Kim Erik Kongsvik Sundal

Autorisasjon (2005)

Nordås Legesenter AS Telefonnummer55 10 94 8055 10 94 ...
Søråshøgda 9 - KILDEN SENTER 5235 Rådal
Kim Erik Kongsvik Sundal er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Kim Erik Kongsvik Sundal

Useriøst.

Jeg har gått til Dr.Sundal i mange år, og for det meste vært fornøyd. Men dette endret seg dessverre etter sist gang jeg bestilte time. Prøvde å bestille, men fikk klar beskjed om at jeg kunne ikke henvende meg dit for verken time eller andre henvendelser før jeg hadde betalt en utstående faktura fra siste besøk for 2 år siden (En ren forglemmelse)
Dette opplevdes ubehagelig og lite fintfølende, og jeg vil heller ikke ha en behandler som er så til de grader opptatt av penger at de stiller slike ultimatum.

Veldig grei og trygg

Jeg har gitt Dr. Sundal anmeldelse her før, men da hadde jeg kun hatt ham i kort tid. Nå har jeg hatt ham som fastlege i 1,5 år, og føler jeg kan gi vurdering på et bedre grunnlag. Sundal er grei & morsom og jeg er veldig trygg på det han sier. Respekt for pasientene, lytter, vurderer og tenker. Du kan merke at han har peiling, og om han er usikker rådfører han seg med eksperter. Man kommer kjapt til for time, og han svarer nesten alltid innen 24 timer på e-konsultasjon. Jeg føler meg i de beste hender hos ham, og kan virkelig anbefale ham videre. Håper han aldri slutter som fastlege!!!!!!!

Dyktig og effektiv

Alltid god hjelp og veldig presis, man blir ikke sittende på venteværelset og vente mye over tiden. Alltid smilende, lytter og kommer med gode svar og løsninger. Henviser videre ved behov.

Manglende engasjement

I begynnelsen virker legen helt grei. Men så, etter 3-4 møte (á 10-15 minutters varighet) på hans kontor føler han seg antakelig fult ut befaren på mitt tilfelle, medfødt Cerebral Parese (CP) m./spastisk quadriplegi, sliter også med erysipelas/rosen. Så sikker i sin sak er han at han i et møte med Bergen Kommunen, hvor jeg og mine kontaktpersoner er med, dømmer hele «prosjekt Arne ned i vekt og opp å forflytte seg selv/gå på krykker igjen nord og ned. Hans utsagn, fritt som jeg husker det: «Jeg har ikke tro på at du vil klare det»!? Så fint da, for, jeg har ikke tro på deg heller lenger!

Sånt sier man vel bare ikke, da det kun er egnet til å ta gnisten, lysten og håpet fra en. Og, om jeg ikke hadde vært så sterk, kanskje, knekt meg helt sønder og sammen.

Arne

Lite imøtekommende og til tider nedlatende

Sundal gjorde en dårlig jobb med en henvisning for sønnen min som har spiseproblemer. Vi fikk tilbakemelding fra BUP om at henvisningen var altfor kort og dårlig begrunnet. Han nektet å skrive en ny henvisning uten at vi bestilte ny time. Det hadde vi ikke mulighet til fordi vi dro på sommerferie. Sundals lite imøtekommende oppførsel gjorde at vi kom inn på BUP flere måneder seinere enn nødvendig. Vi byttet fastlege og da gikk en grundig henvisning igjennom med en gang. Han gjør ingenting ekstra uten at du bestiller time. Dårlig service og til tider nedlatende holdning dersom han blir møtt med kritikk.