Barbara Merethe Gillow

Kalfaret Legesenter DA

1994

1 person

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Kalfaret Legesenter DA
Kalfarveien 20 5018 Bergen
Tlf: 55 55 32 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Barbara Merethe Gillow er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Barbara Merethe Gillow

Svært uprofesjonell

Jeg oppsøkte denne legen med et sensitivt tema og hadde en svært dårlig opplevelse. Hun var dømmende når jeg var i en sårbar situasjonen og jeg forlot kontoret gråtende. Hun var ikke den riktige legen til å rådføre meg i min situasjon, men utførte uansett konsultasjon. Dette opplvde jeg som uprofesjonelt. Anbefaler henne ikke.

Humørsyk

Opplever at hun gir god helsehjelp. Men at hun kan være 'dømmende' ovenfor meg som pasient. Det kommer helt an på humøret. Lurer på om hun er lei av yrket sitt? Ikke alltid hun lytter til hva pasienten sier ift symptomer og spørsmål hvis hun har bestemt seg.

Ellers er tilgjengeligheten god og prøver blir tatt. Personalet på legesenteret er veldig gode.

Dårlig behandlet!

Har hatt henne som lege i 9 år. Problemet er at man aldri vet hvem man møter når man kommet til timen. Er det den sure, frekke og ufølsomme legen, eller den koselige, nøye legen. I det siste er det desverre den mindre hyggelige jeg har møtt på.

Grundig og god på brukermedvirkning

Kjenner meg ikke igjen i vurderingene som sier hun kjefter. Hun kan imidlertid si sin mening og sette grenser, noe som iblant er nødvendig.

Jeg opplever det positivt at hun bruker oppslagsverk, jeg ville hatt mindre tillit til en lege som påberoper seg å kunne alt om alt.

Synes hun undersøker nøye, og tar små og store problemer på alvor. Bruker den tiden som trengs. Lav terskel for å henvise videre eller rådføre seg med spesialister.

God på brukermedvirkning, så langt det er forsvarlig.

Vond opplevelse på legetime hos Merethe

Jeg hadde en forferdelig dårlig opplevelse med Merethe Gillow som lege. Jeg var bekymret og ventet og ventet på å få komme til legen, kom inn til Merethe som møtte meg med et kryssforhør, og mente at livet mitt var rotete, fordi jeg ikke jobbet som det jeg er utdannet for, har imidlertid en bedre jobb, livet mitt er overhodet ikke rotete og det har vel ingenting med saken å gjøre, jeg kom til legen fordi jeg hadde vondt i magen og korsryggen. Dette hadde hun ikke tid til å undersøke nærmere, og først gikk hun heller ikke med på å å henvise meg til noen som kunne det.

Jeg gråt når jeg gikk ut fra legekontoret. Hadde ikke forventet å bli behandlet slik. Anbefaler ingen å gå til Merethe. Ble verken sett, hørt eller undersøkt, hun tok noen blodprøver, men for noe annet enn det jeg kom dit for, jeg ble derimot avhørt, kritisert og avfeid. Hun trekker konklusjoner uten å undersøke eller lytte.

En bør kunne forvente at når en kommer til legen er legen interessert i å finne ut hva du bekymrer deg for og å undersøke og berolige deg, eller finne ut hva som feiler deg og hva som kan gjøre deg frisk. Dessuten - om det var riktig at jeg hadde et rotete liv, skulle hun vel likevel ha undersøkt meg og møtt meg med verdighet.

Så nå sitter jeg her med nøyaktig de samme bekymringene for helsen min, men enda større redsel for hvordan jeg skal finne ut hva som er galt og jeg føler meg nedverdiget, og rystet over at leger kan behandle pasienter slik.

Ikke fornøyd,Anbefalles ikke,Skal bytte.

Jeg har hatt Gillow som lege i 4 år og hun er ikke empatisk og omsorgsfullt. Legen er ikke tilstede og jeg opplever henne som om hun ikke bryr seg om meg og helsen min. Kvaliteten på timene med Gillow har blitt absolutt verre. Hun kjefter og jeg gruer meg til å bestille time hos henne. Det er som om hun vil bare kaste meg ut av kontoret og hun har aldri brukt mer enn 10-15 min på meg-hun virker nesten alltid stresset og ikke til stede,også er hun alltid forsinket til timene-30 til 40 min.

Jeg føler meg hverken hørt eller bryd om.
Har fått nok av henne og Gillow anbefalles ikke av meg.

Fornøyd

Faglig dyktig lege som har tid til pasienten. Er ikkje kvar dag på kontoret og derfor litt lang ventetid på timer.

En svært god lege

Jeg har gått til Dr. Gillow i 6 år nå, og hun er definitivt den beste legen jeg har hatt. Hun tar problemer på alvor, og undersøker grundig før hun kommer frem til en konklusjon.

Empatisk og nøye

Dr. Gillow er alltid nøye og tar seg tid. Hun har en lav terskel for å sende videre til utredning hos spesialister, og hun yter service langt ut over det man kan forvente. Hun er interessert og husker din personlige bakgrunn. Jeg har hatt henne som fastlege i en årrekke og kunne aldri tenke meg å bytte.

kvaliteten er gått nedover

Jeg kjenner meg igjen i den tidligere referansen her der det beskrives at kvaliteten på timene med Gillow er blitt verre. Jeg har hatt Gillow som lege i 3 år men måtte til slutt bytte fordi hun virker mindre tilstede og jeg opplevde hun som devaluerende av mine problemstillinger. Det siste året følte jeg meg hverken hørt eller tatt på alvor og begynte å grue meg til å gå til legen når jeg eller sønnen min var syk. I timene fremsto Gillow som om det hastet å få oss ut.

