Hans Høvik

• Samfunnsmedisin

1987

Siste vurderinger av Hans Høvik

En helt fantastisk lege!

Hans har vært min fastlege i mange, mange år, og jeg føler meg utrolig heldig som har han som min fastlege. Han er rett og slett fantastisk. Han tar seg alltid tid til det man kommer med, og jeg har aldri følt at han ikke har tid (noe som er imponerende siden han trolig i likhet med andre leger har det veldig travelt). Han er virkelig en person som klarer å "se" sine pasienter- han gir meg en følelse av å blit tatt på alvor, ordentlig lyttet til, og respektert- fantastiske mellommennesklige egenskaper som på ingen måte er selvsagte (verken i møte med leger eller mennesker generelt). Jeg hadde en rekke andre fastleger før ham, og har innimellom måttet gå til andre leger (f.eks dersom han har ferie/lang ventetid, utredninger andre steder etc), så jeg føler at jeg har opparbeidet meg en del sammenligningsgrunnlag. Og jeg kan med hånden på hjertet si at han er den beste legen jeg noen gang har vært hos. Det gleder meg å vite at han jobber med studenter; de legestudentene som har sin praksis på Dalen legesenter får den best tenkelige rollemodellen!

Den beste legen jeg har hatt noen gang

Lytter på hva vi sier, har tid og er veldig flink. har anbefalt han til familie og venner alltid bli

Dyktig og et fantastisk menneske

Hans Høvik tar meg som pasient på alvor, lytter og gjør en grundig jobb. Takket være han ble min alvorlige sykdom oppdaget tidlig. Faglig dyktig og et flott medmenneske.

Helt topp!

Alltid bra humør, gode diagnoser. Ganske rask respons!
Har ikke opplevd en feil diagnose, så Høvik er veldig kompetent til å drive med hva han gjør. Anbefales til alle!

Alltid lydhør, tar seg tid nok selv om det er travelt, og lytter oppriktig til det du sier. Han har alltid pasientens ve og vel i sentrum. Enda flere skulle hatt muligheten til en så flink fastlege.

En fantastisk flink lege

En utrolig flink lege

Tar seg tid

Alltid blid og hyggelig

Flink å lytte

Uten sidestykke den beste legen jeg har vært hos

Beste legen

Har hatt Høvik som fastlege i mange år og han er utrolig dyktig, alltid lyttende, har god tid og en føler han bryr seg om deg som menneske.Sender deg videre til spesialist og forklarer ting på en måte som alle kan forstå. Kommer sjelden inn til rett tid men det gjør ikke noe for han har god tid til alle. Jeg synes damene i resepsjonen er alltid blide og hyggelige.Jeg er kjempefornøyd med å ha Hans Høvik som fastlege

En fantastisk lege og et fantastisk medmenneske :-)

Har hatt Høvik som fastlege i et års tid og har endelig fått en lege som ser-lytter-utstråler varme og gjør alt han kan for å hjelpe deg. Selv om han har det travelt så har han alltid tid og får deg alltid til å føle deg viktig. Jeg fikk faktisk lov til å logge meg inn på fastlegeordningen og bytte over til ham etter at han hadde sjekket at det var 1 plass ledig på hans liste, da jeg var med som følge på en legetime. DA ble jeg rørt og utrolig takknemlig! Hadde gått så lenge uten å bli hørt og uten å få hjelp og hadde egentlig begynt å miste troen på leger..... Det har Høvik sørget for at jeg ikke har, han er et flott forbilde for alle leger og fortjener all den rosen han kan få! Beste fastlegen jeg noen gang har hatt :-)

Fantastisk dyktig lege

Jeg har hatt Hans Høvik i alle år, og er super fornøyd!
Er det noen som virkelig bryr seg om sine pasienter er det han! Dette er en fastlege som har mer en faglig kompetanse, tillitsfull og er en virkelig hyggelig opplevelse å komme til han!

Anbefaler han over hele mitt hjerte.

Doktor Høvik

Når jeg var innom han for første gang fikk jeg en følelse av trygghet og åpenhet. Doktor Høvik er en lege jeg oppfattet som avslappet og likevell engasjert i å finne årsak og løsninger.

Anbefaler Doktor Høvik på det sterkeste og jeg har kun gode opplevelser med denne legen. Tommel opp for en virkelig god lytter og topp lege.

