Lars Handeland

Sandviken Legekontor

1994

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Sandviken Legekontor
Ladegårdsgaten 67 5033 Bergen
Tlf: 55 33 57 40 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Lars Handeland er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Lars Handeland

Følger tett opp om sykdomsbilde

Er en lege som er flink med å henvise til spesialtjenester når det er påkrevet. En lege som du kan stole på

Stoler 100%på min fastlege

Lars har fulgt meg godt opp og loset meg gjennom mange utfordringer i livet. Tipptopptommelopp for Lars 👍🏻☺️

Dyktig, effektiv og forståelsesfull.

Jeg har hatt Lars Handeland som fastlege gjennom samlivsbrudd, depresjon, langvarig sykdom, og andre problemer og føler meg bedre enn noen gang! :D
Han oppfatter det du sier, og jeg føler meg ivaretatt i hans travle hverdag.

Den beste legen jeg har hatt

Har hatt Handeland som fast lege i ca 10 år. Har beholdt han tross for at jeg har flyttet et stykke unna. Jeg har slitt endel opp igjennom og han er kjempe god på å følge opp. Spesielt når jeg opplevde en krise oppdaget jeg hvor godt det var at legen min kjente meg og at jeg kunne stole på han.Vet ikke hva jeg skulle gjort uten han på den tiden. Han er faglig dyktig og flink å finne tiltak og løsninger. Han er forståelsesfull og føler jeg kan ta opp det meste med han. Er så glad datteren min får han også til fastlege.

En enestående lege som anbefales!

Handeland har vært min families fastlege i 15 år, og da vi opplevde en livskrise for ca. 1 år siden, gikk han fra å være en dyktig lege, til å bli en enestående. Han hadde full oversikt over min sykehistorie, men også de ting jeg har fortalt ham opp igjennom årene, og stod ved meg gjennom vanskelighetene. Oppfølgingen av meg og familien min har bare vært helt utrolig, og han er kanskje den viktigste grunnen til at vi har klart oss så bra. Jeg kan ikke få rost Handeland nok, og jeg er utrolig takknemlig for å ha han som lege. Han har stilt opp når det virkelig gjaldt, vært tilgjengelig ved behov, og har visst hvilke grep som måtte tas til enhver tid.

Pålitelig og faglig dyktig

Har hatt Handeland som fastlege i 15 år, og har brukt han mye pga. kronisk sykdom. Han lytter, flink å henvise videre til spesialister. Følger opp pasientene og å ta seg av de off.instansene. Har aldri tenkt på å bytte fastlege.

Super lege!

Han er enkelt og greit en veldig snill lege som ser deg og som lytter. Alle leger bruker mye tid på pceen, sånn er det bare. De må jo føre journal. Jeg har hatt han som fastlege i fem år, og bor langt unna Sandviken legesenter, men har valgt og ikke bytte fordi jeg er så fornøyd. Turnuslegene der er også kjempeflinke.

En veldig profesjonell og hyggelig lege

Grei kar som lytter til pasientene, tar seg god tid og gir inntrykk av at han bryr seg. Flink med både voksne og barn. Hvis han har ledig plass på listen bør du velge ham!

Overfladisk undersøkelse

Var innom med min datter på 4 år, som var veldig forkjølet og hostet, og innimellom rapporteringen på pc, var det lite tid til å ta en grundig kikk på barnet eller å faktisk snu seg vekk fra pcen. Endte med å få noe Bronkyl, som ikke virket og byttet fastlege deretter.

flink å følge opp.

jeg har brukt handeland som min fastlege i flere år. jeg blir øyeblikkelig sendt til spesialist ved mistanke om forskjellige ting. han er lett å prate med. ingen pekefingerlege(streng).

Dyktig og hyggelig fastlege

Jeg har hatt Lars Handeland som fastlege i mange år. Jeg oppfatter han som faglig flink, hyggelig og effektiv. Dersom du kommer for småting gjør han det han skal raskt og effektivt uten noe dill, men han tar seg mer tid når det trengs og er flink til å huske sykehistorien din og å følge deg opp. I tillegg har han veldig godt lag med barn.

Svært godt fornøyd.

Jeg har hatt Dr. Handeland som fastlege i 10 år.
Føler meg svært godt ivaretatt.

Jeg har slitt med et angstproblem og første gang jeg skulle til han, var jeg i en dårlig periode. Jeg hadde da problemer med å gå inn på legesenteret.

Dr. Handeland tok da turen ut og stod å pratet med meg i regnet.
Har etter det blitt mye bedre og har følt meg godt ivaretatt av hele legesenteret.

Svært misfornøyd!

Jeg var pasient hos Handeland på et for meg svært krevende tidspunkt i livet. Min oppfatning av ham er at han nok tilbyr det han "etter boken " bør og må, men overhodet ikke mer. Han innbyr ikke til fotrolighet, og følelsen av at han ekspederte pasientene etter samlebåndsprinsippet - slik "anmelderen" før meg skriver - var sterk.

Den som trenger en lege som "ivaretar", "ser", og som kanskje trekker i tråder overfor- eller purrer på eventuelle involverte "etater", bør definitivt se seg om etter en annen.

Hyggelig, men..

En trivelig og behagelig person, men vel fokusert på dataskjermen. Føler ikke alltid at jeg blir "sett" og synes det er vanskelig å dele bekymringer med ham fordi jeg frykter å ikke bli tatt på alvor. Det er tydelig at en kun er en av en rekke pasienter som effektivt skal ekspederes i løpet av dagen. Når det er sagt må jeg legge til at han virker rolig og jordnær og har et godt vesen. Jeg forstår også at det sikkert er vanskelig å ikke "samlebåndsbehandle" pasienter når det faktisk er en samlebåndsvirksomhet en på mange måter driver med.
Jeg kommer ikke til å skifte fastlege med det første, men så går jeg heller ikke ofte til legen.

Fantastisk!

Lars Handeland hos Sandviken Legesenter er den beste fastlegen (og lege generelt) jeg har hatt noen gang!
Min oppfattelse er at han har forståelse, tilbyr løsninger på problemene, følger opp pasientene, og taler pasientens sak.
Jeg trivdes så godt som Handelands pasient, at når jeg flyttet til Oslo beholdt jeg Handeland som fastlege i 1år, og tok telefonkontakt om det var noe jeg trengte eller lurte på.

En av sentralborddamene på legesenteret derimot kan være litt vanskelig.. En er supertrivelig, en er sur og knapp.
Det er derfor lettest å legge igjen bedskjed til legen og bestille resepter o.l når den ene av de to er på jobb.