Toril Teoline Gjedrem

Autorisasjon (2008)

Toril Teoline Gjedrem er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Toril Teoline Gjedrem

Tar seg tid

Det er nesten alltid forsinkelser, men vil mye heller vente i bytte mot å få tilstrekkelig med tid inne hos legen. Hun kan av og til fremstå som litt distré, men føler meg veldig trygg siden hun er flink til å henvise meg til spesialist når hun er i tvil. Ved et tilfelle ringte hun å "maste" seg til at jeg fikk komme til på Haukeland på dagen. Det endte med at jeg måtte akutt opereres, da det kunne være livstruende. En annen lege hadde gjerne ikke sett alvoret i situasjonen, da det ikke var åpenbart at det hastet (jeg gikk til lege istedenfor legevakt for forstod ikke at det var så akutt). Er veldig fornøyd, og kommer aldri til å bytte!!

Ikke til å stole på

Dr Gjedrem er alltid forsinket og har lang ventetid på timer. Det blir ikke gjort noe forarbeid og man fremstår derfor som en fremmed ved hvert besøk. Ved flere anledninger har jeg oppfattet det som om hun kommer til kort når det gjelder kunnskapsnivået sitt.

De ganger jeg virkelig har vært syk har jeg måtte gått til privatklinikker da jeg ikke stoler på henne.

Dyktig og effektiv

Har hatt Gjedrem som fastlege i et par år nå og er kjempefornøyd . Hun er lett å kommunisere med - tar evt symptomer veldig på alvor og tar nøvendige undersøkelser . Blir evt videresendt til spesialist hvis det er noe utover hennes fagområde.
Opplever å bli tatt på alvor . Hun er der 100 % de minuttene jeg er der.
Er hun forsinket - noe jeg tror skjer på de aller fleste legekontor - kommer hun ut og gir beskjed.

Ikke helt fornøyd

Pluss:
+ Det var lett å kommunisere med henne på SMS
+ Hun hadde alltid ledige akuttimer mandag-torsdag
+ Hun klarte å samarbeide med andre fagfolk i et møte
+ Hun henviste til spesialisthelsetjenesten om hun ikke selv hadde tilstrekkelig kunnskap om sykdommen

Minus:
- Kontoret hadde kort telefontid, og SMS-tjenesten var dyr
- Hun jobbet ikke fredager, og hadde heller ingen vikar, så jeg har to ganger endt på legevakten pga manglende legetilbud
- Hun virket ofte stresset, og fikke ikke med seg hva jeg sa
- Jeg følte ikke at jeg fikk forståelse eller trøst da jeg hadde det tøft psykisk
- Jeg følte ikke at hun var mottakelig for innspill ang. medisinering
- Da jeg ga uttrykk for at en fysisk undersøkelse var ubehagelig, så hun bare på meg med et undrende blikk.

Det var mangel på personlig kjemi og det faktum at hun ikke var tilgjengelig på fredager som gjorde at jeg til slutt byttet fastlege.

Hyggelig og kunnskapsrik

Kunnskapsrik. Imøtekommende, lyttende.
Skriver ut de medisiner som er nødvendige.
Lett å komme til.