Goretti Yen Di Pham

Goretti Yen Di Pham er en av 41 fastleger i Skedsmo

Siste vurderinger av Goretti Yen Di Pham

Hyggelig ig flink fastlege

En av de sjeldne
Hun ser på meg når hun prater
Hun lytter når jeg prater og hun ser på meg når jeg prater
Hun er faglig dyktig og oppmuntrende
Hun har en posetiv væremåte som smitter

Ufølsom

Ufølsom og kald mot meg når jeg var på konsultasjoner der.

Brukte veldig mange besøk på å forklare min situasjon, følt at jeg ikke ble tatt på alvor.

Ufin og dårlig fastlege.

Jeg følte meg rett og slett ikke tatt på alvor i det hele tatt, og kan si at hun nærmest var frekk og ufin mot meg da jeg la ut om problemet mitt på en ordentlig og seriøs måte.
Jeg er ikke særlig glad i å dra til leger i utgangspunktet, så at jeg blir møtt med en slik usympatisk og useriøs lege gjør meg vondt ettersom det ikke hjelper meg med å ville dra til legen neste gang det skulle være nødvendig.
I mellomtiden til jeg fikk byttet fastlege, som jeg nå er uendelig glad for at jeg har gjort, endte jeg opp med å dra til legevakt hver gang det var noe, for å slippe å dra til henne. Jeg vil ikke anbefale denne legen til noen som helst!

Ikke fornøyd

Hun hører ikke etter. Vil helst bli fort ferdig. Har ikke tid til å forklare. Hun trekker kjappe konklusjoner for å bli ferdig for neste pasient.

Penge tørst, useriøst, dørlig oppfølging

En fast lege som tror hun vet alt, og alt er bare som hun sier.

Bare man tar en tlf samtale så må man betale for det neste gang man kommer ditt.

Jeg har ikke ord til å beskrive hvor dårlig fast lege jeg har møtt. Anbefaller henne ikke til noen.

Dyktig

Utrolig flink til å ta pasienten på alvor. En hjelpende hånd i hverdagen. Glad for at hun er min fastlege og tar meg på alvor.

Bytt fortest mulig

Har null interesse av å hjelpe deg som pasient med hva som enn måtte plage deg.
Sitter bare der med det falske smilet og sin "jeg vet best" holdning.
Etter 5-10 minutter blir du geleidet ut til betalingsterminalen uten å få greie på noe som helst.
Er veldig opptatt av å få deg innom kontoret for den minste lille ting for å kunne ta betalt for "konsultasjon"
Hun har også vegring mot fysisk kontakt, henvisninger, legemidler, oppfølging og generelt alt som kunne hjulpet meg som pasient.

Særdeles bra til Pham

Hun har vært min fastlege det siste året,og jeg er veldig fornøyd. Veldig presis på tid. (respekt for pasienten).
Alltid blid og hyggelig, og ikke minst, faglig dyktig.

Den verste fastlegen jeg har hatt!!!!

Et godt råd hold dere bort fra denne "legen", hun har en agresiv holdning. Hun fremhever at hun er lege og har alltid rett, eller jeg er lege, jeg har rett, videre:(jeg er overvektig) gå på vekten, vis du tørr osv. hva slaks språk er det av en lege. Kan ramse opp mye mer dette får holde, pass opp her!!

En lege man bør være forsiktig med å bruke

Jeg valgte denne legen da hun på forhånd ble spurt om hun kunne ta ansvar for mine vanskelige diagnoser og ble forespeilet både immunsvikt og vanskelige smertetilstander. Hennes svar var at " Det er en fastleges plikt å sette seg inn i pasientens diagnoser", dermed var jeg beroliget. Noe jeg ikke burde ha vært dessverre. Etter å ha opplevd flere ganger at hun ikke lyttet når jeg snakket, ikke korrigerte feil etter å ha fått snakke med senter for sjeldne diagnoser, fikk jeg fortsatt ikke antibiotika når jeg trengte det. Dette er noe hun sjelden skriver ut til pasienter dessverre for de som trenger det.

Hun har også skrevet ting i henvisninger som er totalt unødvendig og til en belastning for pasienten, da opplysningene har vært uriktige. Når jeg fikk journalen min fantes det ingen opplysninger om hva vi har samtalet om på timene, kun hvilke A og B preparater hun har skrevet ut og ikke noe annet. Ble en smule sjokkert.

Mens man er inne hos henne får du følelsen av at hun ikke lytter til det du sier, mantraet er at medisiner er gift. Hun sitter hele tiden på pc'en og holder på med regnskapet sitt og etter 10-15 minutter reiser hun seg å åpner døren enten man er ferdig eller ikke. Man må også spørre hva konklusjonen på timen ble, om det skal endres noe som ikke fungerer ol.

Dyktig fastlege

Pham oppleves som en bra fastlege som møter små og store med respekt og faglig nysgjerrighet. Godt å komme til en lege som oppleves rolig og kompetent.
Med yrkeserfaring fra helsevesenet og NAV er jeg nok en krevende pasient, og Pham innfrir mine forventninger og krav til faglig dyktighet.

Ok lege, kunnskapsrik, men litt konservativ

Dette har vært legen vår en stund for både mor, barn og baby, og hun er kompetent og kunnskapsrik. Vi har følt oss relativt trygge i hennes hender. Vi synes imidlertid hun er litt konservativ når det gjelder flere områder. F.eks er hun litt nølende til bruk av antibiotika ved streptokokkinfeksjon, selv om barnet er nokså sykt. Greit nok, ingen stor sak kanskje, men hun var også for passiv når babyen vår på 4 mnd var hardt angrepet og mye plaget av atopisk eksem. Vi måtte til helsesøster for å føle at vi ble tatt alvorlig nok, og først da fikk vi medisiner som fungerte.

Bagatelliserer

Jeg forventer at en lege setter seg inn i diagnosen/ diagnosene til sine pasienter hvis de ikke fra før en gang har grunnleggende kunnskap. Dette skjedde ikke. Det ble gitt bagatelliserende råd om å drikke nok vann og gå tur hver dag, til tross for at spesialister hadde satt en diagnose som forklarte hvorfor flere organsystemer var påvirket. Ble skremt og følte avmakt.

Til legens forsvar, dog ingen unnskyldning, så er dette en diagnose det generelt mangler kunnskap om i helsevesenet.

Fikk også på følelsen av å snakke litt forbi hverandre pga ulikt morsmål.

Ellers en veldig blid, hyggelig og ærlig lege.

språk/kommunikasjonsproblemer

Ble en del kommunikasjonproblemer da det virker som hun ikke skjønner helt hva jeg mener pga språket. Hun snakker OK norsk, men føler alikevel at vi snakker "forbi" hverandre noen ganger. Hun er også veldig i mot sykemelding, og vil aller helst ikke sykemelde - samme hva det gjelder. Jeg måtte jobbe 30 % selv om jeg var så dårlig at jeg var helt i svime.

Det er også umulig å få snakke med legen på telefon - man må komme inn til time - samme hva det gjelder.

Hun er dog vennlig og oppleves som en profesjonell og kunnskapsrik lege.