Barbara Merethe Gillow

Kalfaret Legesenter DA

1994

Kalfaret Legesenter DA Telefonnummer55 55 32 5055 55 32 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Kalfarveien 20 5018 Bergen
Barbara Merethe Gillow er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Barbara Merethe Gillow

Ubehagelig og frekk lege

Gikk til denne legen kun et par ganger, ettersom hun var veldig uforskammet. Hun sa blant annet at jeg sikkert var deprimert, fordi jeg var overvektig. Jeg hadde tatt av 30 kg når jeg var der, og var veldig glad og fornøyd med kroppen min. Jeg opplevde det som veldig sårende.

Hun hørte ikke på det jeg sa og mente at jeg måtte være deprimert (uten å stille et eneste spørsmål om symptomer). Hun var veldig nedlatende og hadde veldig ovenfra-og-ned-holdning. Jeg ba om å bli henvist til spesialist, men hun kjeftet på meg, fordi jeg hadde satt meg inn i ting på egen hånd. Hun ville ikke ha noe av at jeg sa henne i mot, selv om jeg refererte til forskningsartikler fra velrenommerte tidsskrifter.

Jeg byttet lege og ble møtt med respekt der, og ble henvist til videre utredning hos spesialist, hvor jeg fikk diagnose.

Viser lite empati

Svært misfornøyd! Lytter ikke til meg og mine behov. Man føler seg til bry når man er hos henne og hun bruker minimalt med tid. Er alltid forsinket. Hun er nedlatende og virker å ha lite kunnskap og forståelse dersom man har psykiske utfordringer.

Dømmende og lite empatisk

Jeg opplever å ikke bli hørt av henne, og hun bruker minimalt med tid til meg. Hun snakker ofte i munnen på meg og er alt for rask med å trekke konklusjoner. Hun oppfattes som ganske nedlatende og har en generell ovenfra og ned holdning.

Ufølsom og dømmende

Jeg var hos Gillow da hun var vikar for min opprinnelige fastlege mai 2015, og opplevelsen var ikke god. Min far lå dødssyk på Ullevåll, og da jeg på den tiden var student, trengte jeg legeerklæring for å få gyldig fravær på en eksamen. Dette viste Gillow svært lite forståelse for, og jeg ble helt fortvilet og reiste meg opp for å forlate kontoret. Først da gadd hun å skrive en legeerklæring - noe som min studieveileder hadde bedt meg om å skaffe, og som forøvrig viste mye større forståelse og medmenneskelighet enn denne legen gjorde. I retrospekt skulle jeg ønske jeg klagde på denne legen, men omstendighetene i livet mitt var kaotiske på den tiden. Min far gikk dessverre bort noen uker senere. Jeg glemmer aldri den forferdelige tonen jeg fikk fra den kvinnen den dagen. IKKE GÅ TIL HENNE!

Veldig fornøyd!

Meget hyggelig og flink lege. Jeg er rett og slett fornøyd. Tar seg tid til å lytte og gjør de riktige tingene.