Toril Teoline Gjedrem

Legene i Berstadhuset

2008

Ingen på venteliste

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Legene i Berstadhuset
Valkendorfsgate 9 5012 Bergen
Toril Teoline Gjedrem er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Toril Teoline Gjedrem

Dyktig og forståelsesfull lege

Har mye kunnskap og tar seg tid tid å høre på pasientene sine. Tar det hun hører alvorlig, med ønske om å løse problemet. Helt fantastisk lege.

Ikke til å stole på

Gjennomgående uprofesjonell lege, med null omtanke og forståelse for sine pasienter, samt stor kunnskapsmangel.

Tillitsvekkende og grundig

Er veldig fornøyd med Torill som lege.
Hun er empatisk og framstår som kunnskapsrik, uten å være redd for å si hvis det er noe hun ikke vet og vil sjekke opp i. Det vekker tillit! Hun tar seg tid til å lytte og følger opp etter konsultasjonen.
Det er veldig praktisk at legekontoret bruker elektronisk kommunikasjon når det er mulig, både til timebestillinger og tilbakemeldinger som ikke er taushetsbelagte.
Det er ofte litt ventetid før man kommer inn til timen, men det er vel normalt på et fastlegekontor.

Den beste legen jeg har hatt!

Jeg har bare gode erfaringer med Toril. Hun tar seg tid, er grundig, vennlig og tillitvekkende. Jeg har tidligere vært litt redd for å gå til legen, har hatt fastleger som jeg opplevde som arrogante og nedlatende. Det har jeg ikke opplevd i det hele tatt her. Hun tar seg også god tid til barna mine, lytter til dem og tar dem på alvor.

Hyggelig assistent også!

Det eneste jeg har å utsette er litt lang ventetid.

Lite engasjert, omsorgsfull og ellers stressende stemning.

Jeg har hatt Torill som fastlege omtrent hele min tid i Bergen på 6 år. Har hatt en ganske omfattende tidligere sykdomshistorie som til tider har preget en god del av min hverdag også i Bergen. Men flere av mine timer hos Torill har likevel vært uavhengig av det som har skjedd meg tidligere.

Først og fremst kommer man ALLTID minst 20-30 min for sent inn. Til og med en gang jeg kom til hastetime, snakket med henne før jeg skulle dit så det var vi som ble enige om at jeg skulle komme så raskt som mulig. Når man så først kommer inn på kontoret er det knapt som hun hilser, men heller snur seg mot pcen og leser der, samtidig som hun snakker til deg med ansiktet vendt mot den. At hun skal bruke god tid på deg kan du bare glemme, det første hun ofte sier er at i dag må vi være raske for jeg har så dårlig tid. Vel, kanskje hun skulle skaffe seg litt mindre pasienter eller ikke booke så mange timer på en dag. Så derfor blir hele timen svært stressende da hun også kan komme til å skulle minne på at vi har dårlig tid, så som oftest blir du omtrent dyttet ut døra før knapt 10 min har gått. Å bestille time er svært vanskelig, spesielt på grunn av ventetiden. Venterommet er dessuten tragisk, trangt, dårlig sitteplasser og man føler man sitter oppå de andre pasientene.

Det eneste positive jeg har å si er at kontorpersonalet alltid har vært svært behjelpelige og hyggelige, når man først får tak i dem ettersom det er lang ventetid på telefon. Men de er hyggelige når jeg de fleste gangene har måttet prøve å spørre om hvor lang ventetiden kan komme til å være.

Etter å ha flyttet fra Bergen har jeg nå heldigvis fått en tålmodig og fokusert fastlege. Og selvom han kan være forsinket, vet vi alle at dette er fordi han gir tid og god behandling til de aller fleste av sine pasienter. Og sålenge han også gir av sin tid til oss alle er det mer tålbart å måtte vente 10-15 min før man kommer inn. Og bare så det er sagt, ved å bruke ordet alle, mener jeg ikke at alle nødvendigvis føler det slik, men i hvertfall de aller fleste.

God lege!

