Monika Grimsgaard

Søråsbråtet 9 5235 Rådal
Monika Grimsgaard er en av 239 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Monika Grimsgaard

Kunnskapsrik, empatisk og tilstede

Jeg har hatt henne som lege i minst 20 år, og føler meg alltid sett, hørt, forstått og henvist videre når det har vært nødvendig. Jeg stoler fullt og helt på henne og ville ikke byttet lege om noen ba meg

Kunnskapsrik og hyggelig

Jeg følte meg veldig velkommen hos denne legen og jeg fikk god hjelp til det jeg trengte. Det var ikke lang ventetid. De på laboratoriet og i resepsjonen var også veldig hyggelige og hjelpsomme.

Trygg og flink

Jeg har hatt Grimsgaard som fastlege i 15 år, men trengte ikke lege før jeg ble kronisk og veldig syk for 8 år siden. Hun strekker seg langt og hjelper med kommunikasjon mot både haukeland og nav. Setter alltid av tid til å høre pasienten, og både henviser og skriver ut resepter når det er det rette å gjøre. Ville aldri byttet fastlege. Hun er populær så til tider lang tid å vente på time, men når jeg kommer til føler jeg meg både trygg og ivaretatt.

Tar seg tid til pasienten

Lytter og viser ekte interesse for pasienten.
Gir gode forklaringer og er vennlig.
Man føler seg personlig godt ivaretatt hos denne legen.

Hyggelig dame men får ikke god nok hjelp

Hyggelig lege, aldri uhøflig. For helt enkle ting som har et forløp som forventet fungerer det fint. Sekretærene i ekspedisjon er hyggelige og effektive. God tilgjengelighet på timer, enten hos fastlegen eller en kollega ved behov for rask time.

Problemet er at ved kompliserte ting vil hun nødig henvise videre eller konferere, som ender med time etter time etter time for samme problem - og ofte må jeg til slutt gå på legevakten eller Volvat for å få hjelp. Dette bidrar til unødig lang sykdomstid, komplikasjoner og unødige plager.

Er på jakt etter ny fastlege.