Axel Heienberg

Autorisasjon (1982)

Axel Heienberg er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Axel Heienberg

Vanskelig

Han er vikar for min fastlege. Han hjelper ikke med å få en vanlig sykemelding. Det hjelper ikke at man forklarer ting.

Den aller beste fastlege

Han er kunnskapsrik og tar deg på alvor alltid på alvor. Gjør grundig arbeid, er hyggelig og alltid imøtekommende.

Relasjonell og kunnskapsrik

Har vært pasient hos Heienberg i 35 år, og han er også hele familiens lege. Vi har aldri hatt noe å utsette på behandlingen vi har fått hos Heienberg. Han har alltid tatt våre henvendelser på alvor, og sendt oss videre til utredning på Haukeland når det har vært noe han har vært usikker på. Det har vært kloke og riktige beslutninger. Heienberg møter deg med varme, og selv om han er travel, har vi alltid følt oss godt ivaretatt.

Har alle egenskaper som skal til som bør oppfylles til å bli en dyktig almennlege

Axel Heienberg er nesten født til å bli almennlege. Han har bevist overfor meg at han har de aller fleste egenskaper som skal til for å fylle denne rollen. Det betyr følgende : Rolig i sin adferd. Evne til å oppnå kontakt. Øyekontakt. Empati. Ser og tar ting raskt. Vet hva som skal behandles på stedet og hva som skal henvises. Og i tillegg har han et hjelpepersonell som utfyller alle disse ting. Her føler man seg trygg.

Vennlig og kunnskapsrik

Dr. Heienberg har vært min fastlege i 15 år. Jeg ser alltid frem til konsultasjoner hos ham fordi jeg vet at jeg blir tatt imot med respekt, og at jeg får en trygg oppfølging. Veldig godt fornøyd!