Odd Lauvskard

Ulvedal 5 5134 Flaktveit
Odd Lauvskard er en av 239 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Odd Lauvskard

En behagelig og flink Dr

Jeg har alltid følt at jeg har vært i gode hender hos ham. Han finner raskt svar og bekymringer fordufter. Annet blir selvfølgelig henvist til spesialist.
Absolutt å anbefale!
Bestilling er raskest på nett og antall dager for time avhenger av hva problemet er.

Flink, kunnskapsrik, lyttende

Har fått kjempegod hjelp i forbindelse med kronisk sykdom. Interesert og følger opp. Tar pasienten på alvor!

En lege som tar min helse på alvor.

Jeg har vært pasient hos Odd Lauvskard siden tidlig på 90-tallet. Det har aldri falt meg inn å skifte til en annen lege. Jeg opplever ham som både empatisk og sympatisk.Han tar seg tid til å lytte,- ser pasienten som et helt menneske, ikke bare som en arm eller en fot. Han gjør så grundige undersøkelser som mulig for en allmennpraktiker. Når det har vært nødvendig har han henvist meg til spesialist, noe som er betryggende.Jeg er godt fornøyd med den oppfølgingen han gir i etterkant av spesielle sykdomstilfeller og besøk hos spesialist.
Om nødvendig har jeg fått time på dagen.

Meget sympatisk

Odd har vært min fastlege siden 2008. Sympatisk og ta tid til å lytte. Har vært flink å gi råd og leder meg gjennom sykdomsforløpet.

Har ingen sans for service

Når man endelig kommer til, er han ok. Men det er vanskelig å komme igjennom på telefon. Når man endelig kommer igjennom, får man tid om 2 uker. Når man kommer til avtalt tid, risikere man å måtte vente i timevis på venterommet.

I tillegg har jeg prøvd å tegne en livsforsikring. Forsikringsselskapet har adskillige gange purret på legen om å få helseinformasjon. Til sist ga de opp, og avslo min søknad.

Jeg vil anbefale å velge en annen lege og et annet legesenter.

Tja..

Denne legen virker litt utbrent i jobben,og halv-sover nesten litt i stolen nå og da.
På den annen side er han empatisk og folkelig.
Jeg har tenkt å fortsett hos han videre,så får jeg vurdere etterhvert.

Sløveste legen jeg har vært borti

Virker lite interessert i å hjelpe selv, men er kjapp med å skrive videre henvisninger og sykemeldinger...

De gangene jeg var hos ham, så han ikke alltid på meg en gang.. Så bare ned i tastaturet og på skjermen.

Raske konsultasjoner - lurer på hva han driver med mellom hver pasient?

Han sier for lite

Jeg har gått til Lauvskard i mange år, men har omsider skiftet lege. Ved flere konsultasjoner har jeg savnet å få vite mer om min sykdom/tilstand, hvilke undersøkelser han vil gjøre, eventuelt behandlingsopplegg osv.

Etter å ha gått med plager i lengre tid havnet jeg tilfeldigvis hos en vikarlege pga. ferieavvikling. Under undersøkelsen hos vikarlegen oppdaget jeg hva Lauvskard burde ha gjort. Etter kort tid ble jeg frisk takket være en handlekraftig og grundig vikarlege som iverksatte de nødvendige tiltak.

Det skal ikke være slik at pasienten må fortelle legen hva han skal gjøre, hvilke prøver som bør tas, om videre behandling osv.
Men Lauvskard er hyggelig, det skal han ha.

En hyggelig, flink og svært hjelpsom lege

Jeg har hatt Odd Lauvskard til lege i mange år. Han stiller alltid opp, er lun og koselig. Jeg kan snakke med ham om alt, han er lyttende og interessert. Er han usikker, henviser han alltid videre til spesialist. En trygg og god lege.
Vanskelig å komme igjennom på telefon.

Merkelig praksis

Dårlig oppfølging av pasient. Virker humørsyk. Leverer henvisning hjem med pasienten. Sender ikke elektronisk eller pr post for pasienten. Selvom pasienten spør om legen kan sende henvisning så sier at han ikke gjør sånt. Veldig uvanlig og merkelig praksis.

Lite proaktig

Legen er reaktiv i stedenfor proaktiv. Tar sjeldent initiativ til videre undersøkelser enn det som jeg kommer for.
Bra at han gir "det jeg vil ha", men han burde lytte mer til symptomene og være mer interessert i pasienten.

Veldig flink og oppriktig interessert

Henviser raskt videre til spesialist for nærmere utredning når det er aktuelt. Tar seg god tid til pasienten, flink til å lytte, anbefales!