!

Jeg har hatt flere akuttimer hos denne legen, selv om han dessverre ikke har vært ledig som fastlege. Han er lyttende, respektfull, avslappet, åpen og humoristisk.. kombinert med en svært positiv holdning. Utrolig verdifulle egenskaper i legeyrket!. Han tar seg dessuten god tid med pasienten, hvis det er behov for det. Rett mann på rett plass!.

Opplevde god kontakt og respekt fra dag1

Lyttende og samtidig saklig. Føler meg godt ivaretatt og har aldri opplevd meg tryggere i kommunikasjon m. lege. Føler meg også godt ivaretatt faglig både fysisk og psykisk. Kan bestille, eller henvende meg pr. sms og har da fått svar i rimelig tid.

Beste legen i Bergen

Jeg har hatt Olav som fastlege i et par år nå, og jeg har bare positive ting å si om han. Han lytter til deg, er tålmodig, forklarer tydelig og gjerne utdypende om du har et ønske om det. Han strekker seg langt for pasientene sine, og er det en krisesituasjon kan du regne med at han ringer deg opp igjen om det dessverre ikke er ledige timer for dagen.
Anbefales på det varmeste!

Den beste fastlegen jeg har hatt

Har hatt han som fast lege i flere år. Skulle ønske alle kunne ha en slik lege:
flink, lytter, veileder og fantastisk motiverende som samtalepartner. I tillegg er jo stabens hans serviceinnstilte og veldig greie. Helt topp - kan ikke bli bedre.

God lege.

Flink, likandes, behagelig fyr. Lytter og forklarer.

En fantastisk flink fastlege

Jeg har hatt Olav som min fastlege nå i over 5 år. Han er en fantastisk flink fastlege, og mest sannsynlig den beste legen jeg har vært hos. Han tar seg tid til å lytte, er kunnskapsrik og flink å forklare.

Den beste legen

Flink lege. Bruker tid til å lytte og fortelle om evt. sykdommer og hvordan man bør behandle. Veldig fornøyd med Olav.

Anbefales. Slik skal en fastlege være

Tilgjengelig, lyttende, god veileder, tar seg god tid, humoristisk, nøye.