Katrin Kvideland

Dalen Legesenter

2005

Siste vurderinger av Katrin Kvideland

Dyktig og imøtekommende

Jeg har hatt Kvideland som fastlege i 10 år og har bare positivt å si. Hun er imøtekommende og forståelsesfull, dyktig i faget sitt og sender videre til spesialister når det trengs. Hun har fulgt meg opp gjennom en vanskelig sykemelding og to kompliserte svangerskap. Hun er hyggelig og involvert, og husker meg. Hun har også vært en god fastlege for mine tre barn. Hun har stor pågang og det er ofte en del ventetid for time, men jeg har alltid kommet til akutt når det trengs - evt. fått time hos en av kollegaene på legesenteret.

Profesjonel og forståelsesfull

Tar imot akutt på kort varsel, henvisninger har jeg fått og er svært tålmodig. Meget hyggelig lege. Service på dalen legesenter er generelt bra.

Passiv lege

Mitt inntrykk av denne legen er at hun er veldig passiv. Hun venter lenge med å starte behandling, skrive ut medisiner eller videresende pasienter til spesialist evt akutten. Det betyr at sykdommene forverrer seg. Det er ikkje henne jeg kan takke for at jeg er i live i dag. Men helsevesenet har heldigvis fleire tilbod enn bare fastlege.

FLINK LEGE

Men overbelastet med 1400 pasienter å ta seg av. Har til tider ventetid på 3 uker, men tar seg tid til nødtimer. Det er bare rund ca. 230 fastleger Bergen med altfor mange pasienter å behandle og oppfølge. Fastlegesystemet er overbelastet etter min mening.

Dyktig lege

Tillitsfull og omsorgsfull lege. Dyktig lege som lytter og gir gode råd. En lege med mange kvaliteter!