Sverre Hallstein Oma

Tlf: 55 98 70 10 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Sverre Hallstein Oma er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Sverre Hallstein Oma

Fornøyd med legen

Har gått til denne fastlegen noen år nå og er i grunn veldig fornøyd. Han er lyttende, kompetent og jeg føler at jeg blir tatt seriøst. Han tar seg også god tid til pasienten om nødvendig, noe som i seg selv er bra, men det fører også til at det som regel er en del forsinkelser (Men det er absolutt levelig).

Erfaren

Erfaren og lyttende. Kommuniserer godt med barn. Tar seg tid og henviser videre hvis nødvendig. Han sender prøvesvar raskt og effektivt på mail.

Ikke før jeg fikk Oma som fastlege,forstod jeg hva jeg hadde gått glipp av.

Han lytter, forklarer og tar fort en avgjørelse hvis han ser at hjelp trengs hos spesialist. Jeg føler meg tryggere etter jeg har vært hos han. Det beste ombytte jeg har gjordt av fastlege.

Flott lege!

Kommer raskt til, lett å snakke med, forstår hva man vil frem til :-)
Jeg setter meg inn i hva som feiler meg, setter pris på at vi kommuniserer godt, at han formidler det jeg trenger for å forstå, og at jeg slik slipper å dra til legen unødig mye.

Jeg vil definitivt ikke bytte fastlege!

Dr. Oma er en meget omsorgsfull lege som jeg føler er profesjonell, kunnskapsrik og som tar både pasienten og jobben som lege på alvor.

Flink lege

Hjelpsom og veldig grei å prate med, kan prate med legen om alt. Lytter til hva pasientene forteller. Har tid til pasientene.

Tragisk Lege

Noen burde ta fra han retten til å være lege.
Ser ikke på problemene man kommer med og sender deg hjemigjen.
Har vært hos han en del ganger og det er samme vær gang.
Blir IKKE hørt.

Dyktig og grundig lege

Veldig fornøyd med Sverre. Ta seg alltid god tid til å forstå problemet, og føler meg alltid trygg på den behandling som foreslås. Derfor bruker hele familien min denne legen.

Fornøyd

Han er flink til å lytte og tar deg alvorlig. Henviser dersom det trengs. Jeg er godt fornøyd etter min tre besøk hos denne legen.

Grei lege

En lege med mye erfaring. Stort sett hyggelig. Kan være litt bagatelliserende, men henviser raskt videre når det trengs.

Flink, men

Flink til å lytte, men lite konstruktiv i videre samhandling med pasienten. Kan bli bedre til å skape tillit og gjensidig respekt. Grei til vanlige ting, men ikke mer.

Vennlig, men unnvikende

Opptrer imøtekommende og vennlig, men virker som om han syns det er ubehagelig å diskutere psykisk helse. Fikk beskjed om at "det går over". Hadde også masse magetrøbbel som 17-åring, og han tok riktignok en del tester, men så fikk jeg bare vite at han ikke visste hva det var. Savnet litt bedre informasjon i den situasjonen om hva han kunne råde meg til.
Byttet fastlege til Minde legekontor, og er fornøyd med det.

Meget bra lege

Faglig dyktig. Tar seg tid til å lytte. Henviser raskt om det er nødvendig.

Glad jeg byttet

til en annen lege enn Sverre Oma. ingen vennlig lege..

Lettvint og avvisende.

Jeg har svært dårlig erfaring med denne fastlegen.Han tar ikke pasienten på alvor,feier symptomene unna og bagatelliserer det hele.Man blir behandlet som hypokonder,og får ingen faglig hjelp.Dette er selvfølgelig helt uakseptabelt.Han får en stjerne,det er fordi skalaen ikke går lavere!

God lege

Er fornøyd, tar seg tid. Henviser videre om nødvendig, hele familien bruker legen, vi er fornøyd

Grundig og god lege

Tar seg ofte god tid til å lytte. Kunnskapsrik og hjelpsom. Lite ventetid. Hyggelige kontoransatte. Anbefales !

Bryr seg lite

Bør se mer på helhetlig situasjon, og henvise videre
Se at depresjon kan ligge til grunn, og at det ikke bare handler om fysikken og biologiske forhold

Solid

Veldig fornøyd. Grundig og vennlig. Familien har hatt denne legen i over 10 år.

Tja...

Delvis fornøyd med denne legen. Skal som oftest "se det an litt", noe som kan bli problematisk om problemet kjennes veldig akutt der og da. Men mye kommer an på humøret hans den dagen, noen ganger blir man hørt og tatt på alvor, andre ganger får man følelse av å være hypokonder.