Odd Lauvskard

Autorisasjon (1991)

Odd Lauvskard er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Odd Lauvskard

Han sier for lite

Jeg har gått til Lauvskard i mange år, men har omsider skiftet lege. Ved flere konsultasjoner har jeg savnet å få vite mer om min sykdom/tilstand, hvilke undersøkelser han vil gjøre, eventuelt behandlingsopplegg osv.

Etter å ha gått med plager i lengre tid havnet jeg tilfeldigvis hos en vikarlege pga. ferieavvikling. Under undersøkelsen hos vikarlegen oppdaget jeg hva Lauvskard burde ha gjort. Etter kort tid ble jeg frisk takket være en handlekraftig og grundig vikarlege som iverksatte de nødvendige tiltak.

Det skal ikke være slik at pasienten må fortelle legen hva han skal gjøre, hvilke prøver som bør tas, om videre behandling osv.
Men Lauvskard er hyggelig, det skal han ha.

En hyggelig, flink og svært hjelpsom lege

Jeg har hatt Odd Lauvskard til lege i mange år. Han stiller alltid opp, er lun og koselig. Jeg kan snakke med ham om alt, han er lyttende og interessert. Er han usikker, henviser han alltid videre til spesialist. En trygg og god lege.
Vanskelig å komme igjennom på telefon.

Merkelig praksis

Dårlig oppfølging av pasient. Virker humørsyk. Leverer henvisning hjem med pasienten. Sender ikke elektronisk eller pr post for pasienten. Selvom pasienten spør om legen kan sende henvisning så sier at han ikke gjør sånt. Veldig uvanlig og merkelig praksis.

Lite proaktig

Legen er reaktiv i stedenfor proaktiv. Tar sjeldent initiativ til videre undersøkelser enn det som jeg kommer for.
Bra at han gir "det jeg vil ha", men han burde lytte mer til symptomene og være mer interessert i pasienten.

Veldig flink og oppriktig interessert

Henviser raskt videre til spesialist for nærmere utredning når det er aktuelt. Tar seg god tid til pasienten, flink til å lytte, anbefales!