Hans Høvik

• Allmennmedisin
  • Samfunnsmedisin

Autorisasjon (1987)

Dalen Legesenter Telefonnummer55 17 60 4055 17 60 ...
Folke Bernadottesvei 52, Inngang A, 3. etg. 5147 Fyllingsdalen
Hans Høvik er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Hans Høvik

En lege som ser deg og bryr seg

Jeg har hatt Hans Høvik som fastlege så lenge jeg kan huske, han er også fastlege for flere i familien. Han er faglig dyktig og flink i faget sitt, men kanskje det viktigste er at han tar seg tid til å lytte på det du har å si. Han henviser videre om det trengs, og tar deg på alvor. Har ingenting vondt å si om ham. Han er forståelig nok en populær lege, og det er derfor lang ventetid for å få time (2-3 uker). Men da får man heller vente, når man vet at en får den hjelpen som trengs når man først kommer til.
Har måttet få akutt-time noen ganger, da har jeg aldri kommet til ham, men til turnuslege, og det har ikke alltid vært en like hyggelig opplevelse. Noen av personalet i skranken er også ganske knapp og lite imøtekommende.

Faglig dyktig lege som "ser" pasientene

Jeg har hatt Høvik som lege noen år nå, og han er den beste legen jeg har hatt! Han er faglig dyktig, kommer med løsninger på problemer, henviser om nødvendig. Gir informasjon om sykdom/medikamenter på en forståelig måte, og skriver gjerne ut informasjon om nye medikament/generelt om sykdommen om man ønsker det. Han "ser" deg som pasient, og ser til at man har fått svar på det man lurer på før timen er over.

Er noe lang ventetid for å komme til hos Høvik, og ved behov for akutt-time har jeg aldri havnet hos ham, men hos en av kollegene. Er også lang telefonkø ved legekontoret, jeg må som regel være 15-20 min i telefonkø dersom jeg ringer ved åpningstider eller etter lunch og det er varierende service hos helsesekretærene når man endelig kommer igjennom på telefonen.

Høvik er en profesjonell utøver av sitt yrke!

Høvik er dyktig faglig og mellommenneskelig! Han tar seg god tid, man får følelsen av at han faktisk bryr seg og han tar deg på alvor! Jeg var så heldig å få plass hos Høvik for 3 år siden da jeg fikk han anbefalt han gjennom en i familien og har vært fullt ut fornøyd! Jeg har også han som legen til min 3 år gamle sønn som har vært mye syk og han er nå min lege under svangerskap. Jeg får meget god oppfølging og han tilbyr meg hyppige kontroller og oppfølging utover det vanlige i forbindelse med at jeg har slitt litt i svangerskapet. Denne legen er populær, har mange pasienter og stor pågang. Det betyr ventetid på timer som ikke haster og ventetid før hver time. For meg er dette underordnet, men det kan bli mye bedre.

Fantastisk

God menneskekjenner, ser deg som du er og respekterer deg. Sender deg videre raskt, hvis det er nødvendig. Rett og slett faglig dyktig i tillegg til at han ser akkurat deg som menneske.

Kjempeflink lege

Har gått til Høvik siden 1994 - har alltid vært fornøyd.

Er flink å lytte når en snakker - kommer alltid opp med løsning (henviser videre dersom det trengs).

Jeg og mine barn er kjempefornøyde:-)