Toril er en god lege og har ingen dårlige opplevelser fra mine besøk hos henne. Hun er god på å stille spørsmål og mener vi har god tid til å snakke sammen (men nå har ikke jeg et behov for så mye snakk utenom mitt spesifikke sykebehov ved time).

Gleder meg til digital dialog er oppe å går, da vil alt utenom - som bestilling av legetime, fornying av resept etc. gå raskere!

Som pasient er jeg meget fornøyd med hvordan jeg (og min sønn) blir møtt med forståelsesfull dialog og vi blir tatt godt i mot, vi har gode diskusjoner rundt sykdomstilfeller og jeg opplever ellers god oppfølging!

helt OK

Toril Gjedrem er en helt OK fastlege. Jeg opplever å få time raskt dersom det haster. Hun konfererer gjerne med spesialister dersom hun er usikker.

Da min datter på 1 år skulle undersøkes, opplevde vi at Gjedrem ikke var spesielt god med barn noe som førte til at hun ikke fikk undersøkt henne skikkelig og dermed måtte henvise oss til barneklinikken for nærmere sjekk.

En formidabel lege!

Jeg har hatt mange leger, men aldri en som har tatt seg så mye tid til å høre på deg. Hun er grundig, men av alt liker jeg at hun lytter og er til stede. Æ være deg for det!

Tilgjengelig og grundig

Litt lang ventetid på legekontoret, men hun er alltid tilgjengelig ved akutte behov. Hyn lytter alltid og gjør grundige undersøkelser.

Anbefales overhodet ikke

Jeg vet at Toril prøver å være en god lege, men det er dessverre ikke slik jeg oppfatter henne. Som de fleste andre leger prøver hun å overholde tiden men er likevel alltid forsen. Å lytte er langt i fra hennes beste egenskap, da Toril er mer opptatt av å belyse sin egen side av saken. Hun viser svært lite forståelse, empati og medfølelse. Toril smiler sjeldent og fremstår som tafatt, skeptisk og mistroende. INGEN må føle seg påtvunget til å ha en lege som ikke forstår ens situasjon.
Legesekretærene er derimot alltid blide og imøtekommende :) Telefontiden er kun 09-11 mandag-fredag, utenom det må man bruke en SMS-tjeneste som ikke er døgnåpen.

Veldig fornøyd

Jeg har hatt Gjedrem som fastlege i flere år, og er veldig fornøyd. Hun følger opp ting, lytter til pasienten og er veldig empatisk og forståelsesfull. Føler at hun bryr seg oppriktig om pasientene.

Veldig hyggelig og behjelpelige legesekretærer også!

Er en del forsinkelser, men har inntrykk av at dette gjelder for nærmest alle legekontorer.

Tålmodig og omsorgsfull

Doktor Gjedrem er så godt som alltid forsinket, men det er en pris det er vel verdt å betale! Hun tar seg ALLTID veldig god tid til meg og jeg føler meg aldri kastet ut eller avfeid. Jeg blir alltid tatt på alvor og henvist videre om hun er usikker.

For min del er det både psykiske og fysiske lidelser kombinert, men hun er flink til å skille mellom disse og tar meg alltid seriøst. Det at hun er forsinket, er åpenbart fordi hun bruker den tiden det tar på hver pasient og er mer opptatt av omsorg og å gjøre en grundig jobb enn å overholde tidsfrister. Det er definitivt verdt ventetiden.

Det er dessverre veldig kort telefontid, så om noe haster og man ikke kan bruke sms-tjenesten, kan det være litt styrete og vanskelig. De få ulempene som er, faller likevel i skyggen av hvor flink hun ellers er.

Hun strekker seg langt for pasientene og gjør alt hun kan for å gjøre en god jobb. Jeg kunne ikke tenke meg å ha en annen lege!

