Runar Berge Mulelid

Autorisasjon (2005)

Fromreide Legesenter Telefonnummer56 15 11 4056 15 11 ...
Skutlevika 3 5314 Kjerrgarden
Runar Berge Mulelid er en av 30 fastleger i Askøy

Siste vurderinger av Runar Berge Mulelid

Forståelsesfull og engasjert

God lytter, viser forståelse for problemer, er engasjert i samtalen, og du blir tatt på alvor.
Rolig og balansert, og kommer med gode refleksjoner og tilbakemeldinger.

Ble ledd av

Var til legen for å få hjelp til henvisning til psykiatrisk oppfølging. Har hatt en svært tøff periode med mye angst/uro og depresjon. Opplevde imidlertid at da jeg var hos legen og fortalte om situasjonen, sto legen og smilte og lo mens jeg fortalte. Jeg er veldig sårbar som pasient og var spesielt sårbar denne gangen. Dette opplevdes veldig nedverdigende. Det fikk meg til å føle meg latterliggjort og ikke hørt. Dette er ikke første gang jeg går til denne legen og får beskjed om at andre har det verre enn meg, og at mine problemstillinger blir bagatellisert. Jeg fikk henvisning, men hadde en forferdelig dag etter legebesøket.

Forståelsesfull

En lege med blikk for hele mennesket. Han bruker god tid og lytter til hva pasientene har å si. Trygghet og god oppfølging.

Den beste fastlegen

Flink til å lytte og tar på alvor alle plager, og henviser videre når det er behov for det. Det er sjeldent en møter en så empatisk, flink lege. Han skal jeg beholde for hele familien selv om vi bor litt unna.

Beste legen man kan få

Veldig dyktig, flink til å lytte, ser hele pasienten - ikke bare diagnosen.

Føler at han har et genuint ønske om å hjelpe pasientene, og at han forstår verdien av å forklare uten å måtte bruke latin og legebegreper. Min erfaring er at jo mer usikker legen er, jo større er behovet for å strø rundt seg med ord og uttrykk som stort sett bare medisinskt utdannet personell har grunnlag for å forstå - det er ikke noe Runar har behov for, fordi han er faglig trygg og er opptatt av god kommunikasjon med pasientene fremfor å fremheve seg selv. Er jeg forkjølet så er jeg det, og behøver ikke lure på hva frigus egentlig betyr.

Rett og slett en fantastisk lege og person!!