Toril Teoline Gjedrem

Legene i Berstadhuset
Valkendorfsgate 9 5012 Bergen
Toril Teoline Gjedrem er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Toril Teoline Gjedrem

Hyggelig, men uprofesjonell, hektisk og lite tilgjengelig

Skulle inn for å ta en rutine-blodprøve etter å ha spist vegansk i 2 år. Ble møtt med stor skepsis og hun skulle gang på gang påpeke at dette ikke er "et fullverdig kosthold". Fikk også beskjed om å drikke ett glass skummet melk om dagen og hun var også opptatt av å si at dette er et "ekstremt kosthold". Det jeg syntes var mest ubehagelig var at hun sa: "så du går aldri på besøk du da?", som om kostholdet mitt gjør at jeg ikke har venner?. Håper hun leser seg opp på dette, for de utsagnene hun kommer med stemmer ikke overens med nyere forskning på feltet og opplevdes ubehagelig og lite profesjonellt. Ellers er det lang ventetid for å få time og man må regne med å måtte vente i opptil en time over avtalt tid for konsultasjon. Det er også tydelig at det er hektisk og at hun vil fortest mulig videre til neste pasient, det er lite tid for kommunikasjon og samtale.

Men vil gi masse ros til legesekretærene som utfører blodprøver. De er virkelig varme og omsorgsfulle og jeg opplevde at min sprøyteskrekk, redsel og besvimelse virkelig ble tatt på alvor. De tok seg god tid og forklarte tydelig hva som ble gjort. Fantastiske damer begge to!

Beste legen jeg har hatt!

Ville bare melde om at hun er virkelig bra! Forståelsesfull og grundig - et flott legeemne.

Takk!

Omsorgsfull og kunnskapsrik

Får alltid svar på spørsmål, dag som kveld (helsenorge.no). Fremstår som hun bryr seg. Tar både fysiske og psykiske sykdommer på alvor. Kan trygt anbefale henne videre.

Flott kontorprrsonale

Jeg er fast bruker av legekontorets sekretærer.
Alltid like hjelpsom, smilende og imøtekommende.
Fortsett slik.
Mvh

Vanskelig å få tak i

Eg har kun hatt behov for å henvende meg til Toril på to forskjellige tidspunkt i løpet av den tida ho har våre fastlegen min.

Toril bryr seg heilt tydelig om pasientane sine, men eg har ein del konstruktiv kritikk å kome med:
- Når eg har hatt time har eg måtte vente i ein time over avtalt tid før eg kom inn til konsultasjon. Dette vert vel lenge.
- Eg følte meg ikkje teken på alvor når eg var der. Eg ville gjerne ha ta ei rutinemessig blodprøve for å sjekke evt. vitaminmangel på grunn av mitt plantebaserte kosthold. Det første eg fekk beskjed om var å ete eit egg i ny å ne. Blodprøvene kom tilbake heilt supre, verdiane mine har aldri våre så bra. Men antakelsen om at det var noko feil med kosthaldet mitt når eg ber om ein rutinesjekk kunne eg våre foruten.
- Ved henvendelse nummer to har eg ikkje klart å nå Toril eller legesenteret på to veker. Eg har ringt inn på mange forskjellige tidspunkt også, og måtte til slutt gå på legevakta for å få resepten eg hadde behov for. Dette kosta meg mykje tid, og ikkje minst ein pengesum som burde våre unødig.