Vibeke Kvanvik Nygaard

Autorisasjon (2008)

Bergen Helsehus Legekontor Telefonnummer53 00 56 5053 00 56 ...
4. etg Solheimsgaten 9 5058 Bergen
Vibeke Kvanvik Nygaard er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Vibeke Kvanvik Nygaard

Tid og omsorg

Lege som har tatt seg tid til å lese journalen på forhånd og spør om bedring ifht tidligere problemer, selv om timen skyldes noe annet. Man føler seg tatt på alvor. Flere av helsesekretærene går utover det påkrevde for å skape god stemning og tillit.

Nedlatende og hvor egne personlig og politiske meninger skinner igjennom

Jeg har hatt dr Nygård som fastlege i flere år. Jeg har nesten aldri vært hos henne, men fått helt ok hjelp de gangene jeg har vært der.

Forrige gang jeg var hos henne var hun imidlertid svært nedlatende. Jeg hadde en del spørsmål om en undersøkelse flere venner (som er leger) har anbefalt meg å ta pga min familiehistorikk. Da jeg tok dette opp gav hun meg imidlertid en leksjon hvor jeg opplevde at hennes personlige og politiske syn skinte igjennom, fremfor å gi meg et faglig medisinsk begrunnet råd. Jeg var uforberedt på dette og følte meg svært liten. Jeg fikk også følelsen av å virke hysterisk/hypokonder. Jeg måtte kjempe mot tårene og har aldri opplevd noe lignende tidligere.

Nå står jeg på venteliste for en ny fastlege jeg har fått anbefalt.

Anbefales ikke

Jeg hadde time hos Nygaard nylig. Jeg ble ikke møtt med forståelse, og fikk heller ikke komme til orde da legen pratet i ett uten å lytte. Stort preg av tidspress, og nedlatende oppførsel. Jeg går sjelden til lege, og jeg har aldri hatt en lignende negativ opplevelse hos en eneste fastlege. Jeg skriver vanligvis ikke slike kommentarer i forum, men her opplever jeg det nødvendig.

Er dette samme legen?

Jeg blir overrasket over alle de overstrømmende positive kommentarene her på Vibeke.
Jeg har ikke opplevd henne lyttende og imøtekommende og lite forutinntatt. Jeg har ikke blitt henvist, selv om de store plagene mine har vart i nesten ett pr, med gjentakende visitter. Hun har virket nedlatende og fått meg til å føle at jeg er til bry. Og jeg går ikke til henne fordi det er gøy å å til legen, men for å få den nødvendige hjelpen med plagene som har oppstått. De gangene jeg virkelig har blitt tatt på alvor og fått nye, friske øyne, lyttende ører og god oppfølging - er torsdag eller fredag når vikaren Edel-Elin er der.

Veldig god lege!

Jeg har hatt Vibeke som fastlege i et års tid, og er veldig fornøyd. Har hatt noen vikarer for henne, men føler at hun likevel holder seg godt oppdatert på min situasjon.
Hun er forberedt når jeg kommer til timen, og hører på det jeg har å si.
Har og fått telefontime med henne, da jeg ikke hadde mulighet til å møte opp.
Anbefales virkelig :)