Pluss:
- Ekte og omsorgsfull
- Grundig
- Seriøs
- Får time på kort varsel
- Lytter til pasientene/tar dem på alvor
- Flink til å henvise

Minus
- Kort telefontid
- Alltid forsinket
- Stengt på fredager

Hyggelig og pålitelig

Lege Gjedrem er en hyggelig, kunnskapsrike og pålitelig lege. Videre, hun hører på hva pasienten sier og er er villig til å vurdere forskjellige vinkler på både årsaker og tiltak. Dette har hjulpet meg enormt.

Empatisk, imøtekommende og dyktig

Jeg er veldig fornøyd med min fastlege. Hun tok seg tid til meg, hørte på meg, og hjalp meg på best mulig måte.

Dårlig opplevelse

Lege Toril Gjedrem er en lege som ikke har gidd meg annet en dårlige opplevelser. Hun virker sint og irritert når du kommer til time..hun vil absolutt ikke ha noe med deg og gjøre.
Man sitter gjerne alltid og venter 15 min over avtalt time.. for og ikke snakke om at eneste måten å faktisk få en time er via meldinger, som de gjerne ikke leser før dagen etterpå og gir deg en time forvarsel på en legetime..
Bytte fastlege er vell noe jeg burde gjort for veldig lenge siden

Tar seg tid

Det er nesten alltid forsinkelser, men vil mye heller vente i bytte mot å få tilstrekkelig med tid inne hos legen. Hun kan av og til fremstå som litt distré, men føler meg veldig trygg siden hun er flink til å henvise meg til spesialist når hun er i tvil. Ved et tilfelle ringte hun å "maste" seg til at jeg fikk komme til på Haukeland på dagen. Det endte med at jeg måtte akutt opereres, da det kunne være livstruende. En annen lege hadde gjerne ikke sett alvoret i situasjonen, da det ikke var åpenbart at det hastet (jeg gikk til lege istedenfor legevakt for forstod ikke at det var så akutt). Er veldig fornøyd, og kommer aldri til å bytte!!

Ikke til å stole på

Dr Gjedrem er alltid forsinket og har lang ventetid på timer. Det blir ikke gjort noe forarbeid og man fremstår derfor som en fremmed ved hvert besøk. Ved flere anledninger har jeg oppfattet det som om hun kommer til kort når det gjelder kunnskapsnivået sitt.

De ganger jeg virkelig har vært syk har jeg måtte gått til privatklinikker da jeg ikke stoler på henne.

Dyktig og effektiv

Har hatt Gjedrem som fastlege i et par år nå og er kjempefornøyd . Hun er lett å kommunisere med - tar evt symptomer veldig på alvor og tar nøvendige undersøkelser . Blir evt videresendt til spesialist hvis det er noe utover hennes fagområde.
Opplever å bli tatt på alvor . Hun er der 100 % de minuttene jeg er der.
Er hun forsinket - noe jeg tror skjer på de aller fleste legekontor - kommer hun ut og gir beskjed.

Ikke helt fornøyd

Pluss:
+ Det var lett å kommunisere med henne på SMS
+ Hun hadde alltid ledige akuttimer mandag-torsdag
+ Hun klarte å samarbeide med andre fagfolk i et møte
+ Hun henviste til spesialisthelsetjenesten om hun ikke selv hadde tilstrekkelig kunnskap om sykdommen

Minus:
- Kontoret hadde kort telefontid, og SMS-tjenesten var dyr
- Hun jobbet ikke fredager, og hadde heller ingen vikar, så jeg har to ganger endt på legevakten pga manglende legetilbud
- Hun virket ofte stresset, og fikke ikke med seg hva jeg sa
- Jeg følte ikke at jeg fikk forståelse eller trøst da jeg hadde det tøft psykisk
- Jeg følte ikke at hun var mottakelig for innspill ang. medisinering
- Da jeg ga uttrykk for at en fysisk undersøkelse var ubehagelig, så hun bare på meg med et undrende blikk.

Det var mangel på personlig kjemi og det faktum at hun ikke var tilgjengelig på fredager som gjorde at jeg til slutt byttet fastlege.

Hyggelig og kunnskapsrik

Kunnskapsrik. Imøtekommende, lyttende.
Skriver ut de medisiner som er nødvendige.
Lett å komme til.