Merete Villanger Nielsen

AMS AllmennMedisinsk Senter DA
Søråsbråtet 9 5235 Rådal
Merete Villanger Nielsen er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Merete Villanger Nielsen

Snill og god omsorgsfull lege

Jeg syns doktor merethe er skjønn og snill og omsorgsfull lege .hun er flink .hun følger opp ting.jeg ser virkelig opp til henne som lege og menneske.jeg føler meg avslappet og trygg og med helsen og hos hunog.. føler meg godt motatt av hun når eg kom der og fikk tildelt hun som fastlege etter og ventet når eg måtte bytte..det er julegave i seg selv.ja jeg ønsket faktisk en skikklig lege til jul og det fikk jeg med doktor merethe ..før byttet to tre ganger før med andre leger som ikkje fulgte opp meg osv. ..Nå gleder eg meg over doktor merethe....hjertevarmt menneske tok seg god tid .en gave i seg selv og helsen.hun er kul😀👍stolt av min fastlege.

Behagelig, men distré

Negativt: Spør alltid hvorfor man er der, selv om det er henne som har bedt om at man kommer på kontroll. Virker ikke som ho er oppdatert på journal, føles noe utrygt..
Positivt: Blid og imøtekommende. Effektiv og dermed som oftest i rute. Handlingsdyktig.

Behagelig og dyktig

Grundig og gode egne gjøremål/anbefalinger. Gir seg god tid til pasienten. Rolig, smilende og behagelig.

Helt ok :-)

Alle har gode og ikke så gode dager. Jeg ble både henvist videre med enkelte ting og avfeiet med å "gå tur i skogen" med ryggsmerter og en liten baby.
Hun kan være distrè, men det kan jeg og, så jeg har sympati for det. Men profesjonell og effektiv er hun! Har forholdsvis korte "timer" (tror ikke det er lenger enn 15 min), så det er bare å bruke tiden effektivt! :-)

Meget dyktig

Jeg har benyttet Merete som fastlege i over 10 år, og jeg er veldig fornøyd med den hjelpen jeg har fått. For det meste har mine besøk vært i forbindelse med vanlige tilstander som halsbetennelse, bronkit, osv. Utover dette har jeg slitt litt mer regelmessig med luftveiene (ref: div. halsbetenneler osv). I disse tilfellene har jeg blitt henvist til spesialister innen øre, nese & hals, og har igjennom dette fått normalisert dette. For ca 1 år siden traff jeg skikkelig veggen, og valgte etter hvert å gå til min fastlege. Fikk den hjelpen jeg trengte, og føler meg i dag frisk og rask igjen. Må vel si at jeg er litt betenkt når det gjelder det generelle tilbudet innen psykisk helsevern. Fikk tilbud om å stå på vente liste til psykolog, og beskjed om at jeg kanskje fikk plass om et år eller to. Sånn kan det ikke være! Heldigvis har jeg vært veldig åpen om "knekken" jeg fikk, og har hatt veldig mange andre å snakke med.

Mest forvirrende legebesøk

Ble tildelt Villanger Nielsen som fastlege.
Gikk til henne en håndfull ganger grunnet luftveisplager.
Ved mitt første besøk på hennes kontor undersøkte hun meg, og vi snakket og hun spurte. Hun konkluderte med at hun var rimelig sikker på at jeg var asmatisk og ville ha meg inn igjen en dag senere i uken for videre utredning da utstyret til det "var på vask" den dagen.
Jeg kom tilbake til avtalt time senere i uken. Da jeg kom lurte hun på hvorfor jeg var der. Litt overrasket svarte jeg at det var fordi hun trodde jeg hadde astma og fordi jeg ville selvsagt finne ut om dette stemte. Da så hun på meg et par sekunder før hun fint svarte "du har ikke astma".
Videre insisterer jeg på at jeg vil likevel bli undersøk for å utelukke det, spesielt siden det var et alternativ ved sist legebesøk.
Svært motvillig går Dr. Villanger Nielsen med på dette, men jeg blir nødt å bestille en ny time "siden en slik utredning tok for lang tid til den timen hun nå hadde satt opp. Og utstyret uansett ikke var tilgjengelig"
Da jeg kommer til min 3. time vet jeg ikke hva jeg har å forvente.
Møter en distre Dr. Villanger Nielsen som igjen etter jeg har minnet henne på det utreder meg videre for astma. Etter endt undersøkelse og diverse blåsetester gir Dr. Villanger Nielsen meg beskjeden "joda, du har astma. akkuratt slik som jeg sa."

Vanskelig å bli tatt på alvor

Virker ikke som hun hører etter hva som blir sagt, og heller ikke at det blir tatt på alvor.
Jeg er en person som aldri oppsøker lege til vanlig, men har vært tvunget nå to-tre ganger i løpet av de siste årene.
Der er absolutt ingen form for oppfølging, min situasjon er ganske alvorlig, men der er ingen kontroll eller oppfølging etter tildeling av medisin etc.

Sitter med en følelse av at dette ville vært annerledes dersom jeg hadde vært kvinne, men har ingen ting annet enn følelsen å basere det på.

Faglig dyktig og meget behagelig!

Hun har vært min faste lege i over 10 år og de (få) gangene jeg har vært hos henne har jeg alltid fått god hjelp og eksemplarisk service. Hun har overrasket meg faglig et par ganger (bl.a. med ryggdiagnose, noe som svært få allmennleger klarer!) og hun har alltid et lunt smil på lur. Atmosfæren er akkurat passe avslappet og likevel seriøs. Det eneste negative med henne, er at hun er populær og derfor tar det tid å få en time hos henne.... Etter at kontoret innførte timebestilling på SMS slipper man heldigvis den lange telefonkøen som det er til tider.

Meget godt fornøyd

God oppfølging, god tilgjengelighet, tar meg som pasient på alvor

Misfornøyd

Byttet fra henne da jeg følte at hun ikke hadde tid nok til meg. Er sjeldent hos legen (maks en gang hvert annet år), så når jeg først er der forventer jeg å få svar på spørsmålene mine (og nei - mener ikke at jeg skal være der en time). Siste gang jeg var der før jeg byttet hadde jeg vært inne hos henne i ti minutter da hun sa at jeg måtte bestille ny time og komme tilbake igjen om jeg ønsket en underlivsundersøkelse. Ble litt paff da jeg hadde gitt beskjed om at det var dette som var grunnen til besøket mitt da jeg bestilte time. Byttet lege da jeg kom hjem.

Har også truffet på henne på legevakten på Nesttun senere. Angret ikke på at jeg hadde byttet da.

Flott lege som er en av de ypperste i standen. Gir alt for pasienten

Trivlig, positiv og engasjert. Hun kommer med gode råd og løsninger. om hun ikke vet konferer hun med andre leger spesialister. Behagelig og høre og se.

Utrolig dyktig

Dyktig og nøyaktig lege som tar deg og dine problemer på alvor.

Profesjonell

Legen er profesjonell, Hjelpsom, omtenksom, snill, hyggelig og empatisk.

Veldig bra!

En svært god lege. Ryddig og nøyaktig. Kan anbefales på det sterkeste. Populær lege.

fasntastisk,,gjer alt ho kan og meir til!!!

tar deg arvorligt,,,,samtidigt kan ein bruke humor....ho gjer alt som står i henners makt til og hjelpe....ein fantastisk lege.....anbefalest på det sterkeste!!!