Rolf Langeland

Markeveien Legesenter Markeveien 4 C 5012 Bergen
Rolf Langeland er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Rolf Langeland

ikke den beste

Jeg hatt Dr. Langeland som fastlege i noen år. Jeg fant gradvis ut at jeg ønsket å bytte fastlege. Jeg byttet fastlege.

Fantastisk lege!

Jeg har hatt Langeland som fastlege ett par år nå, selv etter at jeg flyttet til Sotra for ett år siden har jeg valgt å beholde han.

Den lange Ventetiden på legetime og forsinkelsene kan være en plage, men jeg har lært meg å bestille ny legetime ved hvert legebesøk og ha med fulladet telefon til hver time;-)

Sekretæren Linda er også fantastisk!

Han er alltid smilende og spøkende selv om han har det travelt opp etter ørene:-)

Bytter aldri fastlegen min!

Dr. Langeland har vært min fastlege i snart 20 år og har fulgt meg gjennom livets både nedturer og oppturer. Han er en dyktig lege men først og fremst et menneske som bryr seg om sine medmennesker! Og det er vel hele poenget med å være lege.
Han har som regel lang ventetid men det er ingen problem å få hastetime om det trengs.
Jeg gleder meg ikke til hans pensjon, for å si det slikt. Men heldigvis er det fortsatt noen år til det.

Fornøyd med fastlegen sin!

Rolf Langeland er en helt super fastlege! Han er alltid smilende og glad, noe som er viktig for meg når jeg først drar til legen. Jeg har hatt han i flere år, og kommer ikke til å bytte. Jeg har anbefalt han videre til flere som også har tatt han i bruk og er fornøyd. Nå har min søster meldt seg inn på mail slik at hun får e-post når han blir ledig, siden han er full nå. Bare skryt å gi til denne dyktige legen, som tar seg tid til å lytte på problemene.

En bra lege

Jeg gikk fra den aller beste legen (flyttet til Oslo) over til Langeland, så en vurdering av Langeland nesten blir litt urettferdig med det som bakteppe.

Langeland er bra han, men på langt nær så god som forrige fastlegen min. Han holder ikke samme høye faglige nivå, han kommuniserer ikke så godt og han lytter heller ikke så bra. Men han er god til å se hva han kan gjøre noe med og hva som krever ytterligere oppfølging og undersøkelse. Det er en god egenskap. Han får en 4 på det.

Grundig og profesjonell

Rolf Langeland har vært fastlegen min de siste ti årene, og jeg er alltid litt klokere når jeg går ut fra legekontoret enn når jeg går inn. Selv om jeg ofte har tusen spørsmål, tar han seg alltid tid til å forklare på en grundig måte og gi god informasjon om diagnose, medisiner, anatomi etc. Det er ikke vanskelig å få time på dagen, om det er noe som haster. Dette har også en ulempe; Langeland ligger alltid etter skjema. Men alt i alt er jeg veldig fornøyd med Langeland som fastlege. Han er også veldig flink med barn. Han tuller og tøyser i møte med barnet, og er restriktiv med for eksempel blodprøvetaking og andre ting som kan virke skremmende på barna.

Best.

En du kan ha tillit til pga sin enorme kunnskap og pedagogiske evner.

Hyggelig og profesjonell fastlege.

Har hatt Langeland som fastlege i flere år nå, og har bare positive erfaringer. Han er alltid vennlig og smilende. Han er humoristisk og får meg til å slappe av. Det oppleves at han har høy kunskap om det meste, virker profesjonell og ryddig. Er restriktiv med å skrive ut resepter, kommer med alternative løsninger om mulig.
Han holder stengt på onsdager, og kan innimellom være noe vanskelig å få tak i.

Varmhjertet og ekte

Rolf Langeland har vært min fastlege i over 12 år nå, og har bl.a fulgt meg gjennom fire svangerskap. Støtten, omtanken og tiden han tar seg er helt unik. Etterhvert har jeg også tatt med barna mine til ham dersom det har vært noe med dem, og Dr. Langeland tar seg alltid god tid til å prate og tulle med dem slik at de føler seg trygge og ivaretatt. En fantastisk fastlege som jeg håper å kunne ha som lege i enda mange år.

Flink lege!

Absolutt en god lege som tar pasienten på alvor og følger deg opp. Han skriver ikke ut medisiner i hytt og pine, men ser etter andre løsninger og ber deg gå inn i deg selv og innse at du nødvendigvis ikke trenger det.
Bryr seg virkelig om pasientene sine. Flink med alle typer mennesker.

En fastlege av de sjeldne.

Etter at jeg har hatt flere ulike fastleger av varierende, men ingen av strålende kvalitet, har jeg nå endt opp hos en drøm av en fastlege. Faglig dyktig og en lege som "ser" pasienten godt, i tillegg til at han er lett å snakke med. Jeg er ikke så ofte hos legen, men jeg tenker hver gang jeg har vært der at dette er en fastlege jeg aldri kan gi slipp på.

Beste legen

Langeland hører på pasienten og tar pasienten på alvor.

Den beste legen jeg har hatt!

Tar meg på alvor når det trengs, ber meg skjerpe meg når det trengs.

Veldig flink!

Langeland tar pasientens problemer på alvor. Hvis man har flere problemer man ønsker å ta opp er han flink til å ta det viktigste først, og sette opp nye timer frem til alt er fulgt opp. Føler alltid at han tar seg tid.