Hun pleier å vere 20-40 min forsinket til timene.

Betalingssystemet er utrolig treg og dersom du ikke har tid til å vente den halv timen det tas for å registrere deg får du automatisk faktura fra innkasso med ekstra gebyr.

Jeg fikk tildelt en time i sommerferie som jeg måtte bytte da jeg skulle reise vekk. Da jeg ringte, fikk jeg beskjed om å ta kontakt med et samarbeidende legekontor da Kalfaret Legesenter var stengt. Jeg forklarte problemstillingene til det andre kontoret og fikk heldigvis bytte til en ny time hos dem. Neste time hos Gillow ble jeg kjeftet på fordi jeg ikke hadde betalt gebyret for den avlyste timen. Jeg forklarte hun jeg trodde hele tiden jeg hadde byttet timer, men måtte til slutt betale både for den timen jeg i følge henne ikke avlyste, den timen jeg fikk hos det andre legekontoret og den timen hun brukte for å kjefte på meg når jeg var syk og trengte hjelp.

Dårlige manerer

Jeg hadde Dr. Gillow som vikar da jeg har en annen lege som fastlege. Timen med Gillow opplevdes ikke positivt. Jeg ble ikke lyttet til, hun trakk raske konklusjoner når hun skulle skrive en attest til meg, jeg rettet på henne en gang og endte til slutt med å få en attest med ikke helt riktig informasjon. Jeg ser at folk her har forskjellige opplevelser av henne - min var ikke noe bra. Å ikke bli hørt og lyttet til av en lege er noe av det verste som fins.

Varierende Opplevelse:-/

en hyggelig konsultasjon, en annen time med mye kjefting og lite hyggelig oppførsel

Veldig dyktig og nøyen

Jeg opplever alltid å bli tatt på alvor, både med fysisk og psykisk sykdom. Hun er flink til å lytte og jeg synes alltid hun kommer med konstruktive tilbakemeldinger hva det enn gjelder. Hun er også svært flink med barn når jeg har vært det sammen med barna. Hun tar initiativ til videre undersøkelser og oppfølging. Veldig fornøyd med Dr. Gillow:)

Jeg har aldri vurdert å skifte

Dr. Gillow har vært min lege siden fastlegeordningen tredde i kraft i 2001.
Jeg opplever at hun tar seg god tid til pasientene sine og bruker den tiden det tar å få gjennomført en konsultasjon, det gjør at det kan bli forsinkelser og ventetid på venterommet. Det er jeg villig til å finne meg i når jeg vet at det skyldes at hun tar jobben sin på alvor.
Jeg ser av tidligere innlegg at det klages på at hun slår opp i felleskatalogen. Personlig kan jeg ikke begripe at det skal være noe negativt i at en lege dobbeltsjekker informasjonen sin heller enn å late som om de vet alt. Jeg oppfatter henne som en lege som er villig til å lære og sette seg inn i nye ting.
Som kronisk syk har jeg alltid blitt tatt på alvor, og hun har vært en uvurderlig hjelp i forhold til NAV og arbeidsgivere.
Det eneste jeg kan komme på å klage på er lang ventetid for å få time når det ikke er akutt.

Henviser ikke til abort

Henviser ikke til abort, noe som skapte mange problemer og rot for meg.
Ellers veldig hyggelig dame, som jeg i starten følte lyttet til problemer og ikke skyntet seg videre til neste pasient. Med tiden føler jeg meg mer og mer ikke tatt seriøst og opplever i stor grad mangel på kunnskap med mye blaing i bøker/på nettet. Har derfor skiftet fastlege nå.
Ellers er det lang ventetid, med mindre man overdriver ekstremt og får hastetime.

Ingen vilje til å lære

Både jeg og en av mine foreldre har Gillow som fastlege og jeg føler jeg ikke blir trodd med problemene mine. Må gå til en privatlege i tillegg bare for å få melatonin som hjelper meg å sove og andre resepter da hun sier at hun ikke har nok kunnskap om de, men samtidig viser ingen vilje til å lære om medisinene eller sykdommen min.

Veldig fornøgd

Gillow er en av de beste legene jeg har møtt(og jeg har vært innom mange). Mitt første møte med henne var etter langvarige plager med angst og depresjon. Hun opptrådde profesjonelt og var god til å lytte og satte seg så grundig inn i situasjonen min gjennom undersøkelser og spørsmål da hun skulle skrive henvisning videre til psykolog, at det i seg selv var en god behandling. Ved senere timer jeg hadde hos henne spurte hun alltid hvordan det gikk psykisk, selv om det ikke var grunnen til at jeg var der.

Ikke begeistret

Kan ikke anbefale å velge Gillow om du er kvinne, spesielt ikke ung kvinne. Lav faglig kompetanse (mye oppslag på pc) og lite oppdaterert på utvikling i fagfeltet. Opplevde å fort bli mistenkt for psykiatrisk sykdom (depresjon/angst/atferdsproblem) fordi jeg stod på mitt og ønsket utredning for stoffskifte hos spesialist. Ble ikke hørt, byttet fastlege, ble hevist til spesialist og stoffskiftesykdom påvist 3 mnd etter.

Veldig Fornøyd

Jeg er veldig fornøyd med Merethe som lege. Hun er omsorgsfull og lytter faktisk til det jeg sier. Føler at hun tar meg serriøst (noe jeg har sliti med hos andre leger).
Hun virker til å bry seg og er veldig flink til å følge opp.
Det stemmer nok at det kan være noe ventetid, men det er helt klart verdt det.

Reservasjonslege

Stort sett dyktig allmennlege, som har svart at hun IKKE henviser til abort selv (en av de andre legene på senteret må gjøre det).