Barbara Merethe Gillow

1994

Kalfaret Legesenter DA
Kalfarveien 20 5018 Bergen
Barbara Merethe Gillow er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Barbara Merethe Gillow

Svært uprofesjonell

Jeg oppsøkte denne legen med et sensitivt tema og hadde en svært dårlig opplevelse. Hun var dømmende når jeg var i en sårbar situasjonen og jeg forlot kontoret gråtende. Hun var ikke den riktige legen til å rådføre meg i min situasjon, men utførte uansett konsultasjon. Dette opplvde jeg som uprofesjonelt. Anbefaler henne ikke.

Humørsyk

Opplever at hun gir god helsehjelp. Men at hun kan være 'dømmende' ovenfor meg som pasient. Det kommer helt an på humøret. Lurer på om hun er lei av yrket sitt? Ikke alltid hun lytter til hva pasienten sier ift symptomer og spørsmål hvis hun har bestemt seg.

Ellers er tilgjengeligheten god og prøver blir tatt. Personalet på legesenteret er veldig gode.

Dårlig behandlet!

Har hatt henne som lege i 9 år. Problemet er at man aldri vet hvem man møter når man kommet til timen. Er det den sure, frekke og ufølsomme legen, eller den koselige, nøye legen. I det siste er det desverre den mindre hyggelige jeg har møtt på.

Grundig og god på brukermedvirkning

Kjenner meg ikke igjen i vurderingene som sier hun kjefter. Hun kan imidlertid si sin mening og sette grenser, noe som iblant er nødvendig.

Jeg opplever det positivt at hun bruker oppslagsverk, jeg ville hatt mindre tillit til en lege som påberoper seg å kunne alt om alt.

Synes hun undersøker nøye, og tar små og store problemer på alvor. Bruker den tiden som trengs. Lav terskel for å henvise videre eller rådføre seg med spesialister.

God på brukermedvirkning, så langt det er forsvarlig.

Vond opplevelse på legetime hos Merethe

Jeg hadde en forferdelig dårlig opplevelse med Merethe Gillow som lege. Jeg var bekymret og ventet og ventet på å få komme til legen, kom inn til Merethe som møtte meg med et kryssforhør, og mente at livet mitt var rotete, fordi jeg ikke jobbet som det jeg er utdannet for, har imidlertid en bedre jobb, livet mitt er overhodet ikke rotete og det har vel ingenting med saken å gjøre, jeg kom til legen fordi jeg hadde vondt i magen og korsryggen. Dette hadde hun ikke tid til å undersøke nærmere, og først gikk hun heller ikke med på å å henvise meg til noen som kunne det.

Jeg gråt når jeg gikk ut fra legekontoret. Hadde ikke forventet å bli behandlet slik. Anbefaler ingen å gå til Merethe. Ble verken sett, hørt eller undersøkt, hun tok noen blodprøver, men for noe annet enn det jeg kom dit for, jeg ble derimot avhørt, kritisert og avfeid. Hun trekker konklusjoner uten å undersøke eller lytte.

En bør kunne forvente at når en kommer til legen er legen interessert i å finne ut hva du bekymrer deg for og å undersøke og berolige deg, eller finne ut hva som feiler deg og hva som kan gjøre deg frisk. Dessuten - om det var riktig at jeg hadde et rotete liv, skulle hun vel likevel ha undersøkt meg og møtt meg med verdighet.

Så nå sitter jeg her med nøyaktig de samme bekymringene for helsen min, men enda større redsel for hvordan jeg skal finne ut hva som er galt og jeg føler meg nedverdiget, og rystet over at leger kan behandle pasienter slik.