God lege

Mine erfaringer.
- Lytter til pasienten.
- Sender deg til spesialister hvis du trenger det.
- Kjapp med dokumenter som eventuelt skal sendes.
- Gir deg informasjon og innblikk i din sykdom/diagnose.
- Virker oppdatert på sykdommer (antar han følger med i tidsskrift/websider el)

Mine eneste klage er at han er litt som fastleger ellers, dvs de er allmennleger og ikke spesialister så en kan ikke forvente at de vet alt om alle slags sykdommer, men han har sendt med videre til spesialist (og det trengtes).

En lege som ser deg og bryr seg

Jeg har hatt Hans Høvik som fastlege så lenge jeg kan huske, han er også fastlege for flere i familien. Han er faglig dyktig og flink i faget sitt, men kanskje det viktigste er at han tar seg tid til å lytte på det du har å si. Han henviser videre om det trengs, og tar deg på alvor. Har ingenting vondt å si om ham. Han er forståelig nok en populær lege, og det er derfor lang ventetid for å få time (2-3 uker). Men da får man heller vente, når man vet at en får den hjelpen som trengs når man først kommer til.
Har måttet få akutt-time noen ganger, da har jeg aldri kommet til ham, men til turnuslege, og det har ikke alltid vært en like hyggelig opplevelse. Noen av personalet i skranken er også ganske knapp og lite imøtekommende.

Faglig dyktig lege som "ser" pasientene

Jeg har hatt Høvik som lege noen år nå, og han er den beste legen jeg har hatt! Han er faglig dyktig, kommer med løsninger på problemer, henviser om nødvendig. Gir informasjon om sykdom/medikamenter på en forståelig måte, og skriver gjerne ut informasjon om nye medikament/generelt om sykdommen om man ønsker det. Han "ser" deg som pasient, og ser til at man har fått svar på det man lurer på før timen er over.

Er noe lang ventetid for å komme til hos Høvik, og ved behov for akutt-time har jeg aldri havnet hos ham, men hos en av kollegene. Er også lang telefonkø ved legekontoret, jeg må som regel være 15-20 min i telefonkø dersom jeg ringer ved åpningstider eller etter lunch og det er varierende service hos helsesekretærene når man endelig kommer igjennom på telefonen.

Høvik er en profesjonell utøver av sitt yrke!

Høvik er dyktig faglig og mellommenneskelig! Han tar seg god tid, man får følelsen av at han faktisk bryr seg og han tar deg på alvor! Jeg var så heldig å få plass hos Høvik for 3 år siden da jeg fikk han anbefalt han gjennom en i familien og har vært fullt ut fornøyd! Jeg har også han som legen til min 3 år gamle sønn som har vært mye syk og han er nå min lege under svangerskap. Jeg får meget god oppfølging og han tilbyr meg hyppige kontroller og oppfølging utover det vanlige i forbindelse med at jeg har slitt litt i svangerskapet. Denne legen er populær, har mange pasienter og stor pågang. Det betyr ventetid på timer som ikke haster og ventetid før hver time. For meg er dette underordnet, men det kan bli mye bedre.

Fantastisk

God menneskekjenner, ser deg som du er og respekterer deg. Sender deg videre raskt, hvis det er nødvendig. Rett og slett faglig dyktig i tillegg til at han ser akkurat deg som menneske.

Kjempeflink lege

Har gått til Høvik siden 1994 - har alltid vært fornøyd.

Er flink å lytte når en snakker - kommer alltid opp med løsning (henviser videre dersom det trengs).

Jeg og mine barn er kjempefornøyde:-)

Lyttende, tilgjengelig og kompetent

Høvik har vært min og mitt barns fastlege i mange år. Han gir seg god tid til å lytte og undersøke. Sender deg raskt videre om nødvendig. Han tilbyr hjelp og støtte om du skulle støte på problemer med NAV eller arbeidsgiver. Han er også opptatt av å motivere pasienten til yrkesaktivitet. Høvik er nok ikke den man går til om man vil sykmeldes i hytt og pine.

Beste fastlege jeg har hatt

Trivelig lege som tar seg tid til pasienter, faglig kompetent og har en god ro i seg.

Veldig god å ha!

Har hatt ham som fastlege siden 2001, og føler vi har et godt samarbeid. Lytter og hjelper med det som trengs. Har vært med meg på møte med kommunen. Får også akutthjelp ved behov.

Hyggelig og profesjonell lege

Travelt opptatt lege, men har tid til å lytte. Rask med å kontakte spesialtist i de tilfellene det var vært nødvendig.