Astrid Elisabeth Rolstad Mangersnes

Tlf: 55 33 68 80 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Astrid Elisabeth Rolstad Mangersnes er en av 239 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Astrid Elisabeth Rolstad Mangersnes

Anbefales absolutt ikke

Hun kan virke som en blid dame men er veldig dårlig fastlege.
Hun har veldig varierende dagsform som gjør at hun ikke kan oppfører seg likt mot samme pasient hver gang. Kan smile en gang og være veldig stresset, irritert og uinteressert neste gang.
Jeg følte at hun brydde seg lite .Hun var også dårlig på oppfølging.
Byttet vekk fra henne og angrer ikke et sekund.

Det eneste positive jeg kommer på er at man kan få time samme dag på senteret. Som kan i praktisk bli problem med kort varsel på sms og ingen som tar telefonen!
Vil ikke anbefale henne til noen

Kunne aldri tenkt meg å bytte

Hun får pasienter til å føle seg velkommen, forstått, lyttet til og at man blir tatt på alvor. Hun er flink, og vet når hun skal sende videre til spesialister/andre. Hun er tvers gjennom en omsorgsperson, og jeg kunne aldri tenkt på å bytte til en annen lege.

Beste legen noensinne

Astrid er en lege som lytter til deg, kommer lett til hos henne og virkelig tar vare på sine pasienter. Kunne ikke hatt en bedre lege.

Flink lege

Flink lege,
men tilgjengeligheten er lite pasientvennlig. Vanskelig å komme i kontakt med legekontoret å få avtalt time. Måtte betale for time fått på SMS som rent praktisk var umulig å nå .

alltid grei å komme til og får den hjelpen jeg trenger

Imøtekommende og hjelpsom. Henviser til spesialist dersom behov.

En fantastisk lege

Hun bryr seg og er dyktig til å stille diagnose.
Positiv og reagerer fort når behov for spesialist behandling, følger opp.

Svært god lege med mange pasienter

Astrid har vært min lege i 13 år. Hun er meget dyktig og vet når hun skal henvise pasienter videre til spesialister. Mine barn har henne også som fastlege og jeg ville aldri ha vurdert en annen. Hun er svært behangelig og tar deg på alvor. Det som er mindre bra er at det er vanskelig å oppdrive timer på kort varsel når mine små barn blir syke. Derfor blir det en del besøk på Volvat. Det kan også enkelte dager være umulig å komme i kontakt med legekontoret uten å dra dit personlig, noe som det burde være mulig å forbedre.

Super fornøyd

jeg og familien har hatt henne i mange år! SUPER fornøyd, får alltid den hjelpen jeg trenger!

Alltid blid, lyttende og hjelpsom

Jeg har hatt Astrid Mangersnes som fastlege i over ti år, og selv om jeg nå bor femten kilometer unna har jeg aldri vurdert å bytte lege. Jeg blir alltid godt tatt imot, og føler hun er empatisk og flink å lytte. Stoler 100% på henne.

Meget fornøyd med A Magersnes

Mangersnes har vært min fastlege i mange år;hun stirrer ikke i pc,en som noen påstår.Hun lytter til hva du har å fortelle og hun tar dine problemer på alvor.Jeg kan anbelale ett besøk til denne legen om du er usikker på din helsetilstand.

Veldig fornøyd

Jeg er veldig sjeldent hos legen, men har alltid blitt tatt godt imot og lyttet til. Jeg er veldig fornøyd med Astri Mangersnes, og har anbefalt henne til flere venner og kjente

Super fastlege!

Jeg har hatt Astrid Mangernes som fastlege i mange år, har aldri vurdert å bytte. Hun er lyttende og grundig, henviser til spesialist ved behov.
Føler også de sist gangene jeg har hatt time hos henne, at hun tar seg bedre tid enn tidligere. Det er viktig med en lege som "ser" deg og lytter.
Det er også bedret seg med hensyn til telefonkø, som oftest kjapt svar.

God lege men dårlig legekontor

Astrid er en fantastisk god lege, og jeg ville ikke ha byttet henne bort. Men et stort minus (som gjør at hun ikke får den toppkarakteren hun fortjener) er vanskelighete med å kommunisere med legekontoret. Dette i form av lite telefontid, kø og ikke-eksisterende e-post. Det hadde vært hyggelig å kunne kommunisere med dem på e-post ang saker som ikke haster og få tilbakemelding elektronisk. Men etter flere forespørsler har legekontoret vist seg uvillige til å imøtekomme dette ønsket. Helse- og omsorgsdepartementet skrev i en pressemelding i august 2012 at et av de nasjonale kvalitetskravene er at fastleger skal kunne motta timebestilling elektronisk. Dette klarer dessverre ikke Krambua Legesenter å etterkomme.

Profesjonell, blid og effektiv (litt varierende dagsform)

Hun er profesjonell og møter pasienten med et smil, men dagsformen er varierende, som en annen skrev her - har enkelte ganger følt meg litt "avfeid" (gjerne på dager med fullt venteværelse) Hun er effektiv, noe som er en nødvendighet med så stor pasientliste. Men det kan gå på bekostning av å lytte til pasienten og la denne snakke seg ferdig. I det store og hele er hun nok en av de bedre fastlegene der ute, og hun har hjulpet meg når jeg har kommet til henne. Det er 2 resepsjonsdamer på Krambua Legesenter - den ene (Eva) er veldig flink og den andre virker fullstendig nedsnødd.

kvaliteten varierer

Store variasjoner fra gang til gang. Kan være lyttende, empatisk og ha god innsikt en time, men kan samtidig være brå, utålmodig og man kan føle seg litt til bry. Opplevde en gang at hun lo av en for meg alvorlig problemstilling.

Er rask å henvise, men kunne tenkt meg at hun hadde noe mer medisinske kunnskaper.

Har noen gang vurdert å bytte, men utsetter det hver gang jeg blir møtt på en respektfull og verdig måte.

Fin og flink fastlege

Har gått til Astrid siden fastlegeordningen kom i gang, og har blitt godt fulgt opp både når jeg har vært syk og når jeg bare har fått time for å fornye en resept. Flink til å henvise videre og trygg nok i faget sitt til å erkjenne at hun ikke er spesialist innenfor alle områder. Anbefales absolutt.

hyggelig

fornøyd, lytter til det du har å si. smilende og blid. Og føler meg verdsatt av henne.

God lege

Litt varierende dagsform, men flink til å finne og søke informasjon hvis hun er usikker. Ser mye i pc-skjermen, men avviser aldri spørsmål. Sosial og blid.