Toril Teoline Gjedrem

Valkendorfsgate 9 5012 Bergen
Toril Teoline Gjedrem er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Toril Teoline Gjedrem

Tillitsvekkende og grundig

Er veldig fornøyd med Torill som lege.
Hun er empatisk og framstår som kunnskapsrik, uten å være redd for å si hvis det er noe hun ikke vet og vil sjekke opp i. Det vekker tillit! Hun tar seg tid til å lytte og følger opp etter konsultasjonen.
Det er veldig praktisk at legekontoret bruker elektronisk kommunikasjon når det er mulig, både til timebestillinger og tilbakemeldinger som ikke er taushetsbelagte.
Det er ofte litt ventetid før man kommer inn til timen, men det er vel normalt på et fastlegekontor.

Den beste legen jeg har hatt!

Jeg har bare gode erfaringer med Toril. Hun tar seg tid, er grundig, vennlig og tillitvekkende. Jeg har tidligere vært litt redd for å gå til legen, har hatt fastleger som jeg opplevde som arrogante og nedlatende. Det har jeg ikke opplevd i det hele tatt her. Hun tar seg også god tid til barna mine, lytter til dem og tar dem på alvor.

Hyggelig assistent også!

Det eneste jeg har å utsette er litt lang ventetid.

Lite engasjert, omsorgsfull og ellers stressende stemning.

Jeg har hatt Torill som fastlege omtrent hele min tid i Bergen på 6 år. Har hatt en ganske omfattende tidligere sykdomshistorie som til tider har preget en god del av min hverdag også i Bergen. Men flere av mine timer hos Torill har likevel vært uavhengig av det som har skjedd meg tidligere.

Først og fremst kommer man ALLTID minst 20-30 min for sent inn. Til og med en gang jeg kom til hastetime, snakket med henne før jeg skulle dit så det var vi som ble enige om at jeg skulle komme så raskt som mulig. Når man så først kommer inn på kontoret er det knapt som hun hilser, men heller snur seg mot pcen og leser der, samtidig som hun snakker til deg med ansiktet vendt mot den. At hun skal bruke god tid på deg kan du bare glemme, det første hun ofte sier er at i dag må vi være raske for jeg har så dårlig tid. Vel, kanskje hun skulle skaffe seg litt mindre pasienter eller ikke booke så mange timer på en dag. Så derfor blir hele timen svært stressende da hun også kan komme til å skulle minne på at vi har dårlig tid, så som oftest blir du omtrent dyttet ut døra før knapt 10 min har gått. Å bestille time er svært vanskelig, spesielt på grunn av ventetiden. Venterommet er dessuten tragisk, trangt, dårlig sitteplasser og man føler man sitter oppå de andre pasientene.

Det eneste positive jeg har å si er at kontorpersonalet alltid har vært svært behjelpelige og hyggelige, når man først får tak i dem ettersom det er lang ventetid på telefon. Men de er hyggelige når jeg de fleste gangene har måttet prøve å spørre om hvor lang ventetiden kan komme til å være.

Etter å ha flyttet fra Bergen har jeg nå heldigvis fått en tålmodig og fokusert fastlege. Og selvom han kan være forsinket, vet vi alle at dette er fordi han gir tid og god behandling til de aller fleste av sine pasienter. Og sålenge han også gir av sin tid til oss alle er det mer tålbart å måtte vente 10-15 min før man kommer inn. Og bare så det er sagt, ved å bruke ordet alle, mener jeg ikke at alle nødvendigvis føler det slik, men i hvertfall de aller fleste.

God lege!

Toril er en god lege og har ingen dårlige opplevelser fra mine besøk hos henne. Hun er god på å stille spørsmål og mener vi har god tid til å snakke sammen (men nå har ikke jeg et behov for så mye snakk utenom mitt spesifikke sykebehov ved time).

Gleder meg til digital dialog er oppe å går, da vil alt utenom - som bestilling av legetime, fornying av resept etc. gå raskere!

Som pasient er jeg meget fornøyd med hvordan jeg (og min sønn) blir møtt med forståelsesfull dialog og vi blir tatt godt i mot, vi har gode diskusjoner rundt sykdomstilfeller og jeg opplever ellers god oppfølging!

helt OK

Toril Gjedrem er en helt OK fastlege. Jeg opplever å få time raskt dersom det haster. Hun konfererer gjerne med spesialister dersom hun er usikker.

Da min datter på 1 år skulle undersøkes, opplevde vi at Gjedrem ikke var spesielt god med barn noe som førte til at hun ikke fikk undersøkt henne skikkelig og dermed måtte henvise oss til barneklinikken for nærmere sjekk.