Lene Kristin Kroken

Autorisasjon (2004)

Nesttun Allmennpraksis Telefonnummer55 11 70 5055 11 70 ...
Østre Nesttunvei 20 5221 Nesttun
Lene Kristin Kroken er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Lene Kristin Kroken

God lege

Lene er en flink fastlege. Hun har alltid gitt meg den hjelpen jeg trenger. Har ikke noe å klage på.

Mangler empati

Opplever at denne fastlegen har en ovenfra og ned holdning uten like. Total mangel på empati og evne til å lytte og stille spørsmål. Svært skuffet over hennes tilsynelatende totale mangel på interesse for å forstå helheten. Føler meg verken sett eller hørt. Bytter fastlege.

Uangasjert og avfeiende

Lytter ikke til pasienten og avfeier alle bekrymringer man måtte ha. Sender ikke videre til spesielist.
Etter alle konsultasjonene jeg har vært på har jeg gått hjem igjen med en følelse av å være dum som kunne stille de spørsmålene jeg stilte.
Bytter nå lege.

Lite empati og medfølelse

Denne legen viser lite medfølelse og empati i sin behandling av meg. Viser lite interesse for det som eventuelt feiler meg, er veldig kort og kan til sine tider virke avvisende og arrogant. Er lite interessert i meg som pasient, mye bruk av data og lite informasjon.
Men tror nok at hun kan være dyktig i sitt fag hvis hun samarbeider og lytter til sin pasient. Hun må se hele pasienten, lytte og observere og gi tid slik at tilliten er der hele tiden. Slik det er nå blir vurderingen å bytte fastlege.

Desverre ikke fornøyd i det hele

Pga flytting byttet jeg til denne legen. Det var ikke noe bra erfaring. Første møtet var greit, jeg så at hun så på meg og tenkte, dette starter bra. Men siden har hun aldri gjort det mer, ser heller på skjermen og trykker på knappene. Når jeg tok opp noe som var det faktiske problemet mitt, overså hun det fullstendig og snakket heller om et annet, som jeg hadde ordnet behandling til siden jeg hadde vært bort i det før. Og da har legen ikke tid til noe annet, for man får ikke ta opp to ting virker det som. Likevel prøvde jeg å ta det opp igjen i samme møtet, men denne legen så da faktisk på klokken sin som hun hadd på armen. Hun svarte ikke ordentlig. Jeg trengte legens rådgivning sårt og forsøkte med en ny time, som skulle kunne være en hastetime, men da måtte jeg vente en hel uke! Kontoret tok det ikke alvorlig. Mens jeg var tydelig overbelastet. Jeg endte opp å liksom få sykmelding i posten, som aldri kom, men jeg måtte betale for den. Dette var en veldig fortvilende erfaring og jeg endte opp med å gå til Volvat for første gang. Der ble jeg hørt. Det var ikke så mye som skulle til, men det trenges leger som tar folk på alvor. Nå forsøker jeg med en ny fastlege. Det jeg synes var merkelig var at jeg en gang hadde med barnet mitt, og legen hilste ikke en gang på ham. Kontoret tok ikke i mot barnet mitt, fordi det ikke ennå var blitt registret hos dem. Barnet hadde feber i lengre tid, og vi trengte hjelp. Dette har aldri oppstått hos min tidligere lege. Vi endte opp å gå til min manns lege, med barnet, og en annen gang til legevakten.