Barbara Merethe Gillow

Autorisasjon (1994)

Barbara Merethe Gillow er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Barbara Merethe Gillow

Ikke støttende, og avvisende

Som noen andre her beskriver, har legen fungert helt greit til vanlige undersøkelser og resepter.
Til disse formålene er hun flink.

Men da jeg opplevde en av de mest traumatiske hendelsene man kan oppleve i livet, fremstod legen som svært lite empatisk og hadde dårlig beslutningsevne.

Hver beslutning hun ble bedt om å ta, som var svært viktig for min situasjon, ble møtt med beslutnings-aversjon. Noen av beslutningene var enkle ting, og ville ikke hatt noen konsekvenser for noen parter, og ble allikevel motarbeidet, til tross for at det var viktig for meg.

I en situasjon som er livs-endrende, opplevde jeg ofte at hun mente jeg burde ha bestillt dobbelt-time. Kanskje ikke veldig viktig, men fremstod som helt feil fokus for meg.

Aldri blitt tatt så seriøst av en lege!

Første time hos Merethe skulle jeg kun ta opp et lite problem, men ble i stedet møtt med en grundig undersøkelse av mulige underliggende problemer. Jeg har aldri blitt så godt ivaretatt av en fastlege før! Hun gikk gjennom gammel journal, stilte gode spørsmål og foreslo selv muligheter til henvisninger og andre behandlinger. Hun er veldig direkte og rett på sak, men tar deg på alvor og gjør jobben sin grundig!

Lite sympati

Skrivet mye på digitalt konsult eller snakket mye på besøket med liten hjelpe i virkeligheten.
Kunne vente lang for å få undersøkt på hennes kontor.

En uhyggelig opplevelse

Jeg dro til denne legen for å snakke om psykisk helse og anbefalt prevensjon.
Det var en uhyggelig opplevelse som endte opp med at jeg dro gråtende ut fra legeklinikken. Hun oppførte seg arrogant og kald mot meg. Av og til kom hun med spydige kommentarer. Legen presterte til og med av å le av meg når hun spurte om råd til prevensjon, som om legestudiet er allmennkunnskap.
Dette er IKKE en lege jeg anbefaler videre til de som søker en forståelsessfull og varm person.

DEFINITIVT IKKE ANBEFALER!

Jeg var pasienten hennes i noen år , men jeg virkelig trengte henne i 2018 da jeg ble syk og egentlig hele helsen og lysten min til alt kollapset...Jeg kom til hun veldig sårbar og utbrent i veldig dårlig psykisk og fysisk tilstand...I begynnelsen var det ikke så vondt å møte henne, men gang etter gang ble jeg enda mer stresset kun av å møte henne og fortelle mer om meg selv, mine plager eller med spørsmål om
råd, henvisning eller tanke på undersøkelser...Hun desverre veldig ofte var veldig dårlig på komunikasjon og samspill pasient-lege...Hun viste lite forståelse og lite empati, utrolig ofte ville hun bestemme over meg og mine beslutninger angående min helse og tilstand og behandling...(brukermedvirkning). Jeg ble ihvertfall en gang skreket til, jeg flere ganger gikk ut av legekontor gråtende, hun var utrolig ofte bedømmende, humørsyk og har gitt flere ganger sårende kommentarer...Hun ikke husket eller glemte å sende inn legeerklæring slik at jeg mistet en mnd og kan risikere å bli uten penger. Hun var ikke flink til å høre hva pasienten sier, fordi uanset så hun hadde, sine egne meninger som hun har gitt inntrykk av...Jeg ble også fortalt at det er min skyld at jeg gått opp i vekt siden jeg beveger meg for lite da jeg bedt henne om henvisning til kostholdveileder..Jeg har store forandringer i stoffskifte og andre sykdomer-plager som har nok å gjøre med vektendringer uten for min kontroll...Jeg føler at hun ikke tok meg på alvor...Og at hun ikke stolte på meg med det jeg har fortalte til henne, slik at til slutt ble jeg veldig lukket og var redd å ta opp mine plager med henne...Oppsummert er hun humøsyk, lite forståelsesfull, forutinntatt, dårlig menneskeligforståelse, viser ignoranse til pasient og jeg også opplevd å ikke bli trodd på...
Jeg endelig har bestemt meg å bytte fastlege...Veldig sårbar pasient!