Marit Serine Robbestad Skeie

Tlf: 55 55 92 70 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Marit Serine Robbestad Skeie er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Marit Serine Robbestad Skeie

Stort sett fornøyd

Jeg er stort sett fornøyd med Marit. Har en god tone med henne, og hun imøtekommer meg og mine behov på en tilfredsstillende måte. Av og til kan det oppstå et "vi får bare vente og se hvordan det går"-svar, som kan virke litt kynisk.
Har hatt henne som fastlege siden 2005.

Anbefales desverre ikke

Jeg hadde Marit som fastlege fra jeg var barn, og med en gang jeg ble myndig byttet jeg. Hun hørte ikke på problemene mine, og når hun først gjorde det så tok hun meg ikke seriøst. Hun gjør minst mulig på hver time slik at man må gå inn igjen mange ganger for å ta tak i problemet. Jeg brukte unødvendig mye penger og tid på å gå hos henne. Det tok meg 20 min hos ny lege for å stille en diagnose basert på ulike prøver, og dette var noe Marit sa at jeg kom til å vokse fra meg.
Hun passer best for dem som går veldig skjeldent til legen, type 1 gang i året.

Våken

Marit er en flott person og en dyktig lege.Kan virke som hun til tider ikke lytter men hun lytter leser og snakker samtidig 😉Hun er grundig og alltid Vært flink.Synes hun får unødvendig mye kritikk.Om hun ikke alltid tar deg i hånden eller klemmer må vi ikke glemme vi går dit fordi vi er syke..Jeg er fornøyd og er glad hun er min lege 👍

Svært misnøgd!

Dette er den verste legen eg har hatt! Fyrste time viste ho allereie skepsis. Spurte ikkje om tidlegare historie, lytta ikkje, ville berre ha meg ut av kontoret så fort som mogleg. Var der kun for å få ny resept, som tol 2 min, og då eg tok opp eit anna spm, vart eg bedt om å bestille ny time. ELENDIG på pasientkontakt, null medfølelse eller interesse, kald og skeptisk til alt ein seier. Anbefalar ingen å gå til denne legen. Sjølve legekontoret er derimot heilt ok.

Dårlig lege

Hun bruker tid å hører på deg men virker som hun ikke er helt med, får ikke noe særlig empati fra den legen og hun virker uinteressert.
Føles som hun vil bare få det fort overstått.

Kan ikke anbefale

Kan ikke anbefale denne fastlege. Hun fremstår uten empati og er ikke interessert. Hilser ikke med navn - selv om det er første gang hun møter pasienten. Glemte i tillegg å sende henvisning som avtalt.

Lite lyttende, mangler interesse for pasienten

Jeg gikk til legen ved flere anledninger, og opplevde nok ikke at hun var særlig opptatt av pasientens utfordringer. I tillegg er servicenivået på de kontoransatte varierende.

En flott lege

Jeg og hele familien min har hatt Marit Skeie som fastlege i flere år (hun er den eneste jeg kan huske at jeg har hatt). Jeg er stort sett fornøyd. Hun er hyggelig, løsningsorientert og stort sett flink til å komme med løsninger som passer meg bra. Hun nøler ikke med å henvise deg videre til spesialister eller for å få sjekket opp i noe. Selv har jeg blitt henvist videre flere ganger uten noe problem. Jeg er også en som gjerne tar opp flere ting i samme time for å slippe å bestille 4-5 timer hver for seg, og dette har aldri vært er problem.

Det negative jeg kan si om henne/legekontoret er at hun til tider kan virke litt distansert og vil få ting kjapt unna (mens jeg sitter der). Det er som regel over en ukes ventetid på time, ved mindre det er akutt sykdom- da får man som regel time på dagen om man ringer tidlig om morgenen. Du må regne med å bli sittende i 15-20 min på det lengste før du får komme inn, har ofte inntrykk av at det er for mange pasienter enkelte dager. Enkelte sure/frekke resepsjonister er det, men Marit Skeie er en god lege å ha.

Flink lege

Er sjeldent hos legen, men de få gangene jeg har vært hos Skeie, har hun tatt meg seriøst og jeg syntes hun er flink.

Dette er den beste legen jeg noen gang har hatt. Hatt henne som lege siden fastlegeordningen ble innført, med unntak av halvannet år jeg bodde ett annet sted, da jeg flyttet tilbake var det ikke tvil om jeg ville ha henne som lege igjen.
Hun møter meg alltid med ett smil, har tid til å høre på mine problemer og henviser meg alltid videre om det skal være nødvendig.
Under graviditet følte jeg meg i tillegg trygg nok på henne, så jeg følte ingen behov for å gå til kontroll hos jordmor i tilllegg, som mange andre gjør.

