Vibeke Kvanvik Nygaard

Autorisasjon (2008)

Bergen Helsehus Legekontor Telefonnummer53 00 56 5053 00 56 ...
4. etg Solheimsgaten 9 5058 Bergen
Vibeke Kvanvik Nygaard er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Vibeke Kvanvik Nygaard

Virker veldig usympatisk

Har hatt lignenede opplevelse som noen under her, jeg hadde henne som fastlege en god stund men så henne vel en eller to ganger, det var ihvertfal nok til å gi meg en klump i halsen, og jeg byttet rett etterpå. Jeg tror ikke hun har forståelse for at mennesker har følelser, og etter å ha sagt noe jeg ikke har klart å si til noen andre og som har bekymret meg lenge var det eneste jeg fikk tilbake "Ja vel men dette er ikke noe jeg har tid til nå så om det er noe du vil sjekke må du bestille time". Tonen i stemmen hennes var kvass, og jeg gråt nesten hele dagen, det har nå gått over ett år siden og jeg klarer ikke fortelle en ny lege dette, selv om jeg vet jeg må gjøre det. Anbefaler ikke denne legen dersom du er et følelsesmenneske som meg.

Får aldri legetime

Det er helt umulig å komme igjennom å bestille time hos denne legen eller dette legesenteret. Man venter i en halvtime på telefonen og når noen endelig svarer så er alt fullbooket. Jeg har også prøvd å bestille time på nett, men der fikk jeg aldri noe svar. Endte hver eneste gang med at jeg måtte gå til legevakten i stedenfor. Bytter lege for det er ikke kjekt å ha en lege som aldri er tilstede eller som man ikke får tak i.

Utilgjengelig lege

Lege Nygaard er dyktig, men ikke tilgjengelig. Jeg har vært tilknyttet legekontoret i 2 år, besøkt legen 4 ganger og kun møtt Nygaard ved 1 enkel anledning. Ved de andre anledningene har jeg måttet forholde meg til ymse vikarer.

Utover dette, er jeg lite fornøyd med både svartid på telefon (opplever ofte at det ikke er mulig å komme gjennom) og mottakelse i resepsjon.

Veldig bra lege

Synes at hun er kjempedyktig og veldig empatisk. Veldig lett å snakke med. Ikke stressende som mange andre leger.

Har aldri lykkes meg å få time hos henne

I de tre år, jeg har bodd i Bergen og hadd Vibeke som lege, har det aldri vært mulig å få time hos henne. Jeg har vel vært ved legehuset ca 10 ganger i løpet av de tre år.