Sverre Hallstein Oma

Autorisasjon (1990)

Sverre Hallstein Oma er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Sverre Hallstein Oma

Glemsk og lite forståelsesfull.

Er en eldre mann. Opplevde han som hyggelig ved første besøk, men jeg merket allerede ved neste time at han hadde glemt hva jeg sa. Mistet derfor tilliten til ham etter få ganger. Jeg følte meg etter hvert meget dårlig behandlet og misforstått. Syns også han virket empatiløs og litt arrogant. Sånn ovenfra-og-nedad holdning, var den følelsen jeg fikk. Så jeg byttet derfor til et annet legekontor.

Glemsk, dårlig kommunikasjon og blir ikke hørt.

Husker ikke hva som ble utført ved forrige legebesøk ved samme sykdomsforløp. Sykdommen ble heller ikke tatt på alvor etter gjentatte legebesøk. Byttet deretter til ny lege.

Byttet lege

Følte meg ikke tatt vare på av denne legen, har gått til han i flere år og har utallige ganger følt at han ikke tar problemer på alvor og at han ikke alltid forstår pasientens beste. Byttet lege!

Nedlatende, rigid og ingen evne til å lytte

Har hatt møte med vedkommende lege kun en gang, men det blir heller ikke flere. Jeg kan ikke uttale meg om hans evne til å sy sammen et sår eller diagnostisere bronkitt, men jeg opplevde ham ikke som noen god samtalepartner og rådgiver når det kommer til psykiske lidelser og psykisk helse, tvert imot. Det var 15 minutter med nedlatenhet og bastante konklusjoner om noe han ikke var i nærheten av å kunne konkludere noe som helst om (han kjenner verken meg eller min familie, og det var mitt første møte der). Han hadde mange og rigide meninger om så mangt, men få dyptgående spørsmål til meg. Helt fraværende evne til å lytte. Dette gjorde at jeg gikk derfra mye mer rådvill enn jeg var da jeg kom. Gikk rett til helsenorge.no og førte meg på venteliste hos en annen lege, og må jeg ha lege før den tid går jeg til Volvat. Fryktelig skuffende opplevelse med en som for meg opplevdes som en usympatisk lege.

Lite samarbeidsvillig

Hadde denne legen tidligere fordi resten av familien hadde han. Sitter igjen med et svært dårlig inntrykk. Lite samarbeidsvillig, vanskelig å bli henvist videre, og bagatelliserer ofte sykdom. Til tider kunne jeg få hånlige svar på spørsmålene mine. Jeg følte meg rett og slett dum og plagsom når jeg var hos han. Kan ikke anbefale!