Eneste som kanskje kan trekke litt ned er ett par sure kontordamer

God lege!

Marit Skeie har vært min fastlege siden barndommen, og er en fantastisk flink lege! Hun er til hjelp uansett hva det måtte gjelde, og kommer med relevant informasjon for hvor jeg må henvende meg for annen hjelp osv. Hun er flink til å lytte og har aldri gjort meg utilpass av å være der uansett hvor "lite" eller stort problemet er. Anbefales på det sterkeste.

Flink lege

Hun lytter, man føler at man blir godt ivaretatt, og at hun tar gode faglige vurderinger. Jeg vil anbefale henne som fastlege.

Omsorgsfull og dyktig lege!

Jeg har brukt Marit som lege i 15 år. Hun tar seg alltid tid til å lytte, og tar meg på alvor. Jeg opplever henne som smilende og imøtekommende. Hun har henvist meg videre til spesialister når det har vært nødvendig. Føler meg godt ivaretatt!

Gjør det hun skal, men ikke mer

Er fornøyd med selve legekontoret. Får raskt time og kommer alltid til hos min fastlege. Det virker som om hun lytter til hva en forteller, men formidler ikke så mye tilbake. Har hatt denne legen i noen år og klarer ikke helt å bli enig med meg selv om hva jeg synes om henne. Hun gjør det hun skal i forhold til å henvise til diverse undersøkelser/andre spesialister og opplever at hun dermed tar problemer på alvor. Stiller ikke spørsmål rundt det jeg formidler om egen helse. Går derimot ikke inn i noen særlig kommunikasjon som skaper tillit fra min side. Alt i alt gjør hun faglig det hun skal, bortsett fra at kommunikasjonen er da noe mangelfull. Gir for lite informasjon og råd/veiledning for min del.

Ubrukelig

hatt henne som fastlege i mange år. hun er som en fabrikk, bare prøver få deg ut av kontoret raskt. lytter ikke, tror hun tenker på noe annet når du snakker, men har innøvde motorikk med nikk og "mhm" og "ja".. hadde f.eks. senebetennelse og forklarte at sist gang ble jeg kvalm av pillene. hun sjekket loggen og sa at denne pillen hun hadde tenkt skrive ut denne gangen ble en ikke kvalm av. jeg ba om en krem eller noe istedenfor men hun insisterte. når jeg kom hjem såg jeg at det var den samme pillen. FOR en god lytter...

det MÅ finnes en bedre lege der ute..

kjempeflink lege

lytter og er veldig forståelsesfull. aldri hatt noen problemer, tvert i mot føler jeg meg alltid hørt og hun har hjulpet meg med det jeg har kommet med henne til med én gang. lite ventetid, superbra internett-løsning hvor man kan bestille resepter og nye timer.
hun er kanskje ikke den mest strålende personen i verden, men hun er profesjonell, dyktig og jeg føler meg veldig trygg med henne som fastlege.

Det må være en bedre lege.

Hun har vært min fastlege i flere år. Mangler empati og følelse. Trege til å handle på mine bekymringer. Ikke i en hast for å finne løsninger. Hun jobber ikke på fredager. Jeg beskrevet hennes handlinger til spesialist min og han sa for å lete etter en ny lege.

Den dårligste legen jeg har vært bort

Kjempe passiv og lite imøtekommende.
Ikke smilende og løsningsorientert.
Mangler sosialeantenner

Min fastlege siden hun var i privat praksis

Jeg har hatt Dr Marit som fastlege i mange år. Hun er grundig, vurderende, lyttende og ærlig. Hun er veldig åpen for å finne behandlingsformer i samarbeid med pasienten, og tar gjerne imot forslag om hva pasienten føler selv er riktig å prøve av godkjente medisinske behandlinger.

Jeg har vært innom turnusleger og andre i løpet av denne perioden, og selv om de også er svært dyktige, er det helhetsinntrykket som gjør at jeg fortsetter hos Dr Marit selv om legekontoret ikke er i min bydel.

Fantastisk

Ikke bare er legen fantastisk, men resepsjonen tar telefonen HVER gang man ringer og å få time er aldri et problem. I dag sendte jeg inn pr nett kl 8 og hadde fått time på ønsket tidspunkt rett etterpå